AGR:n piristys (octavia)
Valvoja: ffp jäsenet
AGR:n piristys (octavia)
Tuli ostettua elämäni ensimmäinen dieselauto, Tdi Octavia AGR-koneella.
Mukavan oloinen kulkine, mutta johan sitä kaipaa pikku piristystä.
ELI:
Nyt vasta dieseleihin tutustuessani olisinkin kiinnostunut mikä olisi näppärä ja edullinen keino irrottaa koneesta muutama lisäkaakki?
Vag Comin kautta vai kuin?
Missäs muuten ko. liitin sijaitsee -99 Ocussa?
Kiitos kaikista tiedoista.
-L
Mukavan oloinen kulkine, mutta johan sitä kaipaa pikku piristystä.
ELI:
Nyt vasta dieseleihin tutustuessani olisinkin kiinnostunut mikä olisi näppärä ja edullinen keino irrottaa koneesta muutama lisäkaakki?
Vag Comin kautta vai kuin?
Missäs muuten ko. liitin sijaitsee -99 Ocussa?
Kiitos kaikista tiedoista.
-L
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Minulla on octaviassa pistoke siinä ratin alla olevassa kotelossa. Alunperin siinä on sellainen peitelevy päällä.
Edullinen vaihtoehto on varmaan laittaa VNT20 ahdin, race520 suuttimet, 12mm nestepää, lastu, pakoputkisto uusiksi, imuputkisto uusiksi.. lienee aika tapauskohtaista mikä on riittävän edullista?
Jo pienelläkin piristömisellä saa kytkimen luistamaan. Siihen kun varaa tonnin niin varmasti saa jo hyvän.
Lähes ilmainen keino on säätää vag comilla IQ arvoa niin alas kuin mahdollista, mutta sillä ei hirveitä voimia tule, se vastaa käytännössä evryä. Evryllä tai IQlla saat vääntöä muttet juurikaan tehoa.
Ehkä "edullinen" ja "muutama lisäkaakki" pitäisi rajata johonkin euro määrään / tehomäärään, niin varmasti löytyy vinkkejä.
Edullinen vaihtoehto on varmaan laittaa VNT20 ahdin, race520 suuttimet, 12mm nestepää, lastu, pakoputkisto uusiksi, imuputkisto uusiksi.. lienee aika tapauskohtaista mikä on riittävän edullista?
Jo pienelläkin piristömisellä saa kytkimen luistamaan. Siihen kun varaa tonnin niin varmasti saa jo hyvän.
Lähes ilmainen keino on säätää vag comilla IQ arvoa niin alas kuin mahdollista, mutta sillä ei hirveitä voimia tule, se vastaa käytännössä evryä. Evryllä tai IQlla saat vääntöä muttet juurikaan tehoa.
Ehkä "edullinen" ja "muutama lisäkaakki" pitäisi rajata johonkin euro määrään / tehomäärään, niin varmasti löytyy vinkkejä.
En tiedä tuosta levyn vahvuudesta... Muutes milläs tavalla siis meinasit Miksu. verrata tuota kestävyyttää vr:n ja gti:n levyn välillä, siis pitokykyä vai fyysistä kestoa?
Ja ainiin, kyllä tuon vr:n levyn saa luistamaan. Siitä on kokemusta etenkin yhdellä golfi kuskilla... (tais mennä varttimaili reilusti alta 15s tänä kesänä)
Ittellä on sinteri levy vakio asetelman kera ja hyvin toimii, painelaakeri vaan pitäisi vaihtaa kun kahisee tyhjäkäynnillä. Vois samalla katsoa onko ne jouset ottaneet itseensä...
Ja ainiin, kyllä tuon vr:n levyn saa luistamaan. Siitä on kokemusta etenkin yhdellä golfi kuskilla... (tais mennä varttimaili reilusti alta 15s tänä kesänä)
Ittellä on sinteri levy vakio asetelman kera ja hyvin toimii, painelaakeri vaan pitäisi vaihtaa kun kahisee tyhjäkäynnillä. Vois samalla katsoa onko ne jouset ottaneet itseensä...
Itse en ainakaan ymmärrä minkä ihmeen takia sintterilevy tuhoaisi yhtään sen tehokkaammin painelaakereita kuin normaalilevykään.
Varsinkin jos sintterilevy on myös jousitettu, vaikken nyt täysin suoranaisesti väitäkkään että se vaikuttaisi tuohon kovin paljoa.
Tosin varmahan ei kannata olla yhtään mistään jos joku muu on muuta mieltä.
Varsinkin jos sintterilevy on myös jousitettu, vaikken nyt täysin suoranaisesti väitäkkään että se vaikuttaisi tuohon kovin paljoa.
Tosin varmahan ei kannata olla yhtään mistään jos joku muu on muuta mieltä.
Tokkopa se sintteri syö niitä laakereita yhtään enempää kuin massalevykään. Sintteri vaan välittää laatikon rohinat ja kahinat miljoona kertaa paremmin kuuluviin kuin massalevy joka toimii tavallaan äänenvaimentimena tuossa välissä. Itsellänikin se laatikko pitää kamalaa ääntä jos on vapaalla, mutta puolet äänistä katoaa kun painaa kytkimen pohjaan.
Harmi kun joutuu irrottamaan tuon lootan että saa tarkistettua tuon painelaakerin. Saattaa olla että tuo "kahina" on myös ominausuun tuolla vakioasetelmalla käyetttäessä sinteri levyä.
Paljonko muuten tuo sre:n aselma tavan massalevyn kanssa siettää esim. vääntöä?
Itseä voisi kiinnostaa tuon sinterin vaihto sellaiseen(kun muijakin ajaa tuolla kulkineella)
Paljonko muuten tuo sre:n aselma tavan massalevyn kanssa siettää esim. vääntöä?
Itseä voisi kiinnostaa tuon sinterin vaihto sellaiseen(