Passat B4
Valvoja: ffp jäsenet
Passat B4
Tuli tuossa kesän lopulla haettua tuollainen -94 vuotinen passatti Hämeenlinnasta.
Tekniikka tuossa on perusvarma volkkarin 8v 2e koneella ja 5 vaihteisella laatikolla. Kilometrejä auto on nähnyt hiukan yli 300tkm:n verran, mutta en antanut sen häiritä. Tekniikka toimi kuitenkin ja huoltojakin oli merkkailtu eri liikkeiden toimesta.
Maalipinta oli aika lohduton..
http://ahonen.1g.fi/kuvat/Passat/DSC_30 ... maller.jpg
http://ahonen.1g.fi/kuvat/Passat/DSC_30 ... maller.jpg
Edellisen omistajan "hovikorjaaja" oli helmojen massaamisen yhteydessä massannut sitten ovien alareunat sekä kaarista reunat :O Talven aikana olisikin tarkoitus nuo helmat, ovien alaosat ja kaaret käydä läpi ja maalata ne.
Maalipintaa tuli parin päivän aikana hiukan myllytettyä. Täysin naarmutonta pintaa en lähtenyt hakemaan. Hain vaan kiillon pintaan :)
Ensin oli tarkoituksenani pestä vaan suurimmat liat liuottimella pois, mutta kun oli liuotin ollut hetken pinnassa ja sitten huuhdeltu niin näky oli tälläinen :O :O
Hiukan kuivausta
Tässä vaiheessa kävi ilmi, että pintaa on "pidetty hyvänä" värivahan kanssa :( Kahteen tai kolmeen kertaan tuli auto sitten pestyä pelkästään liuottimen kanssa. Ja kerran sitten tukevalla autoshamppoo liuoksella ja pesukintaan kansssa. Mutta edelleen sitä väri vahaa meinasi olla pinnassa. Kuten huuhteluvesi kuvasta näkee.
http://ahonen.1g.fi/kuvat/Sekalaista+au ... maller.jpg
Sitten alkoikin myllytys. Kahtena vai kolmena päivänä kävin auton läpi. Siksi noin monta päivää koska tein kaikessa rauhassa :)
Tässä sitten myllytyksen aikana ja jälkeisiä kuvia.
http://ahonen.1g.fi/kuvat/Passat/DSC_30 ... maller.jpg
http://ahonen.1g.fi/kuvat/Passat/DSC_31 ... maller.jpg
http://ahonen.1g.fi/kuvat/Passat/DSC_31 ... maller.jpg
Hyvästi kulahtanut pinta. Hello kiilto :D
http://ahonen.1g.fi/kuvat/Passat/DSC_30 ... maller.jpg
Myllytyksen ohessa tuli nappastua takaata Passat teksti pois. Harkitsin jo vw-merkinkin poistamista, mutta se nyt vielä sai jäädä paikoileen.
http://ahonen.1g.fi/kuvat/Passat/DSC_30 ... maller.jpg
Keulalle vaihtui fk:n merkitön maski.
http://ahonen.1g.fi/kuvat/Passat/DSC_31 ... maller.jpg
Täytyy viikonloppuna ottaa parit kuvat nykytilanteesta kun taakse on vaihtunut valkopunaiset takavalot (kiitos PK), sisältä löytyy mm. Kamein kyynärnoja. Molemmat kulmapalat valojen viereen tuli vaihdettua kun olivat niin kärsineet.
Talven aikana pitäisi tosiaan nuo massatut kohdat maalata, käydä alustan osia läpi, ehkä maalata pelit korin väriin, pientä madallusta ja pitää myös keksiä jotkut kivat vanteet ensi kesälle. Toinen/molemmat sumarit vaihtaa.
Sisustaan kaavaillu vr6:n/passatin/golffin sporttipenkkejä, iv golffin vaihdekepin nuppia, nahallista rattia.
Pikku hiljaa ja vähän kerrallaan.
Tekniikka tuossa on perusvarma volkkarin 8v 2e koneella ja 5 vaihteisella laatikolla. Kilometrejä auto on nähnyt hiukan yli 300tkm:n verran, mutta en antanut sen häiritä. Tekniikka toimi kuitenkin ja huoltojakin oli merkkailtu eri liikkeiden toimesta.
Maalipinta oli aika lohduton..
http://ahonen.1g.fi/kuvat/Passat/DSC_30 ... maller.jpg
http://ahonen.1g.fi/kuvat/Passat/DSC_30 ... maller.jpg
Edellisen omistajan "hovikorjaaja" oli helmojen massaamisen yhteydessä massannut sitten ovien alareunat sekä kaarista reunat :O Talven aikana olisikin tarkoitus nuo helmat, ovien alaosat ja kaaret käydä läpi ja maalata ne.
Maalipintaa tuli parin päivän aikana hiukan myllytettyä. Täysin naarmutonta pintaa en lähtenyt hakemaan. Hain vaan kiillon pintaan :)
Ensin oli tarkoituksenani pestä vaan suurimmat liat liuottimella pois, mutta kun oli liuotin ollut hetken pinnassa ja sitten huuhdeltu niin näky oli tälläinen :O :O
Hiukan kuivausta
Tässä vaiheessa kävi ilmi, että pintaa on "pidetty hyvänä" värivahan kanssa :( Kahteen tai kolmeen kertaan tuli auto sitten pestyä pelkästään liuottimen kanssa. Ja kerran sitten tukevalla autoshamppoo liuoksella ja pesukintaan kansssa. Mutta edelleen sitä väri vahaa meinasi olla pinnassa. Kuten huuhteluvesi kuvasta näkee.
http://ahonen.1g.fi/kuvat/Sekalaista+au ... maller.jpg
Sitten alkoikin myllytys. Kahtena vai kolmena päivänä kävin auton läpi. Siksi noin monta päivää koska tein kaikessa rauhassa :)
Tässä sitten myllytyksen aikana ja jälkeisiä kuvia.
http://ahonen.1g.fi/kuvat/Passat/DSC_30 ... maller.jpg
http://ahonen.1g.fi/kuvat/Passat/DSC_31 ... maller.jpg
http://ahonen.1g.fi/kuvat/Passat/DSC_31 ... maller.jpg
Hyvästi kulahtanut pinta. Hello kiilto :D
http://ahonen.1g.fi/kuvat/Passat/DSC_30 ... maller.jpg
Myllytyksen ohessa tuli nappastua takaata Passat teksti pois. Harkitsin jo vw-merkinkin poistamista, mutta se nyt vielä sai jäädä paikoileen.
http://ahonen.1g.fi/kuvat/Passat/DSC_30 ... maller.jpg
Keulalle vaihtui fk:n merkitön maski.
http://ahonen.1g.fi/kuvat/Passat/DSC_31 ... maller.jpg
Täytyy viikonloppuna ottaa parit kuvat nykytilanteesta kun taakse on vaihtunut valkopunaiset takavalot (kiitos PK), sisältä löytyy mm. Kamein kyynärnoja. Molemmat kulmapalat valojen viereen tuli vaihdettua kun olivat niin kärsineet.
Talven aikana pitäisi tosiaan nuo massatut kohdat maalata, käydä alustan osia läpi, ehkä maalata pelit korin väriin, pientä madallusta ja pitää myös keksiä jotkut kivat vanteet ensi kesälle. Toinen/molemmat sumarit vaihtaa.
Sisustaan kaavaillu vr6:n/passatin/golffin sporttipenkkejä, iv golffin vaihdekepin nuppia, nahallista rattia.
Pikku hiljaa ja vähän kerrallaan.
Viimeksi muokannut Demon, 29.7.2013 0:55. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Kai noita sitten on ilman lakkaakin, itselläni on -92 ja -99 malleissa lakka tornadonpunaisen värin päällä.
Joku vuosi sitten ihmettelin LC3L Hot Chili Red Perl Effect Metallic -värisen Golfin maalipintaa claybarilla käsitellessäni, että on outoa, kun savi muuttuu punaiseksi, vaikka värin päällä on lakka.
Joku vuosi sitten ihmettelin LC3L Hot Chili Red Perl Effect Metallic -värisen Golfin maalipintaa claybarilla käsitellessäni, että on outoa, kun savi muuttuu punaiseksi, vaikka värin päällä on lakka.
Normaalistihan sitä vaihdetaan puna-oranssien takavalojen tilalle musta-punasia. Näin olin itsekkin tekemässä, mutta foorumin kautta otti yhteyttä PK joka tarjosi puna-valkoisia takavaloja jotka on tarkoitettu shanghai-mallin passatteihin. Eli ei ole tulossa toisia samanlaisia vastaan :)
Asennusvaiheessa tuli otettua kännyllä nopea vertailu uusien ja orkikksien välillä
Täytyy ottaa huomenna jos muistaa parempia kuvia takaata. Mutta huikea ero tuli kyllä taakse.
Asennusvaiheessa tuli otettua kännyllä nopea vertailu uusien ja orkikksien välillä
Täytyy ottaa huomenna jos muistaa parempia kuvia takaata. Mutta huikea ero tuli kyllä taakse.
Näyttää noilla punavalkoisilla vähän Volvo S70:ltä, onko hyvä tai huono, mene ja tiedä... :)
Lisäyksenä vielä täytyy kehua hyvännäköistä jälkeä myllytyksen osalta, olisi tuolle omallekin katiskalle paikallaan...
Lisäyksenä vielä täytyy kehua hyvännäköistä jälkeä myllytyksen osalta, olisi tuolle omallekin katiskalle paikallaan...
Viimeksi muokannut Jimme, 6.11.2011 12:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Päivitellääs hieman.
Mitään suurempia ongelmia ei ole auton kanssa ollut. Lähinnä pessyt ja ajanut :)
Sisustaan laitoin vähän ledejä mm. lämmönsäädin paneeliin. Rek.kilven valot päivittyi myös ledeiksi. Parkkeihin täytyy hommata vielä samoin kuin muihinkin auton ulkopuolella oleviin valoihin.
Tänään tuli sitten pestyä ja vahattua auto lopputalvea varten kun oli kiva pieni pakkanen :)
Korkeahan tuo on. Kesäksi jos sen tilanteen saisi muutettua :)
Mitään suurempia ongelmia ei ole auton kanssa ollut. Lähinnä pessyt ja ajanut :)
Sisustaan laitoin vähän ledejä mm. lämmönsäädin paneeliin. Rek.kilven valot päivittyi myös ledeiksi. Parkkeihin täytyy hommata vielä samoin kuin muihinkin auton ulkopuolella oleviin valoihin.
Tänään tuli sitten pestyä ja vahattua auto lopputalvea varten kun oli kiva pieni pakkanen :)
Korkeahan tuo on. Kesäksi jos sen tilanteen saisi muutettua :)
Tänään tuli tehtyä hiukan hankintoja tulevaa kesää silmällä pitäen ja vähän muutenkin.
ttalja:lta tuli lunastettua 3.5 cabrion kolmipuolainen nahkaratti :)
Ebaysta tilasin säädettävän alustan sekä mittaristoon romirinkuloita.
Kesän vannepolitiikka on vielä täysin auki. Yhdet 17" viisipuolaiset vanteet joilla on 205/40 kumit löytys kyllä varastosta, mutta niissä on hiukan sanomista reunoissa.
Mutta katsotaan mitä kesä tuo tullessaan :) Kuvia laittelen jahka olen saanut entrattua ratin nahan jollain tavalla ja kun mittariston rinkulat saapuu sekä saa ne paikoilleen.
Viikonloppuna täytyisi oviin tehdä mideille tukevat paikat niin niistä koitan ottaa kuvia kanssa.
ttalja:lta tuli lunastettua 3.5 cabrion kolmipuolainen nahkaratti :)
Ebaysta tilasin säädettävän alustan sekä mittaristoon romirinkuloita.
Kesän vannepolitiikka on vielä täysin auki. Yhdet 17" viisipuolaiset vanteet joilla on 205/40 kumit löytys kyllä varastosta, mutta niissä on hiukan sanomista reunoissa.
Mutta katsotaan mitä kesä tuo tullessaan :) Kuvia laittelen jahka olen saanut entrattua ratin nahan jollain tavalla ja kun mittariston rinkulat saapuu sekä saa ne paikoilleen.
Viikonloppuna täytyisi oviin tehdä mideille tukevat paikat niin niistä koitan ottaa kuvia kanssa.
Meillä käsitellään niin koirien hihnat, hevosen satulat, nahkaratit ym. Effax-nahkabalsamilla. Pinttyneen nahan saa puhtaaksi esim. nahkabalsamilla.
Näyttää kivalta prokkikselta. Itellä just toi passatin korimalli on mieleen :) lisäks ihan hyvällä maulla tuntuis tulevan muutoksia, laitetaa seurantaa.
Mitäs oot ajatellu kesävanteiks? psst. nettivaraosassa ois myynnissä yhdet artecit kympin vajaa viissataa, 16x9 oikea pulttijako tähän ja 215/40 rengastuksella ;) Ei ole mun, kuhan bongasin :).
Mitäs oot ajatellu kesävanteiks? psst. nettivaraosassa ois myynnissä yhdet artecit kympin vajaa viissataa, 16x9 oikea pulttijako tähän ja 215/40 rengastuksella ;) Ei ole mun, kuhan bongasin :).
Eihän tuosta ratista nyt sitten mitään kirjoittelua sen enempää tule tehtyä kun ei oikein kuviakaan tullu otettua :(
Mutta tässä olisi ratti paikoillaan :) Eli pesin tuon LeChat-saippualla, kuivasin kunnolla, hioin 1000:lla vesihiomapaperilla, kunnon kuivaus ja sitten muun ratin peittely kunnolla ja vinyylimaalia niskaan. Hyvä tuli ainakin omasta mielestäni :)
Viikonloppuna tuli hiukan askarreltua auton sisustan parissa. Etuoviin tuli laitettua vaimennusta ja samaisiin oviin myös mideille kunnon paikat :)
Ja kontin puolellelkkin tuli vahvistimille hiukan parempi paikka kuin se perus takapenkkien selkänojiin kiinni :)
Hiukan pitää vielä askarrella ja sitten alkaakin laitteiston säätäminen.. huh jo valmiiks
Mutta tässä olisi ratti paikoillaan :) Eli pesin tuon LeChat-saippualla, kuivasin kunnolla, hioin 1000:lla vesihiomapaperilla, kunnon kuivaus ja sitten muun ratin peittely kunnolla ja vinyylimaalia niskaan. Hyvä tuli ainakin omasta mielestäni :)
Viikonloppuna tuli hiukan askarreltua auton sisustan parissa. Etuoviin tuli laitettua vaimennusta ja samaisiin oviin myös mideille kunnon paikat :)
Ja kontin puolellelkkin tuli vahvistimille hiukan parempi paikka kuin se perus takapenkkien selkänojiin kiinni :)
Hiukan pitää vielä askarrella ja sitten alkaakin laitteiston säätäminen.. huh jo valmiiks
Pysyykö tuo nyt ihan tornado rottina ihan perus pesu vahailu meiningeillä?
Kaverin corrado kävi ammattilaisella fixissä, viikon näytti siltä kuin pitää (nams) ja sitten alkoi pikkuhiljaa tulla vanha pinkki esille.
Mikäs kone ja aineet oli herralla käytössä kun tuota myllyttelit?
Ps. hyvältä näyttää :)
Kaverin corrado kävi ammattilaisella fixissä, viikon näytti siltä kuin pitää (nams) ja sitten alkoi pikkuhiljaa tulla vanha pinkki esille.
Mikäs kone ja aineet oli herralla käytössä kun tuota myllyttelit?
Ps. hyvältä näyttää :)
Kyllä tuo on mulla kivan punaisena pysynyt. Tammikuussa viimeksi pesin auton kunnolla liuottimien kanssa ja vedin uuden kerroksen Colliniten 476 vahaa pintaan.
Syksyllä kun tuon mylläsin niin koneena oli tuollainen kaksi laikkainen cyclo-kopio (näitä saa biltemasta, clas ohlsonilta ainakin), menzernan kevyesti leikkaava aine (en muista litkun mallia) ja cylcossa kiinni viimeistely laikat. Täytyy kyllä vielä tässä keväällä käydä toisilla aineilla ja laikoilla tuo läpi. Tuo minkä syksyllä tein oli vain ja ainoastaan tarkoitus saada kiiltoa takaisin pintaan.
Onhan tuossa siellä täällä ruostetäppiä ja ylimaalaus on suunnitelmissa jossain vaiheessa.
Syksyllä kun tuon mylläsin niin koneena oli tuollainen kaksi laikkainen cyclo-kopio (näitä saa biltemasta, clas ohlsonilta ainakin), menzernan kevyesti leikkaava aine (en muista litkun mallia) ja cylcossa kiinni viimeistely laikat. Täytyy kyllä vielä tässä keväällä käydä toisilla aineilla ja laikoilla tuo läpi. Tuo minkä syksyllä tein oli vain ja ainoastaan tarkoitus saada kiiltoa takaisin pintaan.
Onhan tuossa siellä täällä ruostetäppiä ja ylimaalaus on suunnitelmissa jossain vaiheessa.
Saksan ebaysta tuli tilattua mittaristoon kromattua muovia ja ne tuli askarreltua paikoilleen. Samalla laitoin ratinkin suoraan kun meni vinoon viimeksi.
Raatiokin tuli laitettua kunnolla paikoilleen. Ei irvistä enään :) Jarrupolkimeen täytys tuo tt:n poljin saada kiinni (joku kuitenkin huomauttaa asiasta :D )
Raatiokin tuli laitettua kunnolla paikoilleen. Ei irvistä enään :) Jarrupolkimeen täytys tuo tt:n poljin saada kiinni (joku kuitenkin huomauttaa asiasta :D )
Kesä taitaa pikkuhiljaa tulla vaikka nuo kelit ei anna siihen luottoa ollenkaan.
Passattiinkin tuli saksasta tilattua tuollainen perus Ta-technixin säädettävä alusta. Samalla kun tuli vaihdettua eteen uudet raidetangonpäät niin samalla vaivalla vaihdettiin sitten alustakin alle ja vanteet alle. Alkukesä mennään nyt ainakin noilla vanteilla.
Tänään sitten pesasin auton ja tuli otettua pari kuvaa auton paremmasta puolesta. Kuskin puolella tuli jo hiukan tehtyä pikku maalailuja siistimis tarkoituksella. Samaa tarvii tehdä vielä apukuskin puolelle.
Mutta sitten niitä kuvia :)
Toivottavasti muutkin tykkää :)
Passattiinkin tuli saksasta tilattua tuollainen perus Ta-technixin säädettävä alusta. Samalla kun tuli vaihdettua eteen uudet raidetangonpäät niin samalla vaivalla vaihdettiin sitten alustakin alle ja vanteet alle. Alkukesä mennään nyt ainakin noilla vanteilla.
Tänään sitten pesasin auton ja tuli otettua pari kuvaa auton paremmasta puolesta. Kuskin puolella tuli jo hiukan tehtyä pikku maalailuja siistimis tarkoituksella. Samaa tarvii tehdä vielä apukuskin puolelle.
Mutta sitten niitä kuvia :)
Toivottavasti muutkin tykkää :)
Harva tän korin Passatteja harrastaa. :)
Eipä näitä hirveästi näe laitettuna.
Pari hyvää esimerkkiä tosin tältäkin foorumilta löytyy: Juicen farkku, zeron farkku ja lukkarin farkku. (ja nämäkin jatkaneet uusille omistajilleen) Hitto. pelkkiä farkkuja :D :D
Takakaaret täytyy vielä rullata ja hommata ainakin 15mm lätyt väliin niin saa rengasta lähemmäs kaarta :) Nyt ovat aika sisällä :(
Tulipas siitä komia. :) vanteetkin on varsin passelin näkööset.
Jos jotai omia mielipiteitä saa heittää, niin eteen jotain lippaa, koukku pois ja taakse vähä lättyä, notta tulis yhtä kaarelle ku edessä.
Lippa on tulossa jossain vaiheessa kun sen vaan keksii jostain, limput taakse tullee myös, koukku pysyy nyt ainakin vielä kiinni :)
Mä lähtisin ettimään sitä lippaa vaikkapa Seatin valikoimasta... Kliketiklikk
Kyseessä siis Seat Toledon (1L) etuspoileri.
Paljon paremman näköinen toi on mun mielestä, kuin se pre-facelift 35i:n tai VR6 Golfin lippa.
Kyseessä siis Seat Toledon (1L) etuspoileri.
Paljon paremman näköinen toi on mun mielestä, kuin se pre-facelift 35i:n tai VR6 Golfin lippa.
Tuo Tdi-toledon lippa on yks, mutta sitten myös saman korin bensamallisen lippa :) Ja yksi sellainen löytyykin jo :) Esimerkki tuosta bensamallin lipasta. Toinen seatin lippa voisi olla sitten coupe Cordoban lippa :)
Jos jotain ihan erilaista niin Riegerin lippa olis kanssa. Toi on vaan aika massiivinen :D
Jos jotain ihan erilaista niin Riegerin lippa olis kanssa. Toi on vaan aika massiivinen :D
Mites tuollainen Cordoba dieselin lippa?? Tuo voisi lähteä tarpeettomana kahvikupin hinnalla! Mikäli istuisi. :) Itsellä olisi kanssa hakusessa jotain lippaa tuohon uuteen puskuriin.
http://i509.photobucket.com/albums/s334 ... G_3795.jpg
http://i509.photobucket.com/albums/s334 ... G_3795.jpg
Hiukan tullut ylläpidettyä autoa. Ja ajettua :D
Keulille laitoin merkillisen maskin merkittömän tilalle. Katsotaan miten kauan se siinä on. Uudet kilvet pitäisi käydä tilaamassa ja niille muoviruuvit. Siistiytyy niiden osaltakin huomattavasti.
Taakse voisi varmaan kokeilla jossain vaiheessa 15mm speiceriä. Nyt kun nuo takaset jää aika tuonne kaaren sisään-
Ja sit vielä parit votot :)
Got Shine? :)
Keulille laitoin merkillisen maskin merkittömän tilalle. Katsotaan miten kauan se siinä on. Uudet kilvet pitäisi käydä tilaamassa ja niille muoviruuvit. Siistiytyy niiden osaltakin huomattavasti.
Taakse voisi varmaan kokeilla jossain vaiheessa 15mm speiceriä. Nyt kun nuo takaset jää aika tuonne kaaren sisään-
Ja sit vielä parit votot :)
Got Shine? :)
Päivitellääs pikkaisen.
Mitään suurempia muutoksia autoon ei ole tullut, kun on tullut tuskailtua tuon Vw:n lakattoman maalin kanssa. Siinä kun ei tunnu pysyvän vahat eikä sealantitkaan. Viimeisimpänä tuli juhannuksena laitettua Chemical Guyssin Jetseal pintaan ja se ei kestänyt pinnassa edes kahta kuukautta
Nyt sitten tuli testiin Projectechiltä Wolf´s Chemicalsin Hard Body. Tämä on nanopinnoite joka samalla ehkäisee myös naarmuuntumista tietyiltä osilta.
Keskiviikkona pesin sitten auton kunnolla liuottimen kanssa pariin kertaan jotta varmasti on kaikki mahdollinen pinnasta pois. Sitten kunnollinen kuivaus ja auto talliin.
Hard Body levitetään pintaan joko vanulapulla tai sitten mikrokuituliinan palasella ja suosittelen mikrokuituliinan palasta. Saa levitettyä aineen tasaisesti joka sitten taas edesauttaa tuotteen poispyyhintää. Ja tässäkin tuotteessa hyvin less is more Eli ihan pari tippaa liinan palaselle ja maalipintaa kohti
Vesileikkejä
Ja kun tuosta on ollut youtubessa myös videoita joissa peltiä hakataan sytkärillä niin pitihän se itsekkin testata
Sytkäritesti
Ohjeistus tässä on, että ensin yksi kerros jonka annetaan olla 15min ja pyyhintä. Sen jälkeen min. 3 tunnin vartoominen ja sitten toinen kerros. Itsellä rupesi kello olemaan jo niin paljon niin jäi tuohon yhteen kerrokseen.
Seurataan nyt sitten miten tuo nano pinnoite estää lakattoman maalin haalistumista. Toivottavasti hyvin. Kestoahan tuolle luvataan yli 12kk. We´ll see about that.
Mitään suurempia muutoksia autoon ei ole tullut, kun on tullut tuskailtua tuon Vw:n lakattoman maalin kanssa. Siinä kun ei tunnu pysyvän vahat eikä sealantitkaan. Viimeisimpänä tuli juhannuksena laitettua Chemical Guyssin Jetseal pintaan ja se ei kestänyt pinnassa edes kahta kuukautta
Nyt sitten tuli testiin Projectechiltä Wolf´s Chemicalsin Hard Body. Tämä on nanopinnoite joka samalla ehkäisee myös naarmuuntumista tietyiltä osilta.
Keskiviikkona pesin sitten auton kunnolla liuottimen kanssa pariin kertaan jotta varmasti on kaikki mahdollinen pinnasta pois. Sitten kunnollinen kuivaus ja auto talliin.
Hard Body levitetään pintaan joko vanulapulla tai sitten mikrokuituliinan palasella ja suosittelen mikrokuituliinan palasta. Saa levitettyä aineen tasaisesti joka sitten taas edesauttaa tuotteen poispyyhintää. Ja tässäkin tuotteessa hyvin less is more Eli ihan pari tippaa liinan palaselle ja maalipintaa kohti
Vesileikkejä
Ja kun tuosta on ollut youtubessa myös videoita joissa peltiä hakataan sytkärillä niin pitihän se itsekkin testata
Sytkäritesti
Ohjeistus tässä on, että ensin yksi kerros jonka annetaan olla 15min ja pyyhintä. Sen jälkeen min. 3 tunnin vartoominen ja sitten toinen kerros. Itsellä rupesi kello olemaan jo niin paljon niin jäi tuohon yhteen kerrokseen.
Seurataan nyt sitten miten tuo nano pinnoite estää lakattoman maalin haalistumista. Toivottavasti hyvin. Kestoahan tuolle luvataan yli 12kk. We´ll see about that.
Tänään tuli harrastettua hiukan purkaamoshoppausta Viime viikolla itseasiassa käväsin pyörimässä Lahden Takuupurkaamolla josta onnistuin löytämään passattiin kyynärnojallisen keskikonsolin loppuosan ja nahkaisen käsijarrupussin
Ei sitten muutakuin tiskillä käymään ja kyselemässä hintoja (jotka olivat edulliset ) ja sovittiin kaupat. Tänään aamulla kävin sitten hakemassa osat ja tältä kasa näyttää.
Tässä on myös juomateline takapenkkiläisille
Konsolin osalle kunnon putsaus ja hiukan muoviainetta niskaan ja paikoilleen. Käsijarrunkahvanpussi tulee tehtyä uusiksi. Verhoillaan sekin tuolla samalla mokkakankaalla millä on tehty vaihdekepinpussikin ja punaset tikkaukset
Juhutsilta tuli parisen viikkoa sitten lunastettua vr6:n golffin penkit jotka pesin hyvin ja laitoin passattiin. Oli helppoa kun otti vanhat penkit pois ja uudet tilalle
Tänään laitoin myös siistimmät kilvet kiinni. Hitto kun ei tullut tilatessa ajateltua, että kilpiä saa reijättöminäkin.. Tuli siis reijälliset ja nämä kiinnitettiin velcronauhalla. Katsotaan miten hyvin pysyy.
Jatketaan kun saan sisustaa tuunattua uusilla osilla ja parempien kuvien merkeissä.
Ainiin. Tuolla takuupurkaamolla löytyy yksi lupokin jos joku osia kaipaa
Ei sitten muutakuin tiskillä käymään ja kyselemässä hintoja (jotka olivat edulliset ) ja sovittiin kaupat. Tänään aamulla kävin sitten hakemassa osat ja tältä kasa näyttää.
Tässä on myös juomateline takapenkkiläisille
Konsolin osalle kunnon putsaus ja hiukan muoviainetta niskaan ja paikoilleen. Käsijarrunkahvanpussi tulee tehtyä uusiksi. Verhoillaan sekin tuolla samalla mokkakankaalla millä on tehty vaihdekepinpussikin ja punaset tikkaukset
Juhutsilta tuli parisen viikkoa sitten lunastettua vr6:n golffin penkit jotka pesin hyvin ja laitoin passattiin. Oli helppoa kun otti vanhat penkit pois ja uudet tilalle
Tänään laitoin myös siistimmät kilvet kiinni. Hitto kun ei tullut tilatessa ajateltua, että kilpiä saa reijättöminäkin.. Tuli siis reijälliset ja nämä kiinnitettiin velcronauhalla. Katsotaan miten hyvin pysyy.
Jatketaan kun saan sisustaa tuunattua uusilla osilla ja parempien kuvien merkeissä.
Ainiin. Tuolla takuupurkaamolla löytyy yksi lupokin jos joku osia kaipaa
Kohtahan se rupeaa olemaan aika vaihtaa talvitassuja alle ja nostaa samalla alustaa hitusen ylemmäs. Talven aikana koitetaan saada maalipintaa uusittua sekä haalittua alustaan uutta/vanhaa osaa jota sitten puhallutetaan ja maalataan :)
Tänään sain nyt sitten viimein tuon jenkki?-konsolin kiinni ja samalla tuli myös uusittua käsijarrun pussikin :) Tosin voi olla, että molemmat keppien pussukat vaihtuu talvella ebaysta tilattuihin nahkapussukoihin.
Eli tältä näyttää
Ja sitten hiukan yleiskuvaa edestä. Juhutselta lunastin penkit pois (kiitokset niistä).
Harmikseni tuo uusi konsoli jossa tuo kyynärnojakin on jää taaemaksi kuin Kamein kyynärnoja joka tuossa aikaisemmin oli :(
Tuulosessakin tuli pyörähdettyä nps-foorumin miitissä parin kaverin kanssa ja samalla ilokseni totesin, että vaikka tuo vielä jokseenkin korkea on niin ei ollut kuitenkaan korkeimmasta päästä :D
Ja loppuun vielä kesäinen kuva jossa punainen loistaa kilpaa auringon kanssa (jep värit persiillään kun kännyllä otettu) sekä syksyisempi parkkikuva.
Tänään sain nyt sitten viimein tuon jenkki?-konsolin kiinni ja samalla tuli myös uusittua käsijarrun pussikin :) Tosin voi olla, että molemmat keppien pussukat vaihtuu talvella ebaysta tilattuihin nahkapussukoihin.
Eli tältä näyttää
Ja sitten hiukan yleiskuvaa edestä. Juhutselta lunastin penkit pois (kiitokset niistä).
Harmikseni tuo uusi konsoli jossa tuo kyynärnojakin on jää taaemaksi kuin Kamein kyynärnoja joka tuossa aikaisemmin oli :(
Tuulosessakin tuli pyörähdettyä nps-foorumin miitissä parin kaverin kanssa ja samalla ilokseni totesin, että vaikka tuo vielä jokseenkin korkea on niin ei ollut kuitenkaan korkeimmasta päästä :D
Ja loppuun vielä kesäinen kuva jossa punainen loistaa kilpaa auringon kanssa (jep värit persiillään kun kännyllä otettu) sekä syksyisempi parkkikuva.
Talveksi tuli hiukan nostettua alustaa (tarttisi vielä hiukan kyllä edestä nostaa) ja vaihdettua edellisenäkin talvena alla pyörineet 16" alut nastoineen alle.
Ensi kesälle on pakko hommata uudet vanteet koska edelliset tuli myytyä renkaineen :) 17" koossa olisi tarkoitus pysyä. 16":lla menee omasta mielestäni liian alas.
Ensi kesälle on pakko hommata uudet vanteet koska edelliset tuli myytyä renkaineen :) 17" koossa olisi tarkoitus pysyä. 16":lla menee omasta mielestäni liian alas.
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Kysellääs täältä hiukan mielipiteitä. Ensi kesälle kun tuo vannepolitiikka on vielä avoinna niin lähinnä vanteiden väritys. Millä olisi hyvä vetää? Vai vaikuttaako vanteiden muodot miten hirveästi?
