Passatin kytkin
Valvoja: ffp jäsenet
Passatin kytkin
Kuinkas muilla tuo kytkin irroittaa? Itselläni ei tarvi kuin hiukan "hipaista" niin alkaa luistamaan. Joskus kylmänä aamuna ja varsinkin ylämäkeen lähdettäessä kun hiukan yrittää luistattaa kytkintä niin on alkanut nypyttää/ ravistaa. Onko jotain säätöä vai uutta osaa askin ja motin väliin? Sitten sellainen kun paikallaan polkee kaasua niin jos kytkin on ylhäällä niin kierrokset tippuu ns. normaalisti "hitaasti", mutta jos on kytkin painettuna pohjaan ja polkee kaasua niin auto oikein heiluu kaasun mukaan ja muutenkin jotenkin "raskaamman" oloinen käynti. Myös samalla kuuluu sellaista siritystä ja ehkä turbonkin äänet erilailla..
Itellä vastaavaa ongelmaa justiin samanlaises passatis, eli 74kW avb jossa PSI lastu.
Kylmänä kun polkaisee kunnolla esim kakkosella niin kytkin luistaa ihan selvästi, mutta kun kone on täysin lämmennyt ja ajanut muutaman kilometrin niin kytkin alkaa taas pitämään aivan normaalisti :/
Ja sitten juurikin tämä sama vika että irrottaa heti kun koskee kytkimeen eli tulee tulle että kytkin "kantaa" koko ajan hiukan..
Mutta mitä nyt olen yrittänyt tutkia, niin ei ole löytynyt mitään säätöä kytkimelle, onko todellakin näin että ei ole mitään säätöä kytkimelle, vaan se on vain toteutettu hydraulisesti?
Kylmänä kun polkaisee kunnolla esim kakkosella niin kytkin luistaa ihan selvästi, mutta kun kone on täysin lämmennyt ja ajanut muutaman kilometrin niin kytkin alkaa taas pitämään aivan normaalisti :/
Ja sitten juurikin tämä sama vika että irrottaa heti kun koskee kytkimeen eli tulee tulle että kytkin "kantaa" koko ajan hiukan..
Mutta mitä nyt olen yrittänyt tutkia, niin ei ole löytynyt mitään säätöä kytkimelle, onko todellakin näin että ei ole mitään säätöä kytkimelle, vaan se on vain toteutettu hydraulisesti?
Mulla on nyt tuossa sellaiset 256tkm.
Tänään otin vähä huoltoliikkeistä selvää ja selvä kanta niilläkin oli että kytkin on vain loppu ja säätöä ei ole, ainoa vaihtoehto uus paketti.
Hinta tutkintaa siinä sitten vähä suoritin niin
Käyttöauton alkuperäisosina:
Kytkilevy 156,82€
Kytkinasetelma 147,31€
Painelaakeri 56,81€
Silmälaakeri 13,39€
Yhteensä 374,33€
Motonet 199€ vastaava setti
Vielä pitää ainakin muutamasta paikasta kysellä hintoja, ennen kuin avaa loodan.
Auto nyt kuitenkin vielä liikkuu täysin, eikä kytkin luista kun tietää miten käyttäytyy.
Tänään otin vähä huoltoliikkeistä selvää ja selvä kanta niilläkin oli että kytkin on vain loppu ja säätöä ei ole, ainoa vaihtoehto uus paketti.
Hinta tutkintaa siinä sitten vähä suoritin niin
Käyttöauton alkuperäisosina:
Kytkilevy 156,82€
Kytkinasetelma 147,31€
Painelaakeri 56,81€
Silmälaakeri 13,39€
Yhteensä 374,33€
Motonet 199€ vastaava setti
Vielä pitää ainakin muutamasta paikasta kysellä hintoja, ennen kuin avaa loodan.
Auto nyt kuitenkin vielä liikkuu täysin, eikä kytkin luista kun tietää miten käyttäytyy.
Taitaa olla täysin eri kytkin tuossa AFN koneessa kuin tässä AVB :/
Mutta tuntuu se kyllä minustakin aika kummalta että kytkin olisi jo tässä vaiheessa loppu.
Lastun kanssakaan kuitenkaan irtoa kuin jotain 120hepan pintaan ehkä.
Ite oon nyt tuolla ajanut vähä reilu 20tkm ja nyt vasta ilmojen kylmettyä huomasin tuon luistamisen, kun lämpöisenä pitää aivan normaalisti vaikka kuinka polkisi..
EDIT: niin ja ajattelin huomenna nypätä koko lastun irti jos se ainakin auttaisi hieman tuossa kytkimen kestämisessä, niin ehtisi hankkia uudet osat.
Onko tuo itse kytkimen vaihtaminen kuinka kova urakka, äkkiseltään näyttäisi aika helpolta, eli vetarit irti ja loota pois?
Käytössä on kyllä nosturi ja monttu, että paikat on kyllä ihan asialliset missä saan vaihdettua levyn.
Mutta tuntuu se kyllä minustakin aika kummalta että kytkin olisi jo tässä vaiheessa loppu.
Lastun kanssakaan kuitenkaan irtoa kuin jotain 120hepan pintaan ehkä.
Ite oon nyt tuolla ajanut vähä reilu 20tkm ja nyt vasta ilmojen kylmettyä huomasin tuon luistamisen, kun lämpöisenä pitää aivan normaalisti vaikka kuinka polkisi..
EDIT: niin ja ajattelin huomenna nypätä koko lastun irti jos se ainakin auttaisi hieman tuossa kytkimen kestämisessä, niin ehtisi hankkia uudet osat.
Onko tuo itse kytkimen vaihtaminen kuinka kova urakka, äkkiseltään näyttäisi aika helpolta, eli vetarit irti ja loota pois?
Käytössä on kyllä nosturi ja monttu, että paikat on kyllä ihan asialliset missä saan vaihdettua levyn.
Tässä on nyt vain se ero, että tämä lähtee kyllä luistamaan kun kytkin on jo ylhäällä ja painaa vain kunnolla kaasua.
Muilla vaihteilla en oo huomannut, mutta kakkosella tekee ainakin ihan selvästi tämän, tuossa vähä yli 2000 kierroksessa jos polkaisee kunnolla.
Jos kiihdyttää tasaisesti, mutta ei iske pedaalia pohjaan niin kytkin kyllä pitää aivan hyvin.
Muilla vaihteilla en oo huomannut, mutta kakkosella tekee ainakin ihan selvästi tämän, tuossa vähä yli 2000 kierroksessa jos polkaisee kunnolla.
Jos kiihdyttää tasaisesti, mutta ei iske pedaalia pohjaan niin kytkin kyllä pitää aivan hyvin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa