Kuinka nopeasti turbon säätövivun kuuluu liikkua? Ajotuntuman mukaan aivan kuin etenkin kylmänä paineet ei lähtisi nousemaan, eli kaasua polkiessa kierrokset nousee tosi vaikeasti ja vähän, sitten kun pitää muutaman sekunnin pohjassa, auto ryntää lopuksi. Samaten kaasun löysätessä tuntuu kuin "kaasuvaijeri" juuttuisi. Kierrosten noston ongelma poistuu yleensä koneen lämmitessä.
VNT-vipu liikkuu ääriasennosta toiseen noin sekunnissa, kun alipaineletkua kiinnittää/irrottaa turbolta.
Onkohan vipu jumissa, säätöventtiili tuli jo aiemmin vaihdettua, ja siitä oli silloin olevinaan hyötyä? Minkähän verran järjestelmässä tulee olla alipainetta normaalisti?
Kiitokset etukäteen jos valaisevia kommentteja saadaan.
Turbon puhdistusoperaatio vaikuttaa työläältä, ja onko siitä edes hyötyä pidemmäksi aikaa.
VAG-COM logia löytyy pyynti-ja saantipaineista, jos joku siitä osaa päätellä.
TDI (AVF) Turbon jumitus?
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa