t4 2.5 tdi ahtopaineanturi?
Valvoja: ffp jäsenet
t4 2.5 tdi ahtopaineanturi?
haulla kokeilin hakea, mutta asia ei viellä selvinnyt. eli ongelma on seuraavanlainen. auto on t4 2.5 tdi (102 hv) vm.00 kaupungissa toimii hyvin ja ahdot nousee normaalisti (buustina 0,8~0,9 bar) onko normaali? kuntaas lähtee ajamaan esim. moottoritielle kiihtyy hyvin, mutta kun rupee ajamaan tasasta esim. 110 km/h lykkää vikaojelmanpäälle. ja meno hyytyy ja ahdot ei nouse enään yli 0.5 bar. ilmamassamittarin vaihdoin jo ei auttanut (motonetin tarvike). ja nyt sit varmaa pitäs ruveta vaihtaa varmaa sitä ahtopainetunnistinta, mutta ku eivät osanneet hyvinkään vw:llä kertoo missä se on ko. autossa? ja onko kyseessä niin sanottu map-anturi? kiitos jo etukäteen vastanneille. on viel nää vw:n kulkineet vähä mysteerejä, mut eiköhän täs taas senki sielunelämään tuu tutustuttuu.
Vaikuttaa siltä että tasakaasun paineet poikkeaa liikaa pyynnistä ja lyö sen takia vikatilan päälle. Paljonko ahtaa 110 tasaisessa vauhdissa? VAG-COM:lla kannattaisi katsoa ajossa miten paineet käyttäytyy.
Vika voi olla ahtimessa, sen ohjauksessa tai sitten siinä MAP-anturissa, joka löytyy välijäähdyttimen kylmästä päädystä.
Vika voi olla ahtimessa, sen ohjauksessa tai sitten siinä MAP-anturissa, joka löytyy välijäähdyttimen kylmästä päädystä.
siin 110 vauhdistais ahtaa jotai 0.4~0.5 bar. minkähän kokonen mappi tos 2.5 on vakiona. ku ne ei sitäkään volkkarilla tienny. eikä oikeastaan mitään muutakaan mitä kysyin. autol on kyl ajettu jo 297 tkm eikä sitä fooniikää varmaa oo vaihdettu ikinä. aika kovaa vihellystä se pitää. tai vaikee sanoo ku ei oo vertailukohtaa. varaosana se mappi ois maksanu (aito boschilainen) autoasissa 110€ ja marmoritiskil 140€ ja hyvinkäälle soitin skodalle ja samal numerol ei löytyny mitää. kai se mappi on eka ostettava ku on kuitenki viel halvempi ku uus tbo.
juu ei oo viel vag.comii, mut pitää näköjään sellast ruveta hankkii.menin kuitenkin eilen ostaa uuden ahtopaine anturin. (itsepäinen kuoon) no eipä tuo attanut mitään taas konetielle testaamaan ja varaohjelmahan se sieltä tuli. edellinen omistaja on näköjään tehny niille hukkaportin säädöille jotai ku siin tangos oli aika tuoreen näkönen mutteri. en sit tiiä vaikuttaako tuo mitenkään. tarkastelu jatkuu tänään.
Taitaa olla pakko käydä piuhassa,Saat kantaa varaosatiskin tyhjäksi ,ja silti ei satu.
Tulee mieleen että ahtopaine ei pysy ohjelman käyrällä ,kun vika iskee niin ,vauhdissa virta pois ,startilla käyntiin kytkin pohjassa ,ja vaihde päälle .palaako veto ,kunnes tasakaasulla ,taas vikasietotila.?Imaseppa turbon hukkaportin kelloa onko kalvo ehyt.
Tulee mieleen että ahtopaine ei pysy ohjelman käyrällä ,kun vika iskee niin ,vauhdissa virta pois ,startilla käyntiin kytkin pohjassa ,ja vaihde päälle .palaako veto ,kunnes tasakaasulla ,taas vikasietotila.?Imaseppa turbon hukkaportin kelloa onko kalvo ehyt.
Tuli mieleen kans yksi T4 joka vihelteli uudella ahtimella, MAF arvot oli isot, ei oikein kulkenut niin kuin piti, mutta ei sieltä vaan löytynyt mitään ahtovuotojakaan, ellei sitten imusarjan ja kannen välistä jostain puhaltanut.
Kone oli kyllä paljon ajettu, liekö jo vaihtunut? Terveisiä Iisalmeen lanssiin ;).
Kone oli kyllä paljon ajettu, liekö jo vaihtunut? Terveisiä Iisalmeen lanssiin ;).
tos kattelin kaikki ahtoputket läpi ja mitää vuotoja ei kyl oo löytyny. eilen ajelin noin 70km matkan tasasta sataa ni sillon ei mee vika tilaan. ja tos vikko sit ku pesin moottorin toimi vähän aikaa hyvin. mistä lie sit johtunee. pitää varmaa tilaa se vag kapeeli ni saa jotai arvoja sit tutkailtuu. onko kellään hyvää vinkkii mistä kannattaa ostaa ja mikä ohjelma tulee koneelle ladata. kiitos taas jo etukäteen.
en tiiä vaikuttaako asiaan, mut tuntuis siltä että auto ei mee vikatilaan vaikka kuinka polkee tai ajaa tasakaasulla kun kone ei ole viellä täysin lämmennyt sinne 90 asteeseen. sen jälkee tänään tein havainnon et meni vika tilaan ku lähdin ohittamaan autoa. 5 vaihde silmässä ja vauhtii oli noin 90km/h siitä sit tallapohjaan ja vierelle kunnes löi taas vikatilaan. sitä ali-painekelloo imasin ja puhalsin tänää ja posket pysy lommolla et ilmeisesti se sit on ehjä? voiskohan egr:llä olla asiaan jotai vaikutusta ei oo meinaa viel toistaseks tukittu ku on vast nii uus ostos?
sain vian korjattua. se oli joko hukkaportissa, se tanko oli kiristetty ainakin mun mielest liikaa eli löysösin sen eka kokonaan ja kiristin siihenasti ku se alkaa tulla kireeks. tai sit jossai niis ahtoputkis oli ahto vuoto vaihdoin niit alkuperäsii klemmareit uusiin kiristettäviin. ja homma alkoi toimia ei tuu enää vikaohjelmaa. no nyt pääsee sit viemään auton optimointiin ku se pelaa. kiitos kaikille vastanneille.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 24 vierailijaa