caddy lämpenee
Valvoja: ffp jäsenet
caddy lämpenee
coddy 1.6 td lämmöt ei pysy kurissa. Olen kokeillut ilman termostaatia sillon ei lämmöt nouse ja nesteet pysyy sisällä. Termostaatin kanssa (tarvike)nesteet lentää pikkuhiljaa ulos.
Lämpömittari asuu aika korkealla.Vaihdoin toisen termarin (tarvike) jälleen sama juttu nesteet ulos.Tänään ostin alkuperäisen termarin,mutta huomasin koeajon aikana että nesteet tulee ulos öljynsuodattimen vesijalasta. Voiko kyseisen vesijalan ohittaa onko siittä haittaa.Alkuperäis termarista ei vielä kokemusta koska nesteet tuli ulos.Onko Nesteen tarkoitus lämmittää öljy vai jähdyttää.
Lämpömittari asuu aika korkealla.Vaihdoin toisen termarin (tarvike) jälleen sama juttu nesteet ulos.Tänään ostin alkuperäisen termarin,mutta huomasin koeajon aikana että nesteet tulee ulos öljynsuodattimen vesijalasta. Voiko kyseisen vesijalan ohittaa onko siittä haittaa.Alkuperäis termarista ei vielä kokemusta koska nesteet tuli ulos.Onko Nesteen tarkoitus lämmittää öljy vai jähdyttää.
Itselläni oli vastaavia ongelmia, hajosi yksi kappale paisuntasäiliöitäkin. termostaatti oli juminut puoliasentoon ja keitätti, laitoin uuden paisarin niin nosti niin kovat paineet että poksautti kansipahvin. jossain ovat neuvoneet poraamaan 2mm reiän paisuntasäiliön korkkiin.
Öljynsuodattimen jalan nestekierto toimii öljynlauhduttimena. ei kannata poistaa TD-koneessa.
On myös mahdollista että tuo vakiosyyläri ei TD-koneelle riitä. onko pumppusi ajoitettu, vaikuttaa aikalailla käyntilämpöihin jos ennakot ei ole kohdallaan. Itselläni oli lämmöt noin 3/4 normiajossa. pitkää pätkää jos sattu ajamaan yli 140 ni sit rupes aina järjestään nostamaan.
Öljynsuodattimen jalan nestekierto toimii öljynlauhduttimena. ei kannata poistaa TD-koneessa.
On myös mahdollista että tuo vakiosyyläri ei TD-koneelle riitä. onko pumppusi ajoitettu, vaikuttaa aikalailla käyntilämpöihin jos ennakot ei ole kohdallaan. Itselläni oli lämmöt noin 3/4 normiajossa. pitkää pätkää jos sattu ajamaan yli 140 ni sit rupes aina järjestään nostamaan.
http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... ht=ajoitus
Nokan vai kampiakselin momentit?
Nuo on kunkkupultin momentit, nokan voit kääntää lenkkiavaimella "nyrkki tuntumaan" ei ole hirveän tarkka.
Nokka-akselin hihnapyörä ja kiristinpyörä 45 Nm.
Nokan vai kampiakselin momentit?
Nuo on kunkkupultin momentit, nokan voit kääntää lenkkiavaimella "nyrkki tuntumaan" ei ole hirveän tarkka.
Nokka-akselin hihnapyörä ja kiristinpyörä 45 Nm.
-
- -
- Viestit: 33
- Liittynyt: 22.10.2010 17:41
"maady" ratkesiko ongelma, ja jos ratkesi niin miten?
Itsellä hieman samantapainen ongelma, vaihdoin pellin alle golfin GTD-koneen ja nyt on ongelmia lämpöjen kanssa. Kolopallossa kone toimi ihan moitteettomasti.
Tilanne on siis tämä:
käynnistät kylmänä, lämmöt nousee normaalitahtiin about mittarin puoliväliin ja pysyy siellä kunhan pysytään taajamanopeuksissa. Mutta jos lähtee moottoritielle, lämmöt kipuaa saman tien 3/4 asteikosta ja sitten rupeaa nopeasti merkkivalo vilkkumaan, ja kuinka ollakaan, paisarin nesteet ovat pitkin konehuonetta. Lisää nestettä ja ajo jatkuu, vähän ajan päästä sama homma. Sitten kun auto on seisonut jonkin aikaa (ehkä vajaan tunnin), lämmöt ei nousekaan enää 90-100 vauhdissa sen korkeammalle kuin taajamassakaan ja nesteet pysyy sisällä.
Kun auto käy, ja paisarin täyttää, niin huomasin että kun kaasua käyttää isommalla niin paisari menee melko tyhjäksi, ja kun kaasusta päästää irti niin paisari taas täyttyy ylärajaan. Onko normaalia??? Paisarin korkki ei myöskään pidä minkäänlaista painetta, se on pelkkä muovinen korkki jossa on kumitiiviste ja sivuilla sellaiset kolot mistä paine pääsee pois. Onko korkki vääränlainen vai mikä, hä?
Muuten kone vetää tosi nätisti, öljyt ja vedet pysyy omilla osastoillaan eikä auto savuta/päästä höyryä pakoputkesta. Auttakaa, please...
Itsellä hieman samantapainen ongelma, vaihdoin pellin alle golfin GTD-koneen ja nyt on ongelmia lämpöjen kanssa. Kolopallossa kone toimi ihan moitteettomasti.
Tilanne on siis tämä:
käynnistät kylmänä, lämmöt nousee normaalitahtiin about mittarin puoliväliin ja pysyy siellä kunhan pysytään taajamanopeuksissa. Mutta jos lähtee moottoritielle, lämmöt kipuaa saman tien 3/4 asteikosta ja sitten rupeaa nopeasti merkkivalo vilkkumaan, ja kuinka ollakaan, paisarin nesteet ovat pitkin konehuonetta. Lisää nestettä ja ajo jatkuu, vähän ajan päästä sama homma. Sitten kun auto on seisonut jonkin aikaa (ehkä vajaan tunnin), lämmöt ei nousekaan enää 90-100 vauhdissa sen korkeammalle kuin taajamassakaan ja nesteet pysyy sisällä.
Kun auto käy, ja paisarin täyttää, niin huomasin että kun kaasua käyttää isommalla niin paisari menee melko tyhjäksi, ja kun kaasusta päästää irti niin paisari taas täyttyy ylärajaan. Onko normaalia??? Paisarin korkki ei myöskään pidä minkäänlaista painetta, se on pelkkä muovinen korkki jossa on kumitiiviste ja sivuilla sellaiset kolot mistä paine pääsee pois. Onko korkki vääränlainen vai mikä, hä?
Muuten kone vetää tosi nätisti, öljyt ja vedet pysyy omilla osastoillaan eikä auto savuta/päästä höyryä pakoputkesta. Auttakaa, please...
Itselläni on samansuuntaisia ongelmia. Ajossa lämmöt nousee normaalisti, mutta ongelmana on että lämmöt nousevat 3/4 kohdille. Lämmöt ei tuosta kohdasta nouse eikä laske vaikka kuinka polkisi. Termari on vaihdettu uuteen (tarvike). Vesipumppu on ainakin sormikopelolla metallirattaalla ja ehjä.
Täytyy vaihtaa orkkistermari, uusi anturi ja paisarin korkki. Mitään kuplia ei tule paisariin eikä höyryä putkesta. Syylarina on TD kakkiksen syylari. Pitäisi jostain saada joku infrapunalämpömittari lainaan että voisi mittailla veden lämpöjä. Itsellä saattaa olla mittarikin rikki.
Täytyy vaihtaa orkkistermari, uusi anturi ja paisarin korkki. Mitään kuplia ei tule paisariin eikä höyryä putkesta. Syylarina on TD kakkiksen syylari. Pitäisi jostain saada joku infrapunalämpömittari lainaan että voisi mittailla veden lämpöjä. Itsellä saattaa olla mittarikin rikki.
-
- -
- Viestit: 33
- Liittynyt: 22.10.2010 17:41
Minulla lämpömittari teki vaparikoneellakin jo samaa, olisiko huono kontakti jossain. Välillä lämmöt nousi 3/4 asteikosta ja jonkun aikaa kun ajoi niin laski takaisin 1/2 missä yleensä on... Voisi kyllä olla se erillinen lämpömittari ihan poikaa, kun nuo orkkikset taitaa olla enemmän suuntaa-antavia jos sitäkään.
Nyt on hommattu TD-golffin paisuntasäiliö ja korkki, katsotaan josko niistä olisi apua. Korkki ainakin on erilainen, tämä on painetta pitävä malli.
p.s. on se hienoa kun ihmiset lukee aihetta, varmaan jollain on ollut ajatuksiakin mikä konetta vaivaa, mutta eivät silti viitsi kommentoida millään tavalla... Onneksi on muitakin foorumeita, toiselta sivustolta sain todennäköisen vastauksen tähän ongelmaan vielä samana iltana.
Nyt on hommattu TD-golffin paisuntasäiliö ja korkki, katsotaan josko niistä olisi apua. Korkki ainakin on erilainen, tämä on painetta pitävä malli.
p.s. on se hienoa kun ihmiset lukee aihetta, varmaan jollain on ollut ajatuksiakin mikä konetta vaivaa, mutta eivät silti viitsi kommentoida millään tavalla... Onneksi on muitakin foorumeita, toiselta sivustolta sain todennäköisen vastauksen tähän ongelmaan vielä samana iltana.
-
- -
- Viestit: 33
- Liittynyt: 22.10.2010 17:41
Paisuntasäiliön korkki oli vääränlainen, ja ilmakupla vesikanavassa. Kupla lähti kun korkin vaihtoi. On se välillä pienestä kiinni, nyt pysyy nesteet sisässä ja lämmöt kurissa... Pumpun ajoitusta tosin epäilen vielä hieman, kun tuo pumpun korvake on vaihdettu niin saattoi muuttua hieman aikaisemmalle. Ei uskalla enää käynnistää kylmäkäynnistimen kanssa, potkii niin rumasti takaisin.
Nyt on kyllä samaa onkelmaa täällä suunnalla... ostin juur halpaa-ajoo auton II Golffin 1.6 td koneella ja meinaa saatana keittää. Kusee paisarin korkin kautta nesteet ulos. Tänään vaihdoin siihen Moponetin huippulaadukkaan termarin ja paisarin korkin ja koeajoin pienehkön lenkin. Mittari nousi hiukan yli puoliväliin (olisko sen ees tarkotus jäädä siihen viivalle mikä on 1/4 osa mittarin kohdalla?). Kävin muutaman tunnin päästä uuden lenkin ja kun kone lämpes, rupesin vedätteleen sillä enemmänki (mitä tossa pikkuraitilla nyt edes voi) n.80-90 vauhtiin ja lämmöt pysy hiukan yli puolenvälin mittarin. Menin moottoriliikennetielle ja polkasin, niin mittari välittömästi punaselle, auto seis ja katsomaan konehuoneeseen, niin eikös ne nesteen ollut siellä ympäriinsä. Pikkusenki kun raotti, niin paineella nestettä pihalle päin. Onko enää muita vaihtoehtoja, kun kansipahvi tahi itse kansi menny?
Ja voikohan auton ajaa vielä rapian sadan kilsan päähän tallille ilman termaria?
Meinaan kannattaako edes koittaa?
Ja voikohan auton ajaa vielä rapian sadan kilsan päähän tallille ilman termaria?
Meinaan kannattaako edes koittaa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa