Miten,onko näissä koneissa 2-massavauhtipyörä,ja miten sen kuluminen/lopuminen ilmenee?
Autossa on sellainen vika kun pysähtyy,eli heittää kytkimen pohjaan ja vapaalle,vapauttaa kytkimen ja antaa auton käydä tyhjäkäyntiä niin vauhtipyörä/kytkin/vaihteisto osastolta kuluu helvetillinen pärinä.Kun kaasua kerran polkaseen niin ääni tasaantuu ja ikään kuin katoaa.
Samaten ääni kuuluu kun kytkimen painaa pohjaan(ei se ei ole painelaakerin ääni) ja pitää siellä hetken niin alkaa pärisemään (tällöinhän ei laatikko pyöri),itse epäilen vahvasti tuota kaksoismaassa vauhtipyörää(jos on),mutta sikäli jännä että tuo ääni on kuitenkin ihan erilainen kuin esim .isoissa 6-syl dieseleissä kun vp on loppu/rikki.
Tähän ko.autoon kytkin paketti kokonaisuudessaan on uusittu 45tkm sitten.Totesin jo silloin laatikon olevan aika finaalissa (erittäin väljät poskilaakerit,aj.yli 400tkm), joten olisko sittenkin mahdollista että ääni tulisi vaihteiston pääakselilta kuluneen vauhtipyörän ansiosta...??
Kokemuksia..?
POLO 1.9D "AEF" Voimansiirron ääniä?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
-
- -
mun polonen 1,9d -96 pitää kans helv. moista pärinää ja sen äänen oon saanu rauhottuu kun laturin remmin oon vaihtanu!! kiristin pyörä pitäis vie vaihtaa ku kerkee,epäilen et syy on siinä. tyhjäkäynnillä ku sitä pyörää kattoo ni se "tärisee" iha sikana mut kierroksilla on vakaa.. sit sen saman hihnan alapääs oli joku ilm jakohihnan suojapelti vääntyny niin että se pilkko hihnoja ja anto lisää ääntä!!
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”