Imusarjan irroitus VW
Valvoja: ffp jäsenet
Imusarjan irroitus VW
Onko isokin homma ottaa imusarja irti/ tarvitseeko uusia muita tiivisteitä kun se imusarjan tiiviste? Olisi tarkoitus tukkia EGR ja samalla puhdistaa imusarja, kärry on VW Bora 1.9Tdi ATD.
-
- -
- Viestit: 29
- Liittynyt: 15.2.2007 9:30
Itsekin kaipailisin vastausta samaan kysymykseen, tosin kyseessä passat tdi -00 85kw atm.
Samoin uutena dieselistinä ja vagistina (aika ruma termi muuten =)) ihmettelen edelleenkin miten tuo autoni egr voi olla aivan totaalisen yltäpäältä öljyssä. Tänään pääsen kurkkaamaan sen sisälle ja pelottaa jo etukäteen mitä sieltä löytyy.
Olen varmasti lähes tampiolaisin foorumilainen, mutta mä en tosiaan ole mikään iso harrastaja, eli jos joltakulta löytyy mahd. yksityiskohtainen ohje, kuinka ton 85kw PD:n egr tulpataan, niin olen ikuisesti kiitollinen.
Myös N75 menee tänään vaihtoon, johtuen "tyyppiviasta", eli se turbo putoaa pois pelistä kovissa vedoissa (kiihdytys täyskaasulla) viimeistään kun pitäs vaihtaa "neloselle". Auto on muuten vasta ostettu, eli voisin kyllä periaatteessa viedä sen takaisin liikkeeseenkin, jos ei noilla korjaannu.
Luultavasti surullista raporttia tarjolla iltapäivällä :)
-S-
Samoin uutena dieselistinä ja vagistina (aika ruma termi muuten =)) ihmettelen edelleenkin miten tuo autoni egr voi olla aivan totaalisen yltäpäältä öljyssä. Tänään pääsen kurkkaamaan sen sisälle ja pelottaa jo etukäteen mitä sieltä löytyy.
Olen varmasti lähes tampiolaisin foorumilainen, mutta mä en tosiaan ole mikään iso harrastaja, eli jos joltakulta löytyy mahd. yksityiskohtainen ohje, kuinka ton 85kw PD:n egr tulpataan, niin olen ikuisesti kiitollinen.
Myös N75 menee tänään vaihtoon, johtuen "tyyppiviasta", eli se turbo putoaa pois pelistä kovissa vedoissa (kiihdytys täyskaasulla) viimeistään kun pitäs vaihtaa "neloselle". Auto on muuten vasta ostettu, eli voisin kyllä periaatteessa viedä sen takaisin liikkeeseenkin, jos ei noilla korjaannu.
Luultavasti surullista raporttia tarjolla iltapäivällä :)
-S-
Menee kyllä jo vähän (lisää) off-topic mutta menköön.
EGR oli sisältä yllättävän puhdas, vaikka olikin todella kamalan näköinen ulkoapäin. Tulppausta en vielä ehtinyt tekemään tarvikkeiden puutteiden vuoksi mutta ohjeistuksen sain (Kiitos JP).
N75 tuli vaihdettua, olipahan hankalassa paikassa. Nyt kuitenkin auto tuntuu toimivan paremmin, eli turbo ei enää putoa pois pelistä. Tänään matkaan Tampereelle ja takaisin pk-seudulle, niin ehkä pääsee vähän kokeilemaan kovemmassakin vaihdissa. Huomenna sitten ahtopainemittarin asennus, eli sormet ristiin.
-S-
EGR oli sisältä yllättävän puhdas, vaikka olikin todella kamalan näköinen ulkoapäin. Tulppausta en vielä ehtinyt tekemään tarvikkeiden puutteiden vuoksi mutta ohjeistuksen sain (Kiitos JP).
N75 tuli vaihdettua, olipahan hankalassa paikassa. Nyt kuitenkin auto tuntuu toimivan paremmin, eli turbo ei enää putoa pois pelistä. Tänään matkaan Tampereelle ja takaisin pk-seudulle, niin ehkä pääsee vähän kokeilemaan kovemmassakin vaihdissa. Huomenna sitten ahtopainemittarin asennus, eli sormet ristiin.
-S-
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa