1.8t VAG tuotetta hankkimassa.
Valvoja: ffp jäsenet
1.8t VAG tuotetta hankkimassa.
Tervehdys!
Niinkuin otsikko antanee ymmärtää, niin auton hankkiminen olisi ajankohtaista, ja mielessä on pyörinyt Golf IV 1.8GTI tai sitten Audi A3 1.8t, ja kilometrejä saisi olla alle 170 000.
Onko olemassa mitään erityistä mitä kannattaisi ottaa huomioon/tarkistaa juuri noiden mallien kanssa?
Miten kestäviä nuo 1.8 turbot yleensä on?
Autowiki ilmoitti maantiekulutukseksi n. 7l/100km, onko miten paikkaansa pitävä tieto?
Ilmoituksia selaillessani huomasin, että useampaankin Golfiin oli vaihdettu ilmastoinnin kompura, jonkunlainen tyyppivika?
Itsellä ei ole henkilökohtaista kokemusta VAG konsernin tuotteista (jos ei tuota kuplaa nyt lasketa) niin kaikki tieto on tervetullutta, etenkin noista 1.8t malleista.
Tässäpä ne päällimmäisenä mieltäpolttaneet kysymykset sitten olenkin, nyt pitää töihin suunnata, kyselen lisää kun mieleen tulee.
Niinkuin otsikko antanee ymmärtää, niin auton hankkiminen olisi ajankohtaista, ja mielessä on pyörinyt Golf IV 1.8GTI tai sitten Audi A3 1.8t, ja kilometrejä saisi olla alle 170 000.
Onko olemassa mitään erityistä mitä kannattaisi ottaa huomioon/tarkistaa juuri noiden mallien kanssa?
Miten kestäviä nuo 1.8 turbot yleensä on?
Autowiki ilmoitti maantiekulutukseksi n. 7l/100km, onko miten paikkaansa pitävä tieto?
Ilmoituksia selaillessani huomasin, että useampaankin Golfiin oli vaihdettu ilmastoinnin kompura, jonkunlainen tyyppivika?
Itsellä ei ole henkilökohtaista kokemusta VAG konsernin tuotteista (jos ei tuota kuplaa nyt lasketa) niin kaikki tieto on tervetullutta, etenkin noista 1.8t malleista.
Tässäpä ne päällimmäisenä mieltäpolttaneet kysymykset sitten olenkin, nyt pitää töihin suunnata, kyselen lisää kun mieleen tulee.
Tossa Hesarin tyyppi vika lista.. se voi olla avuksi.
http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/viat.jsp?id=1155
Itse ainakin allekirjoitan ton kulutuksen.. vak.nopeuden säädin päällä keskikulutus oli satkulla 6.4l/100km (auto Golf GTI)
Autolla ajettu 83tkm eikä vaihdettu muuta kuin kulutusosia ja mitä muilta kuullu niin hyvin pelittää tuo motti.
http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/viat.jsp?id=1155
Itse ainakin allekirjoitan ton kulutuksen.. vak.nopeuden säädin päällä keskikulutus oli satkulla 6.4l/100km (auto Golf GTI)
Autolla ajettu 83tkm eikä vaihdettu muuta kuin kulutusosia ja mitä muilta kuullu niin hyvin pelittää tuo motti.
Katso löytyiskö tuolta mitään mielenkiintoista.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=78404&highlight=
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=78404&highlight=
Kyllä tässä alkaa autokuume yltymään pikkuhiljaa...
Miten hyvin noihin Volkkareihin löytyy osia? Ainakin Hondaan löytyy suht halvalla osia hollantilaisesta nettikaupasta, onko vastaava paikkaa mistä tilailla vag vehkeisiin putkistoa, alustaa, valoja tms. suomen hintoja edullisemmin?
Nahkasisusta olisi hieno lisä mutta aika harvassa taitaa olla nahalla verhoillut yksilöt.
