Kokemuksia VW Polo 1.2 moottorista?
Valvoja: ffp jäsenet
Kokemuksia VW Polo 1.2 moottorista?
Tuollainen 2002- on alkanut kiinnostaa. TM:ssä kehuttiin moottoria ja autoa mutta muita kokemuksia en ole sitten kuullutkaan tuosta 3-sylinterisestä 1.2 koneesta.
Onko jollain palstalaisella omakohtaisia kokemuksia nimenomaan tuosta moottorista -- jäätyykö huohotus talvella yms?
Onko jollain palstalaisella omakohtaisia kokemuksia nimenomaan tuosta moottorista -- jäätyykö huohotus talvella yms?
-
- -
- Viestit: 640
- Liittynyt: 10.3.2004 8:25
Mitä anopin Fabiaa koeajanut, niin täytyy kyllä kehua tuon 1.2-litrasen nöyrää luonnetta, siitä löytyy hyvin sellaista käyttökelpoista alavääntöä mikä on aina ilahduttava ominaisuus moottorissa. Maantiellähän tuo on nuhaisen tuntuinen, siitähän ei pääse mihinkään. 250km lenkilä kului bensaa 12.2 litraa, että ei se juuri mitään syökään
3kpl 1.2 mallista koeajettu ja ihan ok fiilikset jäi. Kiihtyy 80 km/h vauhtiin ihan hyvin, mutta siitä eteenpäin moottorin tehorajoitus tulee ilmi.
Ilman ilmastointia tuollaisesta 1.2 firstline mallista joutuu maksamaan 8000 - 10 000 euroa alle 80tkm ajettuna, joka ei nyt ole ihan sairaan kallis hinta verrattuna muihin saman hintaluokan autoihin (Clio, FIesta, Yaris yms).
Ilman ilmastointia tuollaisesta 1.2 firstline mallista joutuu maksamaan 8000 - 10 000 euroa alle 80tkm ajettuna, joka ei nyt ole ihan sairaan kallis hinta verrattuna muihin saman hintaluokan autoihin (Clio, FIesta, Yaris yms).
Re: Kokemuksia VW Polo 1.2 moottorista?
Nostan tätä vanhaa topicia.
Onko näissä koneissa esiintynyt iän myötä ongelmia? Rouvalle kauppakassia katselin ja tällainen sopisi siihen hyvin.
Myynti-ilmoituksissa on ollut mainintoja vaihdetuista jakoketjuista, mutta googlettelun perusteella ei pitäisi kai olla ihan pommi?
Onko näissä koneissa esiintynyt iän myötä ongelmia? Rouvalle kauppakassia katselin ja tällainen sopisi siihen hyvin.
Myynti-ilmoituksissa on ollut mainintoja vaihdetuista jakoketjuista, mutta googlettelun perusteella ei pitäisi kai olla ihan pommi?
Re: Kokemuksia VW Polo 1.2 moottorista?
Tuohon jakopään ketjuun ottaisin kyllä ihan vakavan suhtautumisen. 2 porsinutta konetta laitettu kesän jälkeen, toisessa noin 190 tkm ja toisessa 210 tkm.
Jos ei ketjujumppaa ole vasta tehty, kannattaa tehdä heti. Tai sitten toinen auto ostoon.
Jos ei ketjujumppaa ole vasta tehty, kannattaa tehdä heti. Tai sitten toinen auto ostoon.
Re: Kokemuksia VW Polo 1.2 moottorista?
Hyppivät jakoketjut on tyyppivika.
Itellä kokemuksia näistä, toisessa menny puristuksetkin yhdestä sylinteristä, ja toisessa taas selvisi ketjun uudelleenlaitolla, ja siitä tuli ihan kelpo auto vielä. Eli venttiilit oli ok, vaikka jako hypänny.
Perusrakenne (jakopään ja nokkakoneiston osalta) on yllättävän samanlainen kuin ensimmäisissä TSI-koneissa. Vain yksi sylinteri puuttuu.
200-250tkm ajetussa oli ketjukin venynyt hieman (itellä polkupyörässäkin järeämpää ketjua).
Ja sellanen havainto että nokka-akselien kansi vuotaa monessa yksilössä. Siellä ei tehtaan jäljiltä ole ollenkaan tiivistettä, vaan on luotettu että koneistamalla suoraksi olisi tiivis. Sitä ei pysty korjaamaan irroittamatta nokkapyöriä/jakoketjua, koska nokkakotelossa on samantyyyppinen kuin TSI:ssä eli se toimii nokkapukkeina ym samalla.
Komppaan edellistä. Eli noilla kilsoilla jos menee auton ostamaan, täytyy olla ketjuremppa tehty, tai muuten sen saa pian tehdä.
Itellä kokemuksia näistä, toisessa menny puristuksetkin yhdestä sylinteristä, ja toisessa taas selvisi ketjun uudelleenlaitolla, ja siitä tuli ihan kelpo auto vielä. Eli venttiilit oli ok, vaikka jako hypänny.
Perusrakenne (jakopään ja nokkakoneiston osalta) on yllättävän samanlainen kuin ensimmäisissä TSI-koneissa. Vain yksi sylinteri puuttuu.
200-250tkm ajetussa oli ketjukin venynyt hieman (itellä polkupyörässäkin järeämpää ketjua).
Ja sellanen havainto että nokka-akselien kansi vuotaa monessa yksilössä. Siellä ei tehtaan jäljiltä ole ollenkaan tiivistettä, vaan on luotettu että koneistamalla suoraksi olisi tiivis. Sitä ei pysty korjaamaan irroittamatta nokkapyöriä/jakoketjua, koska nokkakotelossa on samantyyyppinen kuin TSI:ssä eli se toimii nokkapukkeina ym samalla.
Komppaan edellistä. Eli noilla kilsoilla jos menee auton ostamaan, täytyy olla ketjuremppa tehty, tai muuten sen saa pian tehdä.
Re: Kokemuksia VW Polo 1.2 moottorista?
Nostellaas vähän vanhaa topikkia. Emännälle kauppakassi hakusessa ja olis yks kiinnostava Ibiza 1.2 -04 tyrkyllä. Ajettu n.220 tkm, jakoketju vaihdettu 2010/ 107 tkm. Onko tuo nyt sellainen että ku toinen mokoma on ajettu sen jälkeen niin olis taas ketjun vaihto edessä? Kolmipytttyinen AZQ-motti kyseessä.
Re: Kokemuksia VW Polo 1.2 moottorista?
eaglhart kirjoitti:Nostellaas vähän vanhaa topikkia. Emännälle kauppakassi hakusessa ja olis yks kiinnostava Ibiza 1.2 -04 tyrkyllä. Ajettu n.220 tkm, jakoketju vaihdettu 2010/ 107 tkm. Onko tuo nyt sellainen että ku toinen mokoma on ajettu sen jälkeen niin olis taas ketjun vaihto edessä? Kolmipytttyinen AZQ-motti kyseessä.
Kyllä sillä ketjulla keskimäärin 200tkm ajelee, ja sit laukee. 100tkm huonoa tuuria.
Re: Kokemuksia VW Polo 1.2 moottorista?
Ei se ketju katso kilometrejä vaan lähinnä käynnistyskertoja(montako kertaa kiristimeen menee öljynpaine startissa). Ketju ei siis itsessään mene miksikään näissä 1.2tsi koneissa, vaan kiristin ja laahaimet on se ongelma. Vaikka ketju menisi poikki, ei männät kohtaa venttiilejä joten huoletonta menoa sen suhteen.
Jos kertaalleen on vaihdettu osat ja marmorilla, siellä pitäisi olla sillon uudet osaversiot millä menee seuraavat 200tkm. Jos taas tehty jossain muualla osilla X, ei kukaan tiedä kauanko osat kestää.
Jos kertaalleen on vaihdettu osat ja marmorilla, siellä pitäisi olla sillon uudet osaversiot millä menee seuraavat 200tkm. Jos taas tehty jossain muualla osilla X, ei kukaan tiedä kauanko osat kestää.
Re: Kokemuksia VW Polo 1.2 moottorista?
Jonde kirjoitti:Ei se ketju katso kilometrejä vaan lähinnä käynnistyskertoja(montako kertaa kiristimeen menee öljynpaine startissa). Ketju ei siis itsessään mene miksikään näissä 1.2tsi koneissa, vaan kiristin ja laahaimet on se ongelma. Vaikka ketju menisi poikki, ei männät kohtaa venttiilejä joten huoletonta menoa sen suhteen.
Jos kertaalleen on vaihdettu osat ja marmorilla, siellä pitäisi olla sillon uudet osaversiot millä menee seuraavat 200tkm. Jos taas tehty jossain muualla osilla X, ei kukaan tiedä kauanko osat kestää.
Azq ei ole tsi kone vaan kolmisylinterinen papatin. Se on kyllä totta ettei ketjun katkeaminen ole ongelma.
Ongelma on se että ketju venyy ja hyppää rattailla.
Koskee 1.2 6v ja 1.2 12v konetta.
Lopputulos on se ettei auto käynnisty, ja auto hinataan korjaamolle.
Minun mielestä ainakaan 12 venttiilisessä ei kyllä venttiilit mahdu pyörimään jos tarpeeksi menee jako pieleen tai ketju tippuu kokonaan. En kyllä ole tuota jäänyt selvittämään kun ketjun uusinta ja uudelleenajoitus riitti.
Ketju oli minun kummassakin tapauksessa venynyt huomattavasti. Eikä laahaimissa tai kiristimessä mitään vikaa ollut.
Re: Kokemuksia VW Polo 1.2 moottorista?
Minulla on ollut 1,0 ja se oli erittäin taloudellista
Re: Kokemuksia VW Polo 1.2 moottorista?
Jonde kirjoitti:Ei se ketju katso kilometrejä vaan lähinnä käynnistyskertoja(montako kertaa kiristimeen menee öljynpaine startissa). Ketju ei siis itsessään mene miksikään näissä 1.2tsi koneissa, vaan kiristin ja laahaimet on se ongelma. Vaikka ketju menisi poikki, ei männät kohtaa venttiilejä joten huoletonta menoa sen suhteen.
Jos kertaalleen on vaihdettu osat ja marmorilla, siellä pitäisi olla sillon uudet osaversiot millä menee seuraavat 200tkm. Jos taas tehty jossain muualla osilla X, ei kukaan tiedä kauanko osat kestää.
-04 vuonna ei tainnu olla TSI koneita..onneks
Re: Kokemuksia VW Polo 1.2 moottorista?
Emännällä oli 2003 1.2 Polo, se oli kolmisylinterinen vapari papatin. Enpä muista, että tuolle moottorille olisi tarvinnut tehdä mitään perus öljynvaihtoa kummempaa, katti jossain vaiheessa murtui irti pakosarjasta ruosteen syömänä. Kilometrejä oli myydessä n. 110tkm, käynnistyskertoja paljon. Autosta alkoi vaan moni osa rapistua jo iän takia.
TSI koneet taisi tulla 2007-2009 ? Ja 2015 -> alkoivat vaihtua ketjukoneista hihnakoneiksi.
TSI koneet taisi tulla 2007-2009 ? Ja 2015 -> alkoivat vaihtua ketjukoneista hihnakoneiksi.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa