Passatin kytkin

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jake77
-
Viestit: 187
Liittynyt: 1.7.2004 0:48

Passatin kytkin

ViestiKirjoittaja Jake77 » 28.4.2008 20:47

Kuinkas muilla tuo kytkin irroittaa? Itselläni ei tarvi kuin hiukan "hipaista" niin alkaa luistamaan. Joskus kylmänä aamuna ja varsinkin ylämäkeen lähdettäessä kun hiukan yrittää luistattaa kytkintä niin on alkanut nypyttää/ ravistaa. Onko jotain säätöä vai uutta osaa askin ja motin väliin? Sitten sellainen kun paikallaan polkee kaasua niin jos kytkin on ylhäällä niin kierrokset tippuu ns. normaalisti "hitaasti", mutta jos on kytkin painettuna pohjaan ja polkee kaasua niin auto oikein heiluu kaasun mukaan ja muutenkin jotenkin "raskaamman" oloinen käynti. Myös samalla kuuluu sellaista siritystä ja ehkä turbonkin äänet erilailla..

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 23.10.2008 19:13

Itellä vastaavaa ongelmaa justiin samanlaises passatis, eli 74kW avb jossa PSI lastu.

Kylmänä kun polkaisee kunnolla esim kakkosella niin kytkin luistaa ihan selvästi, mutta kun kone on täysin lämmennyt ja ajanut muutaman kilometrin niin kytkin alkaa taas pitämään aivan normaalisti :/

Ja sitten juurikin tämä sama vika että irrottaa heti kun koskee kytkimeen eli tulee tulle että kytkin "kantaa" koko ajan hiukan..

Mutta mitä nyt olen yrittänyt tutkia, niin ei ole löytynyt mitään säätöä kytkimelle, onko todellakin näin että ei ole mitään säätöä kytkimelle, vaan se on vain toteutettu hydraulisesti?

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 24.10.2008 19:34

Omalla kykällä mennään pitkälti nejättäsataatuhatta, ei moisia ongelmia.

Net taitaa olla vaan loppu teidän kytkimet.
Ei siihen mitään säätöä ole, ilmaus on ainoa. Mutta ei tuo ilmavaivalta vaikuta.

Paljos näillä on ajettu?

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 24.10.2008 20:29

Mulla on nyt tuossa sellaiset 256tkm.

Tänään otin vähä huoltoliikkeistä selvää ja selvä kanta niilläkin oli että kytkin on vain loppu ja säätöä ei ole, ainoa vaihtoehto uus paketti.


Hinta tutkintaa siinä sitten vähä suoritin niin

Käyttöauton alkuperäisosina:
Kytkilevy 156,82€
Kytkinasetelma 147,31€
Painelaakeri 56,81€
Silmälaakeri 13,39€
Yhteensä 374,33€

Motonet 199€ vastaava setti


Vielä pitää ainakin muutamasta paikasta kysellä hintoja, ennen kuin avaa loodan.

Auto nyt kuitenkin vielä liikkuu täysin, eikä kytkin luista kun tietää miten käyttäytyy.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 24.10.2008 22:09

Omituisia juttuja.

Mulla kuitenkin on lastu, varmaan siellä 140hv ja 300nm tietämissä, eikä kytkin ole mitään savumerkkejä lähettänyt.
On saanut lapikkaa kuitenkin ja ajettukin on se 100tkm enemmän.

Onko ne sitten heikommat kykät keksiny uudempiin.

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 24.10.2008 22:33

Taitaa olla täysin eri kytkin tuossa AFN koneessa kuin tässä AVB :/

Mutta tuntuu se kyllä minustakin aika kummalta että kytkin olisi jo tässä vaiheessa loppu.

Lastun kanssakaan kuitenkaan irtoa kuin jotain 120hepan pintaan ehkä.

Ite oon nyt tuolla ajanut vähä reilu 20tkm ja nyt vasta ilmojen kylmettyä huomasin tuon luistamisen, kun lämpöisenä pitää aivan normaalisti vaikka kuinka polkisi..


EDIT: niin ja ajattelin huomenna nypätä koko lastun irti jos se ainakin auttaisi hieman tuossa kytkimen kestämisessä, niin ehtisi hankkia uudet osat.


Onko tuo itse kytkimen vaihtaminen kuinka kova urakka, äkkiseltään näyttäisi aika helpolta, eli vetarit irti ja loota pois?
Käytössä on kyllä nosturi ja monttu, että paikat on kyllä ihan asialliset missä saan vaihdettua levyn.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 24.10.2008 23:07

Erilainen se kai jotenkin on?, vaikka sama halkaisija onkin.

Katselin tuossa vaan, että niitä saa vaihto-osinakin.
Eli palauttamalla vanhat näyttäisi levyn saavan n. 139e ja asetelman n. 131e, muita ei vissiin vaihto-osina saakaan.

Jake77
-
Viestit: 187
Liittynyt: 1.7.2004 0:48

ViestiKirjoittaja Jake77 » 25.10.2008 10:14

Mulla teki jo ennen lastutusta tuota.. Kylmänä on sitä, että pitää luistattaa liikkeelle lähtiessä, muuten saattaapi sammua ku on niin yhtäkkinen sen kiinni ottaminen..

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 25.10.2008 10:18

Tässä on nyt vain se ero, että tämä lähtee kyllä luistamaan kun kytkin on jo ylhäällä ja painaa vain kunnolla kaasua.

Muilla vaihteilla en oo huomannut, mutta kakkosella tekee ainakin ihan selvästi tämän, tuossa vähä yli 2000 kierroksessa jos polkaisee kunnolla.

Jos kiihdyttää tasaisesti, mutta ei iske pedaalia pohjaan niin kytkin kyllä pitää aivan hyvin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa