AUDI A4 3.0 TDI, 2008

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Hihhuli
-
Viestit: 106
Liittynyt: 6.5.2005 0:15

AUDI A4 3.0 TDI, 2008

ViestiKirjoittaja Hihhuli » 19.4.2008 9:37

On ruvennut kiinnostamaan otsikon mukainen uusi auto. Kiinnostaisi kuulla sen tekniikasta enemmänkin ja vähän muustakin. Tossa kuitenkin pari kysymystä sen tekniikasta.

Onko koneessa jakohihna vai ketju?

Jos hihna, onko itse mahdollista vaihtaa? Vaihtoväli? Vaihtohinta?

Onko automaatti ihan perinteinen automaatti vai jonkun muun tyyppinen?

Voiko automaattilootaöljyt ja suodattimen vaihtaa itse?

Onko kone kokonaan "uusi", vai vanhaan koneeseen rinnastettava?

Onko uusikoppasessa eri tehoversioita 3.0 TDI koneesta?

BMW 330D (ehkä X) vs. Audi A4 3.0 TDI?

Mistä löytyisi koneen halkileikkauskuvia?

Onko aikaisemmissa ton koneen autoissa ollut ongelmia?

NSUman
-
Viestit: 403
Liittynyt: 1.8.2003 15:38

ViestiKirjoittaja NSUman » 19.4.2008 11:00

- Ketju, joka on "väärässä" päässä konetta

- Ei vaihtoväliä

- Ns. perinteinen, joka tietysti pitkälti sähköohjattu, tippi-puolet yms. vrt. BMW ja MB vastaavat, automaattigurut kertokoot miten asia oikeasti on... Tulossa on pitkittäismoottoreihin sopiva, VW:n puolelta tuttu DSG eli Audilla S-Tronic noin vuoden sisään.

- Varmaan voi jos on vermeet jolla mittaat öljyn lämpötilan vaihdon aikana ja adapteri-hässäkät jolla saat öljyn laatikkoon. Onkohan tuossa edes varsinaista vaihtoväliä?

- Uusi

- www.audi.fi , sieltä ei äkkiseltään löytynyt kuin 240hv/500Nm versio , vrt. A6 nokalla 233hv/450Nm

- Molemmat hienoja pelejä, toinen tykkää äireestä, toinen tyttärestä, joku molemmista.

- jaa-a, google ?

- muutamissa jakoketjun kiristäjä vaihdettu, on pitänyt ääntä käynnistyksen yhteydessä. Kiristäjästä tullut uudempi versio.

- jos et ole vielä tutkaillut niin tuolta http://www.audiclub.fi/audifinns/ löytyy varmasti lisää juttua.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 23 vierailijaa