Garrett GT1749VA + pakosarja passatin 1z:aan..?
Valvoja: ffp jäsenet
Garrett GT1749VA + pakosarja passatin 1z:aan..?
Passaako kyseinen ahdin + sen pakosarja 1z koneeseen..?
multa meni öljyn paluu ja tulo uusiksi, kävin hydrauliikka liikkeestä hakemassa irto tarvikkeita joilla sen toteutin.
Tulevasta öljy putkesta puolet on taipuisaa teflon putkea ja paluu on tehty alkuperäisistä liittymistä(se metallikudos letku poistettu ja korvattu silikoni letkulla)
Vnt:n ohjauksen toteutin afn:n eculla ja vaihdoin egr:n magneetti venttiilin n75:ksi.
Jotkun ovat onnistuneet korvaamaan tuon 1z:n alkuperäisen ecun ohjelman semmoisella joka ymmärtää tuon alipaine ohjauksen päälle jonka tuo vakio vnt kaipaa.
Toiset on taas korvanneet sen alipaine kellon painekellolla ja tehneet sen ohjauksen muutamilla säädettävillä venttiileillä. Muistaakseni holysmoken puoleta löytyy siitä tietoa ainakin.
Kaikken helpoin on vaihtaa vaan afn:n ecuun, jos semmoisen löytää. Menee suoraan kiinni, pitää vaan ajonesto sopeuttaa vag-comilla.
Yksi mikä pitää myös muistaa on se että vakio ahtoputken lähtö ei käy tuohon VA:han, koska siinä on pika kiinnitys ahtoputkelle. Itse tein siihen adapterin toiset ovat ostaneet originallin lähdön joka tosin maksaa...
edit. ja tottahan toki dawn pipe menee kans uusiksi =) itse tein tuon ahdin swapin yhden päivän aikana ja toivottavasti ei tarvitse toista kertaa tehdä...
Tulevasta öljy putkesta puolet on taipuisaa teflon putkea ja paluu on tehty alkuperäisistä liittymistä(se metallikudos letku poistettu ja korvattu silikoni letkulla)
Vnt:n ohjauksen toteutin afn:n eculla ja vaihdoin egr:n magneetti venttiilin n75:ksi.
Jotkun ovat onnistuneet korvaamaan tuon 1z:n alkuperäisen ecun ohjelman semmoisella joka ymmärtää tuon alipaine ohjauksen päälle jonka tuo vakio vnt kaipaa.
Toiset on taas korvanneet sen alipaine kellon painekellolla ja tehneet sen ohjauksen muutamilla säädettävillä venttiileillä. Muistaakseni holysmoken puoleta löytyy siitä tietoa ainakin.
Kaikken helpoin on vaihtaa vaan afn:n ecuun, jos semmoisen löytää. Menee suoraan kiinni, pitää vaan ajonesto sopeuttaa vag-comilla.
Yksi mikä pitää myös muistaa on se että vakio ahtoputken lähtö ei käy tuohon VA:han, koska siinä on pika kiinnitys ahtoputkelle. Itse tein siihen adapterin toiset ovat ostaneet originallin lähdön joka tosin maksaa...
edit. ja tottahan toki dawn pipe menee kans uusiksi =) itse tein tuon ahdin swapin yhden päivän aikana ja toivottavasti ei tarvitse toista kertaa tehdä...
No minun tapauksessa tulee rajottavana tekijänä tuo ahdin nimen omaan vastaan ja isot pojat sanoo että tuolla va:lla pitäis irrota inhimillisesti joku 170hp sen jälkeen alkaa olemaan riskirajoilla ahtimen kestävyyden kannalta.
Oma kulkine liikahtaa tuon legentaarisen 60-120 välin n.6s joka näyttäis olevan samassa linajssa noiden todennettujen 160hp kulkineiden kanssa.
Kyllä tuolla normi ajot ajaa ja vetää kärriäkin, yhden reissun kulutukseksi jäi 6.2l/100km kun kävin trailerilla hakemassa Espoosta yhden opel astran Savonlinnasta käsin.
Custom ohjelmahan tuohon kulkineeseen pitäis saada, säästäis kummasti kytkintä kun sais väännöt paremmille kierrosalueille.
Ps. suosittelen jarrujen päivittämistä 256mm --> 280mm menee helposti pelkästään vaihtamalla satuloiden kannakeraudat ja levyt... =)
Oma kulkine liikahtaa tuon legentaarisen 60-120 välin n.6s joka näyttäis olevan samassa linajssa noiden todennettujen 160hp kulkineiden kanssa.
Kyllä tuolla normi ajot ajaa ja vetää kärriäkin, yhden reissun kulutukseksi jäi 6.2l/100km kun kävin trailerilla hakemassa Espoosta yhden opel astran Savonlinnasta käsin.
Custom ohjelmahan tuohon kulkineeseen pitäis saada, säästäis kummasti kytkintä kun sais väännöt paremmille kierrosalueille.
Ps. suosittelen jarrujen päivittämistä 256mm --> 280mm menee helposti pelkästään vaihtamalla satuloiden kannakeraudat ja levyt... =)
Joo tuo 160-170 hv kuulostaa sopivalta, onko sulla mitkä suuttimet tai mitä kaikkea olet tehny et pääsee tuohon teholuokkaan..?
Mistä muuten löytyy ne jarrujen kannakeraudat ja levyt ku ei nuo vakiot kovin häävit ole..
Asuntovaunun aattelin ostaa tänä tai viimestään enskesänä niin riski / taloudellinen
vetoauto ois sillon hyvä..
Mistä muuten löytyy ne jarrujen kannakeraudat ja levyt ku ei nuo vakiot kovin häävit ole..
Asuntovaunun aattelin ostaa tänä tai viimestään enskesänä niin riski / taloudellinen
vetoauto ois sillon hyvä..
JukkaA:lla näyttää olevan samat osat kun mulla, näköjään kun vaan nostais itseltä vielä ahtoja niin lisää woimaa sais =)
Tuo 1.3bar on mun käsityksen mukaan maksimi paine tuolle va:lle.
Jarrulevyt - Motonet - osanumero: 22-5643 a´38,00€kpl (g60 mallin)
Kannakeraudat - Marmoritiski - osanumero: 357615125C a´75€ kpl (golf g60 mallin)
Nuo jarruosat käy suoraan kiinni vakio paloilla ja satuloilla.
Tuo 1.3bar on mun käsityksen mukaan maksimi paine tuolle va:lle.
Jarrulevyt - Motonet - osanumero: 22-5643 a´38,00€kpl (g60 mallin)
Kannakeraudat - Marmoritiski - osanumero: 357615125C a´75€ kpl (golf g60 mallin)
Nuo jarruosat käy suoraan kiinni vakio paloilla ja satuloilla.
Noissa joissakin 1z ecuissa ei pysty tekemään tuota ohjelma swappia, sisustan rauta on mukamas erilaista, etenkin vanhoissa 1z boxeissa on tuo ongelma.
Noita 1z moottoreita kun on vissiin valmistettu -92 lähtien ja tuossa jossakin -95 on kadonnut ainakin kaasuläppä pois jolloin ecu muuttunut saman kaltaiseksi kuin afn.
Noista tarkoista vaihtumis ajankohdasta ei ole tietoa ja että mistä runkonumeroista eteen päin olis tuoreempaa rautaa.
Noita 1z moottoreita kun on vissiin valmistettu -92 lähtien ja tuossa jossakin -95 on kadonnut ainakin kaasuläppä pois jolloin ecu muuttunut saman kaltaiseksi kuin afn.
Noista tarkoista vaihtumis ajankohdasta ei ole tietoa ja että mistä runkonumeroista eteen päin olis tuoreempaa rautaa.
Taitaa olla pakosiipi sama, mutta...
Vaihtoehto numero 1:
Menisi vissiin sillä tavalla että V:n irto pakopesä + keskiö runko(turbiini akselin kanssa samaa puuta ja laakerointi on prässäämällä siinä rungossa)
ja siihen sitten VA:n kompressori puoli(turbiini ja pesä) MUTTA...
jos menee irroittamaan tuon turbiinipyörän tuosta akselilta niin se pitää tasapainottaa sen jälkeen ja jota ei pysty itse tekemään ilman erikoiskalustoa.
Menee siis tuolta kannalta turbopajan hommiksi ja maksaa..
Vaihtoehto numero 2:
Korvataan v:n keskiö osa ja koko kompressori puoli, eli otettaisiin va:sta kaikki muu paitsi
vain pakopesä. MUTTA... tuo onnistuu sillä edellytyksellä että kummassakin ahtimessa on sama määrä johdin siipiä pakopesässä(vaikuttaa pakosiiven tyyppiin)
Noita va-malleja on jo pelkästään kolmea mallia johdinsiipi määrältään (6, 9 tai 11) että tuurilla sitä sinulla hohtava on kummassakin ahtimessa sama määrä johdin siipiä.
Ja tuo vnt-ahtimen pakopesän vaihtaminenkin on tarkkaa hommaa, että saa säädettyä sen vnt-mekanismin toiminnan kunnolla, vaatii ainakin pako - ja ahtopainemittarit.
Vaihtoehto numero 3:
Myyt sen hyllyssä olevan kiinteä pakosarjallisen VA:n pois ja sijoitat sen rahan vaikka valmiiseen bolt-on ahtimeen joka käy suoraan tuohon irralliseen afn:n pakosarjaan(gt1749va, gt1749vb ja sitten kaiken karvaiset hybridit; 17/20 jne...)
itse olen kantapään kautta nämä opetellut, kun hommasin oman levinneen va:n tilalle toista va-mallia. Silloin minua opasti fin-turbo ja pari alan pioneeria.(oma turbo koottu vanhan irrallisen pakopesän ja kompurapesän voimin ottaen kiinteäpakosarjallisesta keskiö osa ja sittenkin jouduin muokkaamaan alipaine kellon kun se oli 180-astetta määrällä puolella, eli noissa keskiöissäkin on eroja va-mallien välillä...)
Vaihtoehto numero 1:
Menisi vissiin sillä tavalla että V:n irto pakopesä + keskiö runko(turbiini akselin kanssa samaa puuta ja laakerointi on prässäämällä siinä rungossa)
ja siihen sitten VA:n kompressori puoli(turbiini ja pesä) MUTTA...
jos menee irroittamaan tuon turbiinipyörän tuosta akselilta niin se pitää tasapainottaa sen jälkeen ja jota ei pysty itse tekemään ilman erikoiskalustoa.
Menee siis tuolta kannalta turbopajan hommiksi ja maksaa..
Vaihtoehto numero 2:
Korvataan v:n keskiö osa ja koko kompressori puoli, eli otettaisiin va:sta kaikki muu paitsi
vain pakopesä. MUTTA... tuo onnistuu sillä edellytyksellä että kummassakin ahtimessa on sama määrä johdin siipiä pakopesässä(vaikuttaa pakosiiven tyyppiin)
Noita va-malleja on jo pelkästään kolmea mallia johdinsiipi määrältään (6, 9 tai 11) että tuurilla sitä sinulla hohtava on kummassakin ahtimessa sama määrä johdin siipiä.
Ja tuo vnt-ahtimen pakopesän vaihtaminenkin on tarkkaa hommaa, että saa säädettyä sen vnt-mekanismin toiminnan kunnolla, vaatii ainakin pako - ja ahtopainemittarit.
Vaihtoehto numero 3:
Myyt sen hyllyssä olevan kiinteä pakosarjallisen VA:n pois ja sijoitat sen rahan vaikka valmiiseen bolt-on ahtimeen joka käy suoraan tuohon irralliseen afn:n pakosarjaan(gt1749va, gt1749vb ja sitten kaiken karvaiset hybridit; 17/20 jne...)
itse olen kantapään kautta nämä opetellut, kun hommasin oman levinneen va:n tilalle toista va-mallia. Silloin minua opasti fin-turbo ja pari alan pioneeria.(oma turbo koottu vanhan irrallisen pakopesän ja kompurapesän voimin ottaen kiinteäpakosarjallisesta keskiö osa ja sittenkin jouduin muokkaamaan alipaine kellon kun se oli 180-astetta määrällä puolella, eli noissa keskiöissäkin on eroja va-mallien välillä...)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 33 vierailijaa