Auto olisi tarkoitus ensi keväänä/kesänä maalata uudestaan ja punainen väri pysyy. Listat ja puskureiden yläosat tulee myös saamaan punaisen värin niskaansa.
Vanteissa valkoinen omasta mielestäni sopii hyvin tuon punaisen kanssa, mutta viime aikoina olen miettinyt myös kultaa vanteiden värinä.
Ja kuten sanoin niin vannepolitiikka on aivan auki vielä kesän osalta. Sen verran olen päättänyt, että 17" koossa pysytään.
Auto olisi tarkoitus ensi keväänä/kesänä maalata uudestaan ja punainen väri pysyy. Listat ja puskureiden yläosat tulee myös saamaan punaisen värin niskaansa.
Vanteissa valkoinen omasta mielestäni sopii hyvin tuon punaisen kanssa, mutta viime aikoina olen miettinyt myös kultaa vanteiden värinä.
Ja kuten sanoin niin vannepolitiikka on aivan auki vielä kesän osalta. Sen verran olen päättänyt, että 17" koossa pysytään.
rh:n zw1:t on tällähetkellä aika korkeella tuolla mun vannelistalla. Noista mietin just, että keskiöt valkoisella.
Henkilökohtaisesti pidän kultaisesta keskiöstä, mutta ehkä hiukan vanhemmassa volsussa. Eritoten A2 ja A1 ryhmäläiset. Tälläiseen teknoajan volkkariin sopii mielestäni jotain pirteämpää ja raikkaampaa, kuten valkoinen.
Mutta omistajahan sen päätöksen loppupeleissä tekee ja tämän hetken vaihtoehdoilla ei voi epäonnistua,
Mutta omistajahan sen päätöksen loppupeleissä tekee ja tämän hetken vaihtoehdoilla ei voi epäonnistua,
Pikkuhiljaa kohti kevättä mennään.
Uutta vannetta, renkaat pitäs tulla tällä viikolla sekä tässä tullu hiukan haalittua osia jotta saadaan muutettua passatti kulkemaan E85:n voimin :)
Jossain vaiheessa pitäisi hakea yksi varaosa-passatti josta saa sitten alustan osia jotka saavat puhalluksen ja pulveria niskaansa Samasta autosta saa hiukan askarreltavaa sähkölasien, sähköpeilien sekä ilmastoinnin muodossa \o/
Uutta vannetta, renkaat pitäs tulla tällä viikolla sekä tässä tullu hiukan haalittua osia jotta saadaan muutettua passatti kulkemaan E85:n voimin :)
Jossain vaiheessa pitäisi hakea yksi varaosa-passatti josta saa sitten alustan osia jotka saavat puhalluksen ja pulveria niskaansa Samasta autosta saa hiukan askarreltavaa sähkölasien, sähköpeilien sekä ilmastoinnin muodossa \o/
Myös 3L Lupon / 6N2 Polon ratti käy. Noita Mk3.5 Cabrion ratteja on hankala löytää mutta noita Lupon ja Polon ratteja löytyy hieman paremmin. Itselläni oli ko. nahkainen GTi Lupon ratti ex B4 Passatissa. Saahan tuohon istutettua uudempiakin VW:n ruoreja vaatii vaan pientä muokkailua.
Nuo RH:t istuu oikein mukavasti ja 17" on hyvä koko.. varsinkin sellasella hyvällä alusta niijauksella ;)
Nuo RH:t istuu oikein mukavasti ja 17" on hyvä koko.. varsinkin sellasella hyvällä alusta niijauksella ;)
Hiukan päivitystä.
Viimeisimmässä katsastuksessa ei auto saannu puhtaita papereita etujarruista (apukuskin puolella 50% vähemmän tehoa kuin kuskin puolella) niin siitä sai sitten hyvän syyn päivittää jarrut :)
Satulat löytyi yhessä vaiheessa foorumin kautta (olikohan JiiBee) ja ovat mallia g60/vr6 ja levyt tuli talven aikana ostettua brittien ebaysta.
Sitten ei mitään muutakun auto talliin ja romuja levälleen. Satulat kannakkeineen edestä vaihtoon. Satulat kaveri hiekkapuhalsi talvella ja ite maalasin punaisella :) Voi olla, että nuo joutuu jossain vaiheessa käymään vielä uudestaan läpi. Taakse vaihtui vaan uudet levyt ja palat.
Tällästä sai edessä aikaan :)
Toivotaan, että katsastusinssikin tykkää lopputuloksesta uusintanäytössä :)
Vanhat satulat saa joku ostaa :) Niillä saa kakkisen jarrut kivasti päivitettyä Gti mallisiksi kun ovat 256mm. Löytyy satulat ja kannakkeet :)
Viimeisimmässä katsastuksessa ei auto saannu puhtaita papereita etujarruista (apukuskin puolella 50% vähemmän tehoa kuin kuskin puolella) niin siitä sai sitten hyvän syyn päivittää jarrut :)
Satulat löytyi yhessä vaiheessa foorumin kautta (olikohan JiiBee) ja ovat mallia g60/vr6 ja levyt tuli talven aikana ostettua brittien ebaysta.
Sitten ei mitään muutakun auto talliin ja romuja levälleen. Satulat kannakkeineen edestä vaihtoon. Satulat kaveri hiekkapuhalsi talvella ja ite maalasin punaisella :) Voi olla, että nuo joutuu jossain vaiheessa käymään vielä uudestaan läpi. Taakse vaihtui vaan uudet levyt ja palat.
