Imusarjan irroitus VW

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kimmo78
-
Viestit: 6
Liittynyt: 27.12.2007 0:19

Imusarjan irroitus VW

ViestiKirjoittaja kimmo78 » 21.1.2008 12:25

Onko isokin homma ottaa imusarja irti/ tarvitseeko uusia muita tiivisteitä kun se imusarjan tiiviste? Olisi tarkoitus tukkia EGR ja samalla puhdistaa imusarja, kärry on VW Bora 1.9Tdi ATD.

Vessu
-
Viestit: 44
Liittynyt: 8.3.2006 19:04

ViestiKirjoittaja Vessu » 21.1.2008 17:31

ATD:n ECU ei taida hyväksyä EGR:n tulppaamista.
Sytyttää vikavalon palamaan.
Asian tunteva lastuttaja saa tuon ilmeisesti pois pelistä (säädettyä pienemmälle)

JP@motorsport
-
Viestit: 29
Liittynyt: 15.2.2007 9:30

ViestiKirjoittaja JP@motorsport » 21.1.2008 19:40

jännä juttu sikäli että kaverin ATD motista tulpattiin egr, eikä antanut koodeja. Liekkö egr viallinen, toisaalta kyllä taitas antaa valon siitäkin?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 21.1.2008 19:45

Taitaa riippua vuosimallista..

kimmo78
-
Viestit: 6
Liittynyt: 27.12.2007 0:19

ViestiKirjoittaja kimmo78 » 21.1.2008 21:28

Auto on vm-02

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 21.1.2008 21:29

Mullon kans -02 ATD koneella ja ei antanu vikakoodia kun koitin tukkia egr:n.

pumpkin
-
Viestit: 16
Liittynyt: 4.2.2008 15:00

ViestiKirjoittaja pumpkin » 20.2.2008 8:10

Itsekin kaipailisin vastausta samaan kysymykseen, tosin kyseessä passat tdi -00 85kw atm.

Samoin uutena dieselistinä ja vagistina (aika ruma termi muuten =)) ihmettelen edelleenkin miten tuo autoni egr voi olla aivan totaalisen yltäpäältä öljyssä. Tänään pääsen kurkkaamaan sen sisälle ja pelottaa jo etukäteen mitä sieltä löytyy.
Olen varmasti lähes tampiolaisin foorumilainen, mutta mä en tosiaan ole mikään iso harrastaja, eli jos joltakulta löytyy mahd. yksityiskohtainen ohje, kuinka ton 85kw PD:n egr tulpataan, niin olen ikuisesti kiitollinen.

Myös N75 menee tänään vaihtoon, johtuen "tyyppiviasta", eli se turbo putoaa pois pelistä kovissa vedoissa (kiihdytys täyskaasulla) viimeistään kun pitäs vaihtaa "neloselle". Auto on muuten vasta ostettu, eli voisin kyllä periaatteessa viedä sen takaisin liikkeeseenkin, jos ei noilla korjaannu.

Luultavasti surullista raporttia tarjolla iltapäivällä :)

-S-

pumpkin
-
Viestit: 16
Liittynyt: 4.2.2008 15:00

ViestiKirjoittaja pumpkin » 21.2.2008 8:53

Menee kyllä jo vähän (lisää) off-topic mutta menköön.

EGR oli sisältä yllättävän puhdas, vaikka olikin todella kamalan näköinen ulkoapäin. Tulppausta en vielä ehtinyt tekemään tarvikkeiden puutteiden vuoksi mutta ohjeistuksen sain (Kiitos JP).

N75 tuli vaihdettua, olipahan hankalassa paikassa. Nyt kuitenkin auto tuntuu toimivan paremmin, eli turbo ei enää putoa pois pelistä. Tänään matkaan Tampereelle ja takaisin pk-seudulle, niin ehkä pääsee vähän kokeilemaan kovemmassakin vaihdissa. Huomenna sitten ahtopainemittarin asennus, eli sormet ristiin.

-S-

Jäpälä
-
Viestit: 16
Liittynyt: 18.3.2008 21:18

ViestiKirjoittaja Jäpälä » 4.4.2008 16:50

Kertokaa tyhmälle et voiko tuon egr venttiilin tulpata avf koneesta ilman pelkoa vikakoodeista? Auto on ekoja -04vm passatteja.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa