Pitäisi autoon saada motti ja löysin tästä läheltä halvalla otsikon mukaisen koneen mutta pelkään liiallista keulapainoa
Olisin enemmän kuin kiitollinen jos joku tietää motin painon apulaitteineen ilman vaihdelaatikkoa
Koneessa on mekaaninen jakajapumppu.
1.8cl moottori apuja kaivataan
Valvoja: ffp jäsenet
1.8cl moottori apuja kaivataan
Viimeksi muokannut Antti'?, 1.2.2020 13:14. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: 1.9td ahu 66kw moottorin paino? KIIRE
Mihin autoon ja minkä moottorin tilalle olet laittamassa?
Ei mielestäni pitäis olla paino-ongelmaa missään sellaisessa johon tuo suoraan sopii.
Mekaaninen jakajapumppu? Tarkoitatko että kyseinen moottori on muutettu mekaaniselle pumpulle kun noissa alunperin on sähköisesti ohjattu jakajapumppu... TDI kone siis kyseessä.
Ahun painoa en valitettavasti tiedä sanoa.
Ps.
Noi KIIRE ja ÄKKIÄ sanat on tainnu perinteisesti vähentää porukan vastausintoa.. Etenkin isolla kirjoitettuna.. ;)
Ei mielestäni pitäis olla paino-ongelmaa missään sellaisessa johon tuo suoraan sopii.
Mekaaninen jakajapumppu? Tarkoitatko että kyseinen moottori on muutettu mekaaniselle pumpulle kun noissa alunperin on sähköisesti ohjattu jakajapumppu... TDI kone siis kyseessä.
Ahun painoa en valitettavasti tiedä sanoa.
Ps.
Noi KIIRE ja ÄKKIÄ sanat on tainnu perinteisesti vähentää porukan vastausintoa.. Etenkin isolla kirjoitettuna.. ;)
Re: 1.9td ahu 66kw moottorin paino? KIIRE
Hei....tulee erääseen projektiin joka ei ole VAG konsernin tuote....
Ei käsittääkseni ole muutettu syöttöpumppua vaan ihan alkuperäinen
Ei käsittääkseni ole muutettu syöttöpumppua vaan ihan alkuperäinen
Re: 1.9td ahu 66kw moottorin paino?
Tai jos muotoillaan kysymys näin että mikä VAG diesel motti painaa apulaitteineen (ilman askia) alle 150kg
Re: 1.9td ahu 66kw moottorin paino?
1,4 tdi:lle löysin lukeman 127 kg.. Paikkansapitävyydestä en tiiä, mutta todennäköisesti on 3-sylinterisenä sieltä keveimmästä päästä.
Noiden tdi-koneiden kans vaan sit muistaa, että tarvitaan myös koneen sähköt mukaan että ne saa toimimaan. Ja vissiin kaikissa tarvii poistella ajonesto ecu:sta että pystyy käyttää "vieraassa" ympäristössä.
Eli sähköpuoli pitää myös hanskata näiden kanssa..
Noiden tdi-koneiden kans vaan sit muistaa, että tarvitaan myös koneen sähköt mukaan että ne saa toimimaan. Ja vissiin kaikissa tarvii poistella ajonesto ecu:sta että pystyy käyttää "vieraassa" ympäristössä.
Eli sähköpuoli pitää myös hanskata näiden kanssa..
Re: 1.9td ahu 66kw moottorin paino?
Alumiinilohkoinen 1.2 on vielä aika paljon kevyempi.
Re: 1.9td ahu 66kw moottorin paino?
Tietotekniikka puoli ei itsellä ole kovin hyvin hallinnassa joten siksi pitäisi olla kaikki mekaanista
86c 1.3l diesel voisi olla sopiva, vaan taitaa olla aika harvinainen?
86c 1.3l diesel voisi olla sopiva, vaan taitaa olla aika harvinainen?
Re: 1.9td ahu 66kw moottorin paino?
Haluutko avata vähän tarkemmin mihin konetta tarvit kun on noin selkeä painoraja?
Joku pikku maasturi (esim SJ) mulle ekana tulee mieleen.
Lähinnä että vois vähän miettiä koneen muidenkin ominaisuuksien kannalta. Teho, vääntö, kierrosalue yms..
Ja sekin onko iskutilavuudella väliä muutoskatsastuksen kannalta..
Foorumilta löytyy kyllä tietoa ja näkemyksiä kunhan ois tarkempi suunta selvillä..
https://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?f=5&t=220955
Tuossa yks esimerkki aiheesta.
Joku pikku maasturi (esim SJ) mulle ekana tulee mieleen.
Lähinnä että vois vähän miettiä koneen muidenkin ominaisuuksien kannalta. Teho, vääntö, kierrosalue yms..
Ja sekin onko iskutilavuudella väliä muutoskatsastuksen kannalta..
Foorumilta löytyy kyllä tietoa ja näkemyksiä kunhan ois tarkempi suunta selvillä..
https://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?f=5&t=220955
Tuossa yks esimerkki aiheesta.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa