AHF -koneen jakopään hihnan vaihto

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

AHF -koneen jakopään hihnan vaihto

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 12.4.2008 17:16

AHF (110hv, vm.98.) koneeseen pitäisi tehdä jakopään hihnan vaihto muutaman tuhannen kilometrin sisällä, eikös vaihtoväli ole 90 tkm ? Itse ajattelin vaihdon tehdä.

Mitä muuta kuin itse remmi, kiristin, ohjainrulla/rullat ja vesipumppu pitää vaihtaa samalla ? Tarviiko jotain tiivisteitä yms ?

Tarvitsenko jotain erikoistyökaluja, normaalit + torxit yms. löytyy.

Mitä konetta toi AHF vastaa, kun pelkällä moottorikoodilla löytyy aika vähän tietoa.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 12.4.2008 18:25

Osia ei tartte tuon enempää ja normi työkalut riittää.
En ole itsekään vaihtanut mutta auki mulla oli ylempi jakopään muovi, josta koko komeus jo paljastuukin ihan hyvin.

Muista säätää ruiskupumpun ajoitus homman jälkeen!

AHF lienee aika pitkälti poikittainen AFN.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 13.4.2008 19:11

Enkö tarvitse mitään lukitustyökaluja yms ?

Ruiskupumpun ajoituksen voi ilmeisesti tarkistaa Vag-commilla?

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 13.4.2008 19:34

Voihan lukitustyökaluja käyttää, jos haluaa.
Mutta ei ne mun mielestä mitään välttämättömiä ole.

Vag-comin TDI graphilla voi ajoituksen tarkastaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 25 vierailijaa