Golf iv 6 vaihteisen kytkin ongelma.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Mathurin
-
Viestit: 116
Liittynyt: 10.8.2003 18:26

Golf iv 6 vaihteisen kytkin ongelma.

ViestiKirjoittaja Mathurin » 25.10.2007 6:36

Löytyisiköhän täältä hyviä vinkkejä että millä mun golffin kytkin saataisiin taas toimimaan. Alkaa epätoivo hiipimään puseroon...

Eli ongelma on kuusi vaihteisen neloskoppasen golffin kytkin ja tarkemmin sanoen sen nestelinjan ilmaus. Ongelma ilmeni pari kuukautta sitten, kytkinpoljin alkoi ottamaan kiinni aivan lattian rajasta kunnes kytkin ei irroittanut enää ollenkaan. Ilmasin kytkimen nestelinjan ja se toimi kaksi päivää kunnes alkoi taas häipymään. Vaihdoimme poljinsylinterin ja taas sama homma, toimi pari päivää. Viimeksi vaihdoimme jarruneste säiliöltä poljinsylinterille menevän letkun koska letku tuntui näppituntumalta liian kovalta, kiristimet eivät tuntuneet puristavan sitä kunnolla tiiviiksi.

Linja tai vaihdelaatikko ei vuoda ja nestettä tarvitsee lisätä ainoastaan ilmauksen yhteydessä.

Janssoni
-
Viestit: 212
Liittynyt: 11.5.2005 21:03

ViestiKirjoittaja Janssoni » 26.10.2007 10:56

Et oo vaihtanu vielä työsylinteriä? Se kai se yleensä loppuu ensin..

Mathurin
-
Viestit: 116
Liittynyt: 10.8.2003 18:26

ViestiKirjoittaja Mathurin » 29.10.2007 17:59

Työsylinteriä ei ole vaihdettu, tarttis irrottaa laatikko ja kun kyseessä on 4motion niin ei hirveästi löydy innostusta siihen hommaan. Eikö työsylinterin vika pitäis ilmetä vuotona, loota tiputtelis nestettä?

Seuraavaksi menee vaihtoon ilmauspaketti, katotaan jos vika löytyisi siitä.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 29.10.2007 19:11

kyl se vika on aika varmasti siinä työ sylinterissä, teki 3 koppasessa golfissa mulla samaa, välillä toi ja välillä ei. Siis ei mulla ainakaan mitään laatikkoa tartte irrottaa siinähän se on heti laatikon kyljessä, eikös sulla pitäis olla aika samanlainen laatikko?

Mathurin
-
Viestit: 116
Liittynyt: 10.8.2003 18:26

ViestiKirjoittaja Mathurin » 30.10.2007 15:19

Autokorjaaja sanoi tässä taannoin mulle että laatikko tarvitsee ottaa irti että työsylinterin saa vaihdettua, painelaakerin(?) kanssa kimpassa? Saattaa tosin olla että mä en pysty luistamaan tosta laatikko jumpasta, tiedän pari tapausta missä vauhtipyörä on hajonnut ja oireet olivat samat. Halpaa siitä ei tule ja oli tarkoitus vaihtaa tuo rakkine bensalla kulkevaan. Ensin otan takkiin huollosta ja sitten auton vaihdosta, ihanan kallista...

Numppa
-
Viestit: 414
Liittynyt: 29.9.2004 9:05

ViestiKirjoittaja Numppa » 30.10.2007 16:33

IV-koppasessa työsylinteri on samaa paketti painelaakerin kanssa, eli laatikon irroitus on tarpeen sitä vaihdettaessa.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 31.10.2007 11:09

jaahas..ompa viisaasti tehty..:)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 5 vierailijaa