golf 2 1.8t 4wd onko mahdollinen?
Valvoja: ffp jäsenet
golf 2 1.8t 4wd onko mahdollinen?
tämmöistä kyselisin että omistan tuommosen perus mk2 1.8 gt golffin ja haaveena ois tehä siitä tälläinen eli 1.8 turbo kone 20v ja 4 veto onko kukaan tuommoista projektia tehnyt ja onko ees käytännössä mahdollinen? kannattaako unohtaa kokonaan vai oisko mitään saumaa moiselle projektille..ja vinkkejä kuuntelen ehdottomasti varsinkin jos joku vielä moisen rakentanut!
Miksikäs ei tekisi? Golffia on saanu nelivetosena joten sen muutoksen tekemiseen tarvii vaan hakea erikseen poikkeuslupa. Se kuinka helposti sen saa, on eri juttu mutta ei siis mahdoton.
Tiedän yhden samanlaisen tapauksen. Mersu '87 200D takavedosta muutettiin 300e nelivedoksi. Käytännössä vain kori jäi vanhasta.
Asia AKE:n näkökannalta.
Puolassahan se on näköjään helppoa jopa :D Ja ojaanki n sen heti sai. Vittumaisia popuppeja.
Tiedän yhden samanlaisen tapauksen. Mersu '87 200D takavedosta muutettiin 300e nelivedoksi. Käytännössä vain kori jäi vanhasta.
Asia AKE:n näkökannalta.
Puolassahan se on näköjään helppoa jopa :D Ja ojaanki n sen heti sai. Vittumaisia popuppeja.
itsekkään en kyl näe mitään hyötyä/järkeä... kuten edellä on mainittu hommaa valmiiksi syncro kakkis ja siihen rakentelet sen 20v 1.8t tekniikan... säästät monta pitkää iltaa tallissa ja pitkän setelin lompakossa ja se mitä jää yli niin laitat suoraan sen siihen tekniikan piristämiseen ja unohat heti turha teinihilpetuuningit
plopo kirjoitti:Tää syncro jos on toteutettu viskokytkimellä nii sehän on yhtä tyhjän kans. Eli laita samalla sitte torsen tai haldex kytkimellä :D
Mitäs vikaa viskossa?
Torseeni on vaikea toteuttaa poikittais koneisessa, koska niitä käytetty vaan pitkittäisasennuksessa, ja niissäkin se sijaitsee laatikon perässä..
haldex taas on sähköisesti ohjattu, eli tarvii ohjinlaitteet ym, jotka sitten saatava toimimaan kimpassa moottorin matolaatikon kanssa..
Viskostahan sen helpoiten rakentaa..
Siinä olen samaa mieltä että rakentelun perustaksi valmiiksi nelivetoinen kakkis, on sitä soveltamista siinäkin että saa mosan, lootan, kulmavaihteen ja kardaanin/vetarit sopimaan yhteen..
Mielenkiintoinen rakentelukohde, ja jos/kun saat valmiiksi, on varmaan mukava peli ajella:) Elikkä peukkuja!
Kyllä sä aika kasan joudut vaihtelemaan, ei se mikään ihan pura ja kasaa -projekti ole. Koneen korvat taitaa olla ne pienin murhe, sopivat löytyy kyllä valmiina. Laatikoksi voisi soveltua parhaiten G60 syncron/rallyen 02A-laatikko vetareineen... tai sitten se 4motionin/quattron oma loota jos lähdet haldexin kanssa rakentamaan.
02A-laatikolla taitaa olla eniten bolt-on, silti rakentelemiseksi menee aika paljon, mm. pakoputkisto, ahtoputkisto ja iso nippu sähköistä.
Mutta siis kuten moni jo totesi, ei sitä etuvetoon kannata alkaa tekemään. Myyt autosi, hankit syncron ja siihen sitten konetta vaihtamaan, näin projekti pysyy vielä jossakin järjen rajoissa :)
02A-laatikolla taitaa olla eniten bolt-on, silti rakentelemiseksi menee aika paljon, mm. pakoputkisto, ahtoputkisto ja iso nippu sähköistä.
Mutta siis kuten moni jo totesi, ei sitä etuvetoon kannata alkaa tekemään. Myyt autosi, hankit syncron ja siihen sitten konetta vaihtamaan, näin projekti pysyy vielä jossakin järjen rajoissa :)
Mä oon pyöritelly päässä samaa asiaa ja todennu, että lähtökohdaksi voisi ottaa nimenomaan syncro kakkiksen, niin säästyisi aikamoiselta akselistojen kanssa turaamiselta. Joku joskus höpis syncro->haldex konversio kitistä, mutta kai sen haldex systeemin saa sovitettua sinne suoraan, tulee sitä kestoa mitä viskossa ei ole. Ja käsittääkseni haldexin saa toimimaan relepatentilla 50:50 tilassa ja moottoriohjaukseksi voi kakkiksessa kyl laittaa jonkun muunki ku alkuperäse.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa