Käyvätkö nuo motonetin vaihdevivuston osat suoraan kysisen auton vaihteensiirto systeemiin...?
I 83--91 Siirtäjän etunivelt 4/5v (22cm/metalli+muovi). . 27-3806 3.90 ?
II 83--91 Siirtäjän niveltanko 4v (85mm/muovia). . . . . . 27-3805 1.50 ?
II 83--91 Siirtäjän niveltanko 5v (73mm/muovia). . . . . . 27-3807 1.50 ?
Ja onko tuossa kaikki ne tarvittavat muoviosaset, jotka tulevat konehuoneen puolelle siirtäjätangon jälkeen...?Nuo ovat siis oman käsitykseni mukaan ainoat kuluvat osat tuossa vaihteensiirto järjestelmässä...kävin kysäseen paikalliselta tarviketorilta, mutta luettelot eivät edes tunteneet kyseisiä osia...
G2 Gti 16V vaihdevivuston osat, sopivuusongelma...?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viesti:
Onko kellään kokemuksia noiden mätänetin osien laadusta? Itse ainakin hakisin suosiolla nuo marmoritiskiltä jos näkisin vaihtamisen vaivan.
Joutuuko purkamaan tavaraa tieltä, että saa kaikki vaihdetuksi?
Joutuuko purkamaan tavaraa tieltä, että saa kaikki vaihdetuksi?
Viimeksi muokannut Migu, 3.2.2008 13:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viesti:
Mä sain Topranin osia Motonetistä. Puslia ei saanukaan tarvikkeena.
Ei siinä ainakaan mitään merkittäviä purkutöitä tarvi tehdä että noi näkyy. Ne vaan on siellä vähän kauempana moottoritilassa että itse olin lukkopellin päällä polvillani pää moottorin vieressä ja näky oli varmaankin aavistuksen koominen :)
Paisuntasäiliö taisi olla yksi osista joka kannatti irrottaa.
Ei siinä ainakaan mitään merkittäviä purkutöitä tarvi tehdä että noi näkyy. Ne vaan on siellä vähän kauempana moottoritilassa että itse olin lukkopellin päällä polvillani pää moottorin vieressä ja näky oli varmaankin aavistuksen koominen :)
Paisuntasäiliö taisi olla yksi osista joka kannatti irrottaa.
Kaikki vivuston osat vaan irtipois niin helppo lätkiä uudet hilut paikoilleen. Vaatii vaan pakoputken ja sen suojapellin irrotuksen, neljä pulttia vaihekepin kotelon pohjasta, hammastangosta kolme pulttia auki ja vaihelootan takakorvakon pois ottamisen, mikä taas vaatii tunkin lootan alle.
Helpompi siis vaihtaa niitä hiluja tuolla yllä mainitulla tavalla :)
Helpompi siis vaihtaa niitä hiluja tuolla yllä mainitulla tavalla :)
Joo nuo muovivivut olisikin tarkoitus vaihtaa, ja muut puslat on jo hankittu:)...pitää vielä mittailla, että noi on saman mittaiset kuin alkuperäiset suunnilleen...onkos kellään muuten tietoa, mistä kyseiseen autoon saisi ostaa vaihdevälin lyhentäjää (tiedän, tekstit osiossa on ohje omatekoisen valmistukseen, mutta jos jostain saa halvalla, niin en ala hitsaileen sen takia:))?
Kannattaa hakea uniball-niveliä ja pätkä kierretankoa vaikka motonetista ja korvata ne muovinivelet niillä. Tähän tyyliin:
Kuva
8mm tankoon sopivissa nivelissä on saman kokoiset kuulat kuin ne alkuperäiset, joten kuulaosaa ei ole pakko vaihtaa. Vanhan kuulaosan saa kyllä helposti irti hiomalla sen takaa hitsauksen pois ja lyömällä nivelen irti tuurnalla. Jäljelle jää sopivan kokoinen reikä noiden uniball-nivelien kuulien asennukseen.
E: Kuvan nivelien kierreosasta on sahattu pätkä pois, muuten tuosta olisi tullut liian pitkä. Pidemmän tangin tekeminen oli helpompaa, ottaa vaan mallia vanhasta niin saa mutkat samanlaisiksi ja pituuden oikeaksi. Meni muuten heittämällä paikoilleen eikä tarvinnut säädellä.
Kuva
8mm tankoon sopivissa nivelissä on saman kokoiset kuulat kuin ne alkuperäiset, joten kuulaosaa ei ole pakko vaihtaa. Vanhan kuulaosan saa kyllä helposti irti hiomalla sen takaa hitsauksen pois ja lyömällä nivelen irti tuurnalla. Jäljelle jää sopivan kokoinen reikä noiden uniball-nivelien kuulien asennukseen.
E: Kuvan nivelien kierreosasta on sahattu pätkä pois, muuten tuosta olisi tullut liian pitkä. Pidemmän tangin tekeminen oli helpompaa, ottaa vaan mallia vanhasta niin saa mutkat samanlaisiksi ja pituuden oikeaksi. Meni muuten heittämällä paikoilleen eikä tarvinnut säädellä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”