Tällästä sai edessä aikaan :)
Toivotaan, että katsastusinssikin tykkää lopputuloksesta uusintanäytössä :)
Vanhat satulat saa joku ostaa :) Niillä saa kakkisen jarrut kivasti päivitettyä Gti mallisiksi kun ovat 256mm. Löytyy satulat ja kannakkeet :)
Eilen sain RH:t alle ja hiukan laskin alustaakin. Pääsee vielä laskemaankin :D
Edessä nyt 8" vanteet 30mm limpuilla joilla et on 30 ja takana 9" vanteet 35mm limpuilla joilla et asetuu lukemaan 12. Etusilla 195/40 kumit ja takana 205/40 kumit.
Helmat ja kaaret kaipaa hivenen maalia ja ne pitäisi ens kuun puolella fiksata niin on hiukan siistimpi sitten. Katsotaan koko auton maalausta sitten jossain vaiheessa.
Edessä nyt 8" vanteet 30mm limpuilla joilla et on 30 ja takana 9" vanteet 35mm limpuilla joilla et asetuu lukemaan 12. Etusilla 195/40 kumit ja takana 205/40 kumit.
Helmat ja kaaret kaipaa hivenen maalia ja ne pitäisi ens kuun puolella fiksata niin on hiukan siistimpi sitten. Katsotaan koko auton maalausta sitten jossain vaiheessa.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Kauniin päivän kunniaksi käytiin vähän kaverin kanssa kuvailemassa Passattia ja tämän audia. Nämä taitaakin jäädä tämän kauden viimeisiksi. Seuraavat kuvat taitaa olla talvisetupilla :D
Ja herkkä hetki :)
Viimeisimpänä modina tullut askarreltua Tdi Toledon etulippa keulille.
Loput kuvat sitten täältä
Ja herkkä hetki :)
Viimeisimpänä modina tullut askarreltua Tdi Toledon etulippa keulille.
Loput kuvat sitten täältä
Olisi tarkoitus parantaa passatin ajo-ominaisuuksia ja etukallistuksenvakaaja tekisi mieli ainakin vaihtaa paksumpaan.
Ongelmanahan on se, että ei oikein passattiin meinaa löytää. Onko kenelläkään kokemusta itse väännetyistä vakaajista? Tai sitten tietoa miltä valmistajalta mahtaisi löytyä vakaaja.
Tällähetkellä siellä on paksuin mitä on olemassa ja se on 24mm. Samankokoinen on vr malleissa joten niistä ei saa apuja.
Neuspeediltä löytyisi takavakaaja jolla tosin hintaa on yli 300 taalaa. Mitään ratavehjettä ei olla rakentamassa. Ainoastaan parantamassa ajonautintoa :)
Alusta tarvitsee vaihtaa jossain vaiheessa tuosta ta-technixistä johonkin toiseen vaikka tuokin hyvin tuntuu toimivan.
Ongelmanahan on se, että ei oikein passattiin meinaa löytää. Onko kenelläkään kokemusta itse väännetyistä vakaajista? Tai sitten tietoa miltä valmistajalta mahtaisi löytyä vakaaja.
Tällähetkellä siellä on paksuin mitä on olemassa ja se on 24mm. Samankokoinen on vr malleissa joten niistä ei saa apuja.
Neuspeediltä löytyisi takavakaaja jolla tosin hintaa on yli 300 taalaa. Mitään ratavehjettä ei olla rakentamassa. Ainoastaan parantamassa ajonautintoa :)
Alusta tarvitsee vaihtaa jossain vaiheessa tuosta ta-technixistä johonkin toiseen vaikka tuokin hyvin tuntuu toimivan.
Tällästä tänään.
Mastonin "plastidipillä" tuli puolat suihkittua valkoisiksi.
Seuraavaks vanteet kasaan ja kumit päälle ja alle. Tulee nyt samalla setupilla millä mentiin viime kesä.. :oops: Vanhoilla pulteilla nyt aluksi kasaan ja jos kesällä hommaisi mustat piikkipultit :)
Autoa tuli pajoitettuakin tänään. Leimalla tuli hylky käsijarrusta ja apparin raidetangon päästä kun oli väljä. Samaan syssyyn vaihdoin sitten molemmille puolin päät (kaks vuotta sitten molemmat vaihdettu viimeksi) ja uudet käsijarruvaijerit. Hiukan vaati takasatuloiden linkut herkistelyä, mutta rupesi nätisti toimimaan :)
Ainiin. Vetokoukku sai myös lähtöpassit :)
Mastonin "plastidipillä" tuli puolat suihkittua valkoisiksi.
Seuraavaks vanteet kasaan ja kumit päälle ja alle. Tulee nyt samalla setupilla millä mentiin viime kesä.. :oops: Vanhoilla pulteilla nyt aluksi kasaan ja jos kesällä hommaisi mustat piikkipultit :)
Autoa tuli pajoitettuakin tänään. Leimalla tuli hylky käsijarrusta ja apparin raidetangon päästä kun oli väljä. Samaan syssyyn vaihdoin sitten molemmille puolin päät (kaks vuotta sitten molemmat vaihdettu viimeksi) ja uudet käsijarruvaijerit. Hiukan vaati takasatuloiden linkut herkistelyä, mutta rupesi nätisti toimimaan :)
Ainiin. Vetokoukku sai myös lähtöpassit :)
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa