Golf Mk3 GTI 8v tyhjäkäyntiongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Golf-8v
-
Viestit: 902
Liittynyt: 23.7.2003 16:41

Golf Mk3 GTI 8v tyhjäkäyntiongelma

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 6.11.2007 22:23

Eli tässä aluksi pieni kertomus mitä on tähän mennessä tapahtunut. Auto siis kävi rikkaalla mulle tullessaan. Ensiksi vaihdettiin lambda. Käynti parani ja autolla pystyi jo ajamaan (aiemmin kävi todella rikkaalla). Päästöjen edelleen ollessa vähän liian korkeat vaihdettiin lämpötila-anturi sekä koitettiin toisella ilmamassamittarilla. Ei vaikutusta. Nyt viimeisenä sitten vaihdettiin autoon toinen ECU. Varaosanumerot täsmäsivät täysin ja boksi oli -94 mallisesta 2E moottorisesta GTI Ibizasta. Auto johon ECU laitettiin on myös -94 mallia. Nyt tuntuisi että vetoa on paljon paremmin ja sen perusteella voisi olettaa että päästötkin olisivat kohdillaan. Mittaamaan päästöjä ei ole vielä päästy mutta ECU:n vaihtamisen myötä nousi tyhjäkäynti 1100-1300 kierrosten tasolle ja huojuu siellä. Vanhalla ECU:lla kävi tasaisesti 900 kierrosta. Eli jos nyt voidaan olettaa että päästöt olisi kohdillaan niin mikä tämän tyhjäkäynnin nousemisen voisi aiheuttaa? Myös tyhjäkäyntimoottori on voideltu eikä käkistele.

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 28 vierailijaa