"Yllättikö" talvi??
Valvoja: ffp jäsenet
En ainakaan minä. Eihän tuossa edes mainita kehä I:stä.
Mikäli siitä välttämättä haluaa sen fiiliksen saada, niin toki siitä sen voi silloin saadakin...
Helsingin lisäksi tuossa ei edes mainita nimeltä kuin Taivalkoski. Toki se Taivalkoski on siellä kehä I:sen ulkopuolella...
Tätä "kehä I:sen ulkopuoli -> maaseutu" lässytystä itseasiassa kuulee suurimmaksi osaksi vain kehä I:sen ulkopuolella...
Mikäli siitä välttämättä haluaa sen fiiliksen saada, niin toki siitä sen voi silloin saadakin...
Helsingin lisäksi tuossa ei edes mainita nimeltä kuin Taivalkoski. Toki se Taivalkoski on siellä kehä I:sen ulkopuolella...
Tätä "kehä I:sen ulkopuoli -> maaseutu" lässytystä itseasiassa kuulee suurimmaksi osaksi vain kehä I:sen ulkopuolella...
^Hahah, jotenkin mä odotinkin sitä kuinka kauan menee siihen, että joku säntää tyrmäämään tutkimuksen tulokset.
Luitko sä jossain tuon tutkimuksen, kun osasit noin viiltävän analyysin siitä heti heittää. Tuossa lehtijutussahan on vain tulokset tiivistetty etkä kyllä sen perusteella voi arvostella mitenkään kyseistä tutkimusta...
Minkä perusteella sun mielestä tällaisia asioita sitten tulisi tutkia? Sun olettamusten perusteellako?
Luitko sä jossain tuon tutkimuksen, kun osasit noin viiltävän analyysin siitä heti heittää. Tuossa lehtijutussahan on vain tulokset tiivistetty etkä kyllä sen perusteella voi arvostella mitenkään kyseistä tutkimusta...
Valheet -> emävalheet -> tilastot..
Minkä perusteella sun mielestä tällaisia asioita sitten tulisi tutkia? Sun olettamusten perusteellako?
En ainakaan minä. Eihän tuossa edes mainita kehä I:stä.
Sanoo Helsinkiläinen.
^Niin? Mitäs tuolla haet takaa?
Yritätkö siis vääntää tän jotenkin niin, että mun mielestä kehä I:sen ulkopuoli -> maaseutu?
Vai meinaatko, että Helsingissä asuvana minä en saa korjailla teidän harhaluuloja siitä mitä täällä ajatellaan kehä I:sen ulkopuolesta?
Sinähän se lässytyksen aloitit, minä vain totesin, että sitä kuulee pääsääntöisesti vain kehä I:sen ulkopuolelta.
Ei mulla ole koskaan muualla asuessa ollut noin vaikeaa suhtautua Helsingissä asuviin.
Ja kyllä, olen ihan oikeasti asunut maaseudulla puolet elämästäni ja muissakin kaupungeissa kun Helsingissä.
Yritätkö siis vääntää tän jotenkin niin, että mun mielestä kehä I:sen ulkopuoli -> maaseutu?
Vai meinaatko, että Helsingissä asuvana minä en saa korjailla teidän harhaluuloja siitä mitä täällä ajatellaan kehä I:sen ulkopuolesta?
Sinähän se lässytyksen aloitit, minä vain totesin, että sitä kuulee pääsääntöisesti vain kehä I:sen ulkopuolelta.
Ei mulla ole koskaan muualla asuessa ollut noin vaikeaa suhtautua Helsingissä asuviin.
Ja kyllä, olen ihan oikeasti asunut maaseudulla puolet elämästäni ja muissakin kaupungeissa kun Helsingissä.
Ei tartte nyt hernettä nenään vetää itse olen niin paljon kuullu landella asumisesta helsingin seudulla asuvilta että en nyt ihan hatustakaan tätä juttua vedä. Ja itse otan kommentit lähinnä huumorilla mutta näköjään sinulle tämä oli suuri loukkaus että et edes voisi kuvitella että joku helsinkiläinen tälläistä suustaan ulos päästäisi.
^ Ei. Jos nyt luet oikein ajatuksen kanssa tuon mitä aiemmin kirjoitin niin varmaan huomaat, että en sanonut etteikö sitä lainkaan kehä I:sen sisäpuolelta voisi kuulla. Mutta kyllä tuo on lanseerattu Helsinkiläisten mielipiteeksi hyvinkin pitkälti kehä I:sen ulkopuolella asuvien toimesta.
Kohta se taas yllättää, mikäli meteorologeihin on luottamista:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012040 ... 5_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012040 ... 5_uu.shtml
-
- -
Täytyy olla hesalaisia, ei Tampereella noin huonosti ajeta. No jos ihan totta puhutaan, niin en kyllä yhtään ihmettele, että siellä kolaroidaan, kun sopiva sää sattuu eteen. Sen verran hulluja vauhdit sielläkin ja turvavälit ovat mitä ovat. Onneksi en ole tällä hetkellä Tamperelainen, ei tarvitse välittää jos ajotaitoa mennään haukkumaan :D
"Polkutie näkee onnettomuussuman suurimmaksi syyksi sääolot ja huonon liikennekäyttäytymisen.
- Sää on ollut huono ja silti on pitänyt ajaa täysiä. Näin käy, kun näkyvyys mittariin on hyvä, mutta eteenpäin vain muutama metri. Sitten rytisee, Polkutie harmittelee.
- Osa autoilijoista on onneksi ymmärtäneet hiljentää."
On se jännä juttu, että kesärenkailla tai vaikkapa nastoillakin voisi olla järkevää himmata vauhtia edes vähän ja kasvattaa turvaväli siitä 10 metristä vaikka 20:een..
- Sää on ollut huono ja silti on pitänyt ajaa täysiä. Näin käy, kun näkyvyys mittariin on hyvä, mutta eteenpäin vain muutama metri. Sitten rytisee, Polkutie harmittelee.
- Osa autoilijoista on onneksi ymmärtäneet hiljentää."
On se jännä juttu, että kesärenkailla tai vaikkapa nastoillakin voisi olla järkevää himmata vauhtia edes vähän ja kasvattaa turvaväli siitä 10 metristä vaikka 20:een..
joo tuli vähän hierastua aamulla silmiä tupakilla käydessä. karkelovaarassa tais olla yli 10 senttiä tuota loskapaskaa. oikein lämmin ja ihana tunne lähteä 5 sentin maavaralla ja kesärenkailla lainaamaan appiukolta auto
edit: vähän meinas olla ongelmia vaihteiden päälle saamisessa. syykin löytyi
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... f07b01.jpg
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 027a7c.jpg
edit: vähän meinas olla ongelmia vaihteiden päälle saamisessa. syykin löytyi
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... f07b01.jpg
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 027a7c.jpg
-
- -
Tuntuhan toi Mikkelin seudulla yllättävän... yksi BMW oli jo ojassa, karjala lippispäisen kuskin ihmetellessä vieressä ja joku maasturi meinas tulla kyljestä sisään, kun ei saanut pysähtymään tasa-arvoisessa risteyksessä.
Ja enemmän ja vähemmän hulvattomia tilanteita, kun osa porukasta sompailee kesärenkailla ja nastoillakaan ei mikään kummonen pito.
Ja enemmän ja vähemmän hulvattomia tilanteita, kun osa porukasta sompailee kesärenkailla ja nastoillakaan ei mikään kummonen pito.
Tuossa äsken huvittuneena katselin kuin huomiotakilla varustettu tosimies pyöräytti valkoisen sierran risteyksessä melkein liikennemerkkiin, alla tottakait kesärenkaat ja siitä sitten yrittämään vieressä ollutta lumista mäkeä ylös, vasta toisen yrityksen jälkeen herra uskoi ettei sierran ajo-ominaisuudet kesärenkailla siihen pysty ja lähti toiseen suuntaan tottakait helvetillisen kaasuttelun saattelemana, lienee nyt seuraavassa risteyksessä poikitellen:-)
Lunta on joo ja paikallinen rengasliike lupas jo 2kk sitten että kyllä varmaan 2kpl 17" pyörää löytyy ennen talvee.. No eipä löytynyt ja lupaukset jatkui koko viikon (tän aikana kaikki hyvät käytetyt 17" olikin jo myyty netistä) no täs menty kesärenkain ja ooteltu matkahuollosta goodyerin ice navi kitkoja. (uutena ois ollu liian tyyriit)
-
- -
-
- -
http://auto.fi.msn.com/liikenne/nyt-kip ... nkaat-alle
Pari päivää vielä kesärengaskautta jäljellä, mutta ehkäpä?
Pari päivää vielä kesärengaskautta jäljellä, mutta ehkäpä?
-
- -
-
- -
- Viesti:
No yllättihän se. Kesäcaddy jäi lumipeitteen alle vanteineen päivineen. Kesti tunnin verran kaivaa se ulos.
http://instagram.com/p/Tb42E7HfGn/
http://instagram.com/p/Tb42E7HfGn/
Erona taitaa olla että toisessa paikassa kolisee aina kun sataa lunta ja toisessa kerran 10-15 vuodessa.
Diffas: eix se kehäkolmonen ole jo pohjoista suurimmalle osalle sen sisällä asujista?
Diffas: eix se kehäkolmonen ole jo pohjoista suurimmalle osalle sen sisällä asujista?
Viimeksi muokannut Sebastian, 7.3.2013 9:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eipä se täällä oulussa nämä kelit yhtään erilaiset oo kuin siellä etelässä. Suolaa laitetaan päätiet aina täyteen. Suurin osa talvesta ajellaan puhtaalla asfaltilla ja hyvällä näkyvyydellä kun ei lumikaan pöllyä edellä ajavasta autosta. Sitten kun kerran tulee kunnolla lunta eikä soviteta ajonopeutta keliin, niin se on aivan sama ollaanko etelässä vai pohjosessa. Huonoja autoilijoita löytyy joka paikasta.
Yleinen trendi nykyautoilussa on liika luottamus auton elektroniikkaan ja luullaan ettei mitään voi tapahtua vaikka paukuttaa toista sataa ja näkyvyys on nolla.
Yleinen trendi nykyautoilussa on liika luottamus auton elektroniikkaan ja luullaan ettei mitään voi tapahtua vaikka paukuttaa toista sataa ja näkyvyys on nolla.
-
- -
Ensimmäistä kertaa uudet kunnon hakkapeliitan kitkat alla ja ajoissa, kyllä yllätti positiivisesti, alkaa pikkuhiljaa ymmärtämään miksi nää maksaa, kun on edellisinä talvina aina ollut talvirenkaina jotain muutaman talven ajettuja ja jotain halvempia renkaita.. Perinteiset kyllä kävi taas mk3:n kanssa kun oli ekoja pakkasia ja nollakelejä niin vähän kuskin oven lukko temppuili mutta kyllä se siitä taas.. Parempia syncrokelejä vielä ootellessa :)
Venytin niin pitkään kuin mahdollista, säätiedotukset kun katseli niin ei päässyt yllättämään kuin kerran ja sekin yllätys kesti puolisen tuntia, vaihdoin viime viikolla. On ne vaan törkeän hintaiset, ainakin jos vertaa samassa koossa kesärenkaan testivoittajia vs. talvirengasvoittajia keskenään. Kesähinnan kun tuplaa niin saa talvinakit..
Eipä yllätä talvi kun tuli vaihdettua tällä kertaa reippaasti, voisi sanoa liian aikaisin. Tuli lähdettyä tuossa joku aika sitten reissuun ja ajattelin että jos lunta tulee niin pääsee vielä kotio mutta eipä matkan aikana ollut kuin kuiva asfaltti.
Kyllä se vain niin on että kesällä selviää halvemmillakin kesärenkailla mutta talvella kannattaa panostaa renkaisiin. Ittellä ollu aina Bridgestonen uudet/lähes uudet kitkarenkaat. Kyllähän ne maksaa mutta niin on pitänyt myös tiellä.
Kyllä se vain niin on että kesällä selviää halvemmillakin kesärenkailla mutta talvella kannattaa panostaa renkaisiin. Ittellä ollu aina Bridgestonen uudet/lähes uudet kitkarenkaat. Kyllähän ne maksaa mutta niin on pitänyt myös tiellä.
Just pääsin kotiin. joskus kolmen jälkeen lähdin Helsingin keskustasta. Varmaankin lumisade tuli tienpidolle yllätyksenä, sillä ekan suola-auton näin vasta Iittalan kulmilla. Siellä tosin osasivat ennakoida, kun suolasivat vaikka lunta ei satanut.
Palataas takasin kehien sisään; ei niin mitään eroa ajotyylissä kuivaan keliin. Mihin v*ttuun siellä on 90%:lla niin julmetun kiire? Turvavälit sunnuntain Hesarin paksusia.
Palataas takasin kehien sisään; ei niin mitään eroa ajotyylissä kuivaan keliin. Mihin v*ttuun siellä on 90%:lla niin julmetun kiire? Turvavälit sunnuntain Hesarin paksusia.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”