Vw Golf 3,nesteet ei pysy sisällä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

kkatajainen
-
Viestit: 71
Liittynyt: 19.10.2007 16:44

Vw Golf 3,nesteet ei pysy sisällä

ViestiKirjoittaja kkatajainen » 26.2.2008 15:17

Koneen etupuolelle koneeseen tuleva isoin vesilletku vuotaa koneen ja liittimen juuresta.Vaihdoin juuri O-renkaan joka on koneen ja haarottimen välissä mutta vika jatkuu.Onko mahdollista, että muovihaarotin on viallinen?halki?yms.

Toinen juttu.Öljykorkissa on jatkuvasti valkostatahnaa.Onko kone menossa?Vuotaako nesteet koneeseen?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 26.2.2008 16:46

että muovihaarotin on viallinen?halki?yms.

Lähes 100% syyllinen vuotoon on halki oleva letkulähtö. Ne on tehty jostain ihme kovasta muovista, joka ei kestä yhtään vääntöä.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 26.2.2008 18:36

Aika varmasti halki se muovinen. niitä ny hajoilee silloin tällöin. vaihdossa menee ehkä jo 15min ja nestettä tulee muutama desi ulos(laita lämmityslaite kylmälle/kiinni).
Hyvä idea kanssa jos jaksaa etsiä, on hommata vanhemmista kansista metallinen lähtö.
Joissakin tapauksissa on saattanut myös kansi syöpyä, joten katso että kohta mihin o-rengas vastaan on kunnossa.

Kosteilla ja tälläisillä välillä pakkasta ja sitten lauhaa tuota "vaahtoa" näkyy öljykorkissa aina jonkin verran.

Vaihda se lähtö ensin ja seuraile sitten nesteen kulutusta. Jos vielä häviää niin voi olla että on isompi vika koneessa, esim kansipahvi paskana.

kkatajainen
-
Viestit: 71
Liittynyt: 19.10.2007 16:44

ViestiKirjoittaja kkatajainen » 27.2.2008 21:39

Jep.Pittääpä vaihtaa ja kattoo mitä tapahtuu.Oon tässä seuraillu lämpötilaa ni se ei nouse normaalia ylemmäs ja jos nouseeki vähä ni laskeutuu heti takas normaalille tasolle.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 27.2.2008 23:14

Juu ja jos kansi on syöpynyt niin tiivistemassaa uusien osien lisäksi.

Noi volkkarin vesiputkistojen muoviosat on lasikuitutäytteistä nylonia joka pökkiintyy ajanoloon, vesi, lämpö ja tärinä tekee tehtävänsä.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 28.2.2008 8:39

Tuollaisten materiaalien käyttö pitäisi melkein kieltää auton jäähdytysjärjestelmissä. Herkistää kummasti, kun tuollainen, ehjältä näyttävä osa hajoaa vanhemmiten murusiksi käteen.

_TM_
-
Viestit: 86
Liittynyt: 17.2.2008 15:44

ViestiKirjoittaja _TM_ » 28.2.2008 19:15

jos on öljyn seassa valkoista töhnää niin sinne pääsee jäähdytysnestettä joka on aika vama merkki että kannentiiviste tai kansi rikki.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 28.2.2008 22:14

^Jos sitä on vain öljykorkissa ja huohotinletkussa niin tuo on näissä koneissa ihan normaalia, kosteutta vaan pääsee jostain tiivistymään venttiilikoppaan. Mullakin öljykorkki on aina talvella alta valkoinen vaikka ajan päivittäin yli 50km siivua edestakaisin. Lähes 300tkm tuolla rullanneena vaahdosta ei ole ollut mitään haittaa.

E: Yksi lähtö täälläkin on hajonnut, halkeamaa ei silmin havainnut ennen kuin otti kappaleen kouraan. Eikös niissä vanhemmissa alumiinisissa ole anturit kiinni kiertämällä?

eeropoeka
-
Viestit: 166
Liittynyt: 14.9.2006 17:41

ViestiKirjoittaja eeropoeka » 29.2.2008 12:31

Itellä sitä oli korkissa ja venakopantiivistettä vaihtaessa sitä oli myös tasainen kerro venakopan katossa. Onko se jo liikaa ja merkki kannentiivisteen menosta?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 29.2.2008 14:06

Täytyisi jollain testata, onko vaahto kondensiovettä vai jäähdytysnestettä. Olettaisin kuitenkin, että jos korkissa on vaahtoa niin on sitä venakopan kannessakin, en siis huolestuisi jos nesteitä ei häviä eikä kone muuten oireile.

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 29.2.2008 16:14

Meikäläisen ventossa on valkoista tahnaa öljyn mittatikussa. Tietenkin tahnaa löytyy runsaasti myös öljykorkista ;)
Ajellaan niin pitkään kuin ilmenee ongelmia. Lämmötkään ei nouse liikaa eikä muita vikoja ole havaittavissa.

eeropoeka
-
Viestit: 166
Liittynyt: 14.9.2006 17:41

ViestiKirjoittaja eeropoeka » 1.3.2008 13:57

Kyllä golfffissani on pahemman puoleita käyntihäiriöö varsinkin lämpimänä ja kaikki sytytyspuolen osat on uusittu, joten varmaankin auon tuon kannen ensiviikolla niin selviää ainakin jos siellä jtn on.

kkatajainen
-
Viestit: 71
Liittynyt: 19.10.2007 16:44

ViestiKirjoittaja kkatajainen » 3.3.2008 16:23

Aika tarkalleen samat oireet mulla. Eli korkissa on valakosta tahnaa ja tikkussa joskus hieman. Kuitenkin lämmöt ei nouse normia ylemmäs.Mikäs lieneekään diagnoosi loppuenlopuksi?:)

eeropoeka
-
Viestit: 166
Liittynyt: 14.9.2006 17:41

ViestiKirjoittaja eeropoeka » 4.3.2008 12:19

Nyt purin kannen itseltäni, tiiviste ei näyttänyt palaneelta. kolmos ja nelosmännän välissä oli kylläkin tiivistepinnassa öljyn ja veden skoitusta eli valkosta tahnaa. Tulppia tarkemmin katottuani kaikki muut paitsi yksi näytti heikolta, joten puolakin ja sytytysjohdot menevät nyt ehdottomasti vaihtoon.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa