On ruvennut kiinnostamaan otsikon mukainen uusi auto. Kiinnostaisi kuulla sen tekniikasta enemmänkin ja vähän muustakin. Tossa kuitenkin pari kysymystä sen tekniikasta.
Onko koneessa jakohihna vai ketju?
Jos hihna, onko itse mahdollista vaihtaa? Vaihtoväli? Vaihtohinta?
Onko automaatti ihan perinteinen automaatti vai jonkun muun tyyppinen?
Voiko automaattilootaöljyt ja suodattimen vaihtaa itse?
Onko kone kokonaan "uusi", vai vanhaan koneeseen rinnastettava?
Onko uusikoppasessa eri tehoversioita 3.0 TDI koneesta?
BMW 330D (ehkä X) vs. Audi A4 3.0 TDI?
Mistä löytyisi koneen halkileikkauskuvia?
Onko aikaisemmissa ton koneen autoissa ollut ongelmia?
AUDI A4 3.0 TDI, 2008
Valvoja: ffp jäsenet
- Ketju, joka on "väärässä" päässä konetta
- Ei vaihtoväliä
- Ns. perinteinen, joka tietysti pitkälti sähköohjattu, tippi-puolet yms. vrt. BMW ja MB vastaavat, automaattigurut kertokoot miten asia oikeasti on... Tulossa on pitkittäismoottoreihin sopiva, VW:n puolelta tuttu DSG eli Audilla S-Tronic noin vuoden sisään.
- Varmaan voi jos on vermeet jolla mittaat öljyn lämpötilan vaihdon aikana ja adapteri-hässäkät jolla saat öljyn laatikkoon. Onkohan tuossa edes varsinaista vaihtoväliä?
- Uusi
- www.audi.fi , sieltä ei äkkiseltään löytynyt kuin 240hv/500Nm versio , vrt. A6 nokalla 233hv/450Nm
- Molemmat hienoja pelejä, toinen tykkää äireestä, toinen tyttärestä, joku molemmista.
- jaa-a, google ?
- muutamissa jakoketjun kiristäjä vaihdettu, on pitänyt ääntä käynnistyksen yhteydessä. Kiristäjästä tullut uudempi versio.
- jos et ole vielä tutkaillut niin tuolta http://www.audiclub.fi/audifinns/ löytyy varmasti lisää juttua.
- Ei vaihtoväliä
- Ns. perinteinen, joka tietysti pitkälti sähköohjattu, tippi-puolet yms. vrt. BMW ja MB vastaavat, automaattigurut kertokoot miten asia oikeasti on... Tulossa on pitkittäismoottoreihin sopiva, VW:n puolelta tuttu DSG eli Audilla S-Tronic noin vuoden sisään.
- Varmaan voi jos on vermeet jolla mittaat öljyn lämpötilan vaihdon aikana ja adapteri-hässäkät jolla saat öljyn laatikkoon. Onkohan tuossa edes varsinaista vaihtoväliä?
- Uusi
- www.audi.fi , sieltä ei äkkiseltään löytynyt kuin 240hv/500Nm versio , vrt. A6 nokalla 233hv/450Nm
- Molemmat hienoja pelejä, toinen tykkää äireestä, toinen tyttärestä, joku molemmista.
- jaa-a, google ?
- muutamissa jakoketjun kiristäjä vaihdettu, on pitänyt ääntä käynnistyksen yhteydessä. Kiristäjästä tullut uudempi versio.
- jos et ole vielä tutkaillut niin tuolta http://www.audiclub.fi/audifinns/ löytyy varmasti lisää juttua.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 23 vierailijaa