Miten hyvin noihin Volkkareihin löytyy osia? Ainakin Hondaan löytyy suht halvalla osia hollantilaisesta nettikaupasta, onko vastaava paikkaa mistä tilailla vag vehkeisiin putkistoa, alustaa, valoja tms. suomen hintoja edullisemmin?
Nahkasisusta olisi hieno lisä mutta aika harvassa taitaa olla nahalla verhoillut yksilöt.
Itselläni ajokokemusta tommosesta 174tkm ajetusta 1.8T Golfista nyt pari tonnia. Hiton mukava peli ajella.
Onhan noissa toki tyyppivikoja, lähinnä tyyliin MAF, sytytyspuolat, N75, bypass... Mutta useimmiten niistäkin selviää pikkurahalla ja parin minuutin hommalla. Mekaanisesti tuo 1.8T on todella kestävä moottori, kunhan vaan muistaa huoltaa säännöllisesti (pätee varmaan jokaiseen auton moottoriin).
Onhan noissa toki tyyppivikoja, lähinnä tyyliin MAF, sytytyspuolat, N75, bypass... Mutta useimmiten niistäkin selviää pikkurahalla ja parin minuutin hommalla. Mekaanisesti tuo 1.8T on todella kestävä moottori, kunhan vaan muistaa huoltaa säännöllisesti (pätee varmaan jokaiseen auton moottoriin).
Alle seitsemän litran päästän jos vauhti se 85-90km/h, mulla oli tossa 6,1 litraa kun ajelin tuuriin ja takaisin ja kilsoja kerty 300. Ja toi pitää kyllä aika hyvin kutinsa toi mittari mitä oon laskeskellut. Ainut asia mikä vituttaa hieman on noi penkit, yläosaa ei ole taitettu tarpeeksi eteenpäin että hartijat olisi myös kiinni penkissä, selän alaosa ottaa vaan kiinni ja voi alkaa särkemään, tai sit mun ruumis on vaan väärin muotoiltu. Niin ja sitten se että mun mallissa kuskin jakkarasta, tai tarkemmin kiskoista kuuluu outoa naksahtelua välillä kiihdytyksissä ja jarrutuksissa, on kuulunut jo siitä asti kun ostin, paljon tuollaiset kiskot maksavat?
Niin ja sitten se että mun mallissa kuskin jakkarasta, tai tarkemmin kiskoista kuuluu outoa naksahtelua välillä kiihdytyksissä ja jarrutuksissa, on kuulunut jo siitä asti kun ostin, paljon tuollaiset kiskot maksavat?
Eipä ne muoviset osat sinne montaa euroa maksa, joten huoletta marmori tiskille hakemaan. Samalla kannattaa vaihtaa molemmille puolille!
Se perus K03 riittää sinne 200hp hujakoille (niinkuin 150hp 1.8T:n suuttimetkin)... 180hp mallissa ahdin riittää pari-kolmekymmentä hevosta pidemmälle, niinkuin suuttimetkin. Alakerrat on melko täsmälleen samat molemmissa moottoreissa. Useimmiten 150hp moottori on mallia AGU eli vaijerikaasulla, 180hp mallit on kaikki sen verran uudempia, että ne on jo "toivomuspolkimella" eli sähköisellä kaasupolkimella. 180hp mallissa (ainakin 25 Jahre Editionissa) on 6-vaihteinen vaihdelaatikko, joka on ihan kiva ekstra.
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
Hieman uudempaa 1.8T:tä jos on ostamassa, niin kannattaa yrittää kuulostella nokka-akseleiden välisen ketjun rallatusta. Esiintyy kylläkin yleinsä ainoastaan kylmänä(varsinkin talvella), eli moottori seissyt vähintään 8h. Tuo kiristinelementti kun kustantaa noin 500e, niissä tapauksissa joissa on pakonokansäädin.
Nimimerkillä "marakatti" konehuoneessa...
Nimimerkillä "marakatti" konehuoneessa...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 15 vierailijaa