Multa pamahti -93 1.9 tdi passatista moottori, osaisitteko kertoa mitkä dieselmoottorit menisivät keulalle heittämällä, tai mahdollisimman pienin muutoksin? Pienillä muutoksilla tarkoitan oikeasti pieniä muutoksia koska joudun antamaan koneenvaihdon korjaamon tehtäväksi. Kiitos!
EDIT: Paikallinen purkaamo tarjosi golf -97 1.9 tdi konetta ja sanoi että siinä on sähköinen joku syöttöhommeli, mahtaako tuo käydä?
-John
-93 tdi Passat; mitkä koneet "heittämällä" keulall
Valvoja: ffp jäsenet
kyllä tuon ikäsissä on ollut mun tietääkseni ensimmäiset 1z koneet. AAZ-kone kun ei ole TDI, vaan vain TD merkinnällä.
Selvin näkyvä ero 1z ja aaz välillä on se, että 1z syöttöpumppu on jo sähköohjattu, eli ei ole kaasuvaijeria olleskaan.
Jos se levinnyt kone on 1z, niin tilalle käy helposti saman lainen, sitten on 66kw AHU:n kone ja ecun vaihtamalla saa vaikka 81kw afn:n tyypin koneen(tuo viimeinen siinä tapauksessa että vaihtuu kone apulaitteineen).
Selvin näkyvä ero 1z ja aaz välillä on se, että 1z syöttöpumppu on jo sähköohjattu, eli ei ole kaasuvaijeria olleskaan.
Jos se levinnyt kone on 1z, niin tilalle käy helposti saman lainen, sitten on 66kw AHU:n kone ja ecun vaihtamalla saa vaikka 81kw afn:n tyypin koneen(tuo viimeinen siinä tapauksessa että vaihtuu kone apulaitteineen).
Kyllä tuossa kaasuvaijeri on, eli onko se nyt sitten AAZ?
Eli näillä tiedoilla; mitkä td(i) koneet siihen kävisi? (Siis käykö esim. Golfin tai jonkun muun VW:n motti?)
Ja jos joku sattuu tietämään jonkun jolla ois td(i) motti kaupan niin ilmoittakaa toki... Paikallisella purkaamolla pyytävät 1100 euroa :(
Eli näillä tiedoilla; mitkä td(i) koneet siihen kävisi? (Siis käykö esim. Golfin tai jonkun muun VW:n motti?)
Ja jos joku sattuu tietämään jonkun jolla ois td(i) motti kaupan niin ilmoittakaa toki... Paikallisella purkaamolla pyytävät 1100 euroa :(
Eli taitaa olla levinnyt motti olla aika varmasti aaz.
Sen tilalle et saa helposti mitään muuta kuin toisen aaz-koneen jota löytyy mm. ventosta ja mk3 koppasista golfeista.
Ja tuohan on 55kw pata.
Jos sinne haluaa oikean tdi-koneen (1z,ahu jne.) niin pääsee siirtelemään johtosarjaa, ecua ja mittariston ajoneston kera samalla.
Ja jos haluaa vielä lailliseksi niin taitaa mennä ainakin etujarrut uusiksi, jotta siis riittää jarruteho myös inssille(tämä siis jos ruuvaa 66kw tdi padan kiinni).
Eli kannattaa hommata samanlainen pata...
Mikä muuten levis edellisestä, anna kun arvaan, kuningaspultti antoi periksi ja yläkerta koki totaalinen tuhon?
Sen tilalle et saa helposti mitään muuta kuin toisen aaz-koneen jota löytyy mm. ventosta ja mk3 koppasista golfeista.
Ja tuohan on 55kw pata.
Jos sinne haluaa oikean tdi-koneen (1z,ahu jne.) niin pääsee siirtelemään johtosarjaa, ecua ja mittariston ajoneston kera samalla.
Ja jos haluaa vielä lailliseksi niin taitaa mennä ainakin etujarrut uusiksi, jotta siis riittää jarruteho myös inssille(tämä siis jos ruuvaa 66kw tdi padan kiinni).
Eli kannattaa hommata samanlainen pata...
Mikä muuten levis edellisestä, anna kun arvaan, kuningaspultti antoi periksi ja yläkerta koki totaalinen tuhon?
Vaimo antoi lämpöjen karata liian korkealle, ilmeisesti kansipahvi vuoti ja teki eston vedenkiertoon... eli suomeksi sanottuna nesteet keittivät mutta matka jatkui. Sitten yhtäkkiä alkoi öljynpainevalo ja merkkiääni huutamaan samaan aikaan syylärinesteiden merkkivalon kanssa ja kone hyytyi. Kai se siis kuumaleikkasi koska ei suostunut starttaamaan tien poskessa mutta 5min tilanteen jälkeen pyöritti startilla vaivaisesti ja samana iltana hinattuna kotipihaan lähti avaimesta käyntiin ihan normaalisti.
Öljyvalo silti palaa käydessä joten starttasin vaan kokeeksi ja sammutin parin sekunnin jälkeen.
Huomenna ajattelin huvikseni lisätä öljyä, ilmata jäähdytysjärjestelmän ja laittaa sinne semmoista vuodonpaikkausainetta, eihän tässä mitään menetettävääkään ole :) Eli osaisko joku kertoa miten tuo jäähdytysjärjestelmä ilmataan? Eli sen verran tiedän että paisuntasäiliöstä nestettä sisään samalla kun kone käy mutta mitäs muuta?
Öljyvalo silti palaa käydessä joten starttasin vaan kokeeksi ja sammutin parin sekunnin jälkeen.
Huomenna ajattelin huvikseni lisätä öljyä, ilmata jäähdytysjärjestelmän ja laittaa sinne semmoista vuodonpaikkausainetta, eihän tässä mitään menetettävääkään ole :) Eli osaisko joku kertoa miten tuo jäähdytysjärjestelmä ilmataan? Eli sen verran tiedän että paisuntasäiliöstä nestettä sisään samalla kun kone käy mutta mitäs muuta?
En tiedä kuinka tuo ilmataan, mutta omastani (1z) vaan paisarista nestettä vaan kiertoon. Yleensä on onnistunut sillä tavalla kokonaan.
Mutta todennäköisesti sulta on vaan mennyt kansipahvi tuosta, joten ei tarvitse käydä koko padan vaihtoon.
Uusi pahvi vaan tilalle, jäähdytys järjestelmän putsaus öljystä ja uudet nesteen vaan tilalle.
Onko muuten mahdollisesti öljyt jäähtystysnesteiden seassa(harmaa öljy) vai toisin perin(epämääräistä paskaa esim paisarissa)?
Mutta todennäköisesti sulta on vaan mennyt kansipahvi tuosta, joten ei tarvitse käydä koko padan vaihtoon.
Uusi pahvi vaan tilalle, jäähdytys järjestelmän putsaus öljystä ja uudet nesteen vaan tilalle.
Onko muuten mahdollisesti öljyt jäähtystysnesteiden seassa(harmaa öljy) vai toisin perin(epämääräistä paskaa esim paisarissa)?
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 21 vierailijaa