ahdin"ko" määrää tahdin

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

adrenaline
-
Viestit: 9
Liittynyt: 24.11.2007 21:27

ahdin"ko" määrää tahdin

ViestiKirjoittaja adrenaline » 11.12.2007 15:24

olen tuossa jo tovin yrittänyt hakua mut kun ei oikein löydy niin kysytään näin.

autoni on passat 1.8 t"urpo" apu:a moottorilla.kysyisin minkälaista urpoo porukka on laitellu tollaiseen koneeseen ettei vaan tulis laiteltua liian pientä? onko erillinen hukkaportti parempi kuin jousi säätäinen "normi kello"?

siitä lähdetään et ensin kaikki valmiiksi sit vasta lastu ja säätö!![/i]

lisätään nyt vähän tuntuis toi gt28 pieneltä sopiva omasta mielestä vois olla gt3071 tai gt37

golfgti1
-
Viestit: 94
Liittynyt: 8.10.2007 20:18

ViestiKirjoittaja golfgti1 » 12.12.2007 14:11

masterpowerin turboja saat aika edullisesti ja tuottojakin pitäs piisata..

adrenaline
-
Viestit: 9
Liittynyt: 24.11.2007 21:27

ViestiKirjoittaja adrenaline » 12.12.2007 14:35

meikäläinen kun ei saa...a laita mitään PIRKKA turboja. oon kato sen verran "köyhä" et ei perse kestä tehdä kovin montaa moottoria.

S8k-80
-
Viestit: 113
Liittynyt: 28.8.2003 20:10

ViestiKirjoittaja S8k-80 » 12.12.2007 14:39

Millasia tehoja oikein meinaat lähteä hakemaan ja mitä muuta ajattelit vaihtaa koneeseen?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 12.12.2007 14:43

Käsittääkseni Masterpower ei ole mikään varsinainen Pirkka-turbo vaan pitkän historian omaava turboja valmistava yritys. Kiinalaiset biltematurbot on sitten oma asiansa, eiköhän nekin kohta vallan mainioita ole.

adrenaline
-
Viestit: 9
Liittynyt: 24.11.2007 21:27

ViestiKirjoittaja adrenaline » 12.12.2007 15:46

Millasia tehoja oikein meinaat lähteä hakemaan ja mitä muuta ajattelit vaihtaa koneeseen?


tuollasta 350-400 hepoa suurin piirtein eihän perhe autossa kovin paljon kestä olla jottei pääse kortti karkaan pörssistä.
mitoitan vaan turbon alku vaiheessa tarpeeksi isoksi ettei tarvi toista ruveta heti ostaan tietäähän sen et nälkä kasvaa syödessä

jakk
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.9.2007 20:04

ViestiKirjoittaja jakk » 12.12.2007 20:52

alle 330hp saa helposti, sen jälkee joutuu niittaa rahaa reilusti enempi sit pöytään... ihan näin ennakko infona... ja ennemmin masteri ku garretti. jos kiinnostaa enempi nuo +350hp tehot ni pistä YV.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 12.12.2007 22:23

Ei ole mitään järkeä gt3071 laittaa, jos ei meinaa yli 350hv ottaa. Jos meinaat niin olisi hyvä sisuskaluja päivittää, laatikkoa vahvistaa, kytkin, nokat ym...

Tuon 350hv saa vielä suhteellisen halvalla, mutta siitä ylöspäin alkaa jo maksamaan sitten.

Tottakai ulkoinen hukkaportti parempi kuin kiinteä.

adrenaline
-
Viestit: 9
Liittynyt: 24.11.2007 21:27

ViestiKirjoittaja adrenaline » 13.12.2007 9:14

joo nyt löytyi ahdin holsetin hx35.kyllä tuota ihan pers tuntumalla rakennetaan ja rahaa menee sen verran kun menee.tietoo kyl on mitä ruvetaan vaihtaan on meinaan tullu oltua noiden kilpureiden kanssa jokunen vuosi tekemisissä.

jakk
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.9.2007 20:04

ViestiKirjoittaja jakk » 13.12.2007 12:48

jotenki tuo topikin kysymys vaikuttaa turhalta...
kaikilla noilla ahtimilla se alkaa tuntuu mopolta viikon jälkee.
jääks tuotto kauas hx40:sestä tolla 35:sella?

adrenaline
-
Viestit: 9
Liittynyt: 24.11.2007 21:27

ViestiKirjoittaja adrenaline » 13.12.2007 22:22

[/quote]jääks tuotto kauas hx40:sestä tolla 35:sella?

ainakin kaverin calikasta hx 40:llä 1,5 paineilla karvan vajaa 500 tervettä hummaa

jakk
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.9.2007 20:04

ViestiKirjoittaja jakk » 13.12.2007 22:46

entäs se 35:n? noi nelikymppiset o ihan tukkukamaa.

adrenaline
-
Viestit: 9
Liittynyt: 24.11.2007 21:27

ViestiKirjoittaja adrenaline » 13.12.2007 23:08

ollu kuulemma 4 a-gessa noin 400 hv (1.6)

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 14.12.2007 1:49

joo nyt löytyi ahdin holsetin hx35.kyllä tuota ihan pers tuntumalla rakennetaan ja rahaa menee sen verran kun menee.tietoo kyl on mitä ruvetaan vaihtaan on meinaan tullu oltua noiden kilpureiden kanssa jokunen vuosi tekemisissä.

Ja kyselet millainen ahdin yms. vaikka olet kilpureiden kanssa ollut tekemisissä? No jospa niistä kilpureista ei ole karttunut ahtamiskokemusta.

Minkä kokoisilla siivillä ja millä pakopesällä tuo HX35? ja mitkä on tehotavoitteet? kohtuu järeän kokoista sinne olet ymppäämässä näin ensi ajattelulla. Myöskin se että sinne vain sen ahtimen vaihdat, voi autosta tulla aivan totaalisen onneton ajaa. Pesiä kun on erilaisia ja niitten arvojen muuttuminen muuttaa koneen luonnetta.

Vinkkinä että HX40 holsettia on eri kokoisilla siivillä ja pesillä että se, jos siellä on HX40, ei sano todellakaan mitään.
Toi calikka kiinnostaisi hieman, ihan tieliikennelaite vai? En oo tuommoiseen törmännyt vielä suomen maassa. Kirjoitas jotai lisätietoa jos voit vuotaa.

jakk
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.9.2007 20:04

ViestiKirjoittaja jakk » 14.12.2007 2:17

no kyl noi HX40:set taitaa kokolailla olla sellasia +500 asetuksia yleensä... ainakaan en oo törmänny alavireisii kovin useesti...mut en tiäkkää millasilla optioilla sitä voi hankkia pakasta vedettynä... tästä tulee viel kunnon vääntö topikki :D

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 14.12.2007 3:33

En mielestäni viitannut kommentillani HX40 tuottoon vaan
jos siellä on HX40, ei sano todellakaan mitään.

Muistaakseni pienimmällä siipikoolla(en muista kokoa) oleva HX40 ahtimen tuotto on luokkaa 430-450hv. Tämmöistä kertoili minulle eräs turbokorjaus paikan pitäjä, kun sieltä haettiin 65/60mm HX40 ja miehellä tuntui olevan valikoimaa niistä paljon.

Itse olen törmännyt ämpärin kokoisiin ahtimiin ja todella ala-arvoisiin tehoihin verrattuna ahtimen tuottoihin, joten tästä päästäänkin aiheeseen, kanttaako sitä jumalatonta ahdinta sinne laittaa jos sen potentiaalia ei ikinä käytä? tietty jos viiveistä tykkää ja mukavista b-ryhmän aikaisista turbopotkuista. Itse olen syyllistynyt samaan, joten koitan vaan kertoilla harkitsemaan sitä ahdinta uudelleen ja ottamalla yhteyttä turbopajoihin tai tutkia kokemuksia netistä, jolloin on helpoin valita oikeanlainen ahdin ja saattaa jopa osua kerrasta oikein.

Mua ei kiinnosta vääntää mitään, painotan vain että asioihin kanttaa perehtyä kunnolla eikä hätiköidä. Säästää kalliita oppirahoja.

rehto
-
Viestit: 143
Liittynyt: 26.9.2003 21:00

ViestiKirjoittaja rehto » 14.12.2007 14:07


madi
-
Viestit: 13
Liittynyt: 15.6.2004 23:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja madi » 25.12.2007 19:51

Toi calikka kiinnostaisi hieman, ihan tieliikennelaite vai? En oo tuommoiseen törmännyt vielä suomen maassa. Kirjoitas jotai lisätietoa jos voit vuotaa.


Oulussa pyörii tuommonen musta calibra. Varmana ens kesänä näkyy SOR:ssa myös
Ajoi kesällä kalajoella 12.3sek ajan vartille hieman siitä jäi puuttumaan menee varmana alle 12sek

Kuva

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 25.12.2007 20:21

Ilmeisesti nelikko??

madi
-
Viestit: 13
Liittynyt: 15.6.2004 23:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja madi » 25.12.2007 22:15

juu nelikko se on

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 26.12.2007 16:33

Calica = Celica ??

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 26.12.2007 16:43

aina ku itse olen kuullut puhuttavan calikasta niin tarkoitetaan tuota opelin tuotosta.

adrenaline
-
Viestit: 9
Liittynyt: 24.11.2007 21:27

ViestiKirjoittaja adrenaline » 10.2.2008 6:34

madi voi kertoo enempi tuosta calicasta jos se teitä kiinnostaa senhän se on autokin!

jos se sattuu täällä surffaan löytyy siitä joku juttu tuolta ocf:än sivuilta


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa