4motion Passattiin alustasarja kysymys

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Impi
-

4motion Passattiin alustasarja kysymys

ViestiKirjoittaja Impi » 7.3.2008 17:52

Elikkäs ajattelin tuossa tilailla alusta sarjan passattiin.
Miten voimansiirto rasittuu kun auto lasketaan tuollaisessa nelivedossa. Saako takarenkaista kulmia enää kohilleen (rupeaako syömään rankaita??)

Paljonkohan tuollaista mahtaa kärsiä laskia?

T.Hell
-

ViestiKirjoittaja T.Hell » 7.3.2008 18:31

Ei kai voimansiirto madalluksesta ole moksiskaan jos vaan pysytään järkevissä rajoissa. Omaa entistä 3B syncro Passattia laskettiin n. 50mm, eikä mitään ongelmia ollut. Kulmat sai säädettyä ilman ongelmia (tai ainakaan mulle ei mitään sanottu ;-) eikä renkaat kuluneet mitenkään epänormaalisti.
Sulla lienee 3BG? Ei kai siinä paljoakaan ole 3B:hen verrattuna mikään muuttunut, mutta 3B:ssä toi 50mm alko olemaan maksimimadallus (takana). Tai riippuu varmaankin alustasarjasta, mutta ainakin 3B:ssä KW V1:llä alkoi takavetari olemaan aika lähellä sitä iskarin korkeudensäätöjutskaa. Edessä tilaa on sitten reilummin...

Impi
-

ViestiKirjoittaja Impi » 7.3.2008 20:06

Kiitoksia!! Joo 3bg on. Tuo 50mm riittää kyllä takana

NSUman
-

ViestiKirjoittaja NSUman » 7.3.2008 20:43

Mulla on 4wd 3B:ssä Eibachin -30mm satsi. Madaltaa kyllä ehkä vähän enempi kuin 30mm.
Pyöränkulmat saa kohdalleen, takana reilusti säätövaraa.
Ainoa ongelma on tuon tyylisessä (passat/A4) eturipustuksessa camperin säätö. Enemmän kun madaltaa niin ei meinaa saada edestä camperia kohdalleen. Siellähän ei ole varsinaista säätöä vaan koko etukelkkaa liikutellaan jolloin camper muuttuu molemmin puolin.

Tuollaisella -50mm madalluksella saa sitten neliveto möyrinnän unohtaa, menee passatti mahastaan melko matalaksi. Toki on kyllä tasaisella pinnalla kiva ajaa.

Juise
-

ViestiKirjoittaja Juise » 7.3.2008 23:17

Mua kiinnostais joku etupäähän 30mm ja taakse 20 mm madallus syncro 3b:hen onko jotain ehdotuksia hyväksi sarjaksi niin että kantavuus ei katoa takaa? ja - 50 on todellakin liikaa...

Jos ihan tarkkoja ollaan niin eteen riittäisi 20mm ja taakse ei välttämättä tarttis koskea vähän tuoppaa keulimaan tuo nyt.

Onko joku onnistuneesti ajanut vakio iskareilla tuollaisella malttimadalluksella? Parasta olis kun laittas konit nurkkiin, mutta ajattelin tiedustella

NSUman
-

ViestiKirjoittaja NSUman » 10.3.2008 20:18

Mulla on tuo Eibachin -30mm sarja + vakio Monroen iskarit. Toimii varsin hyvin.
Kantavuus takana parempi kuin vakio jousilla ja on tarpeeksi jämäkkä trailerin/vaunun vetoon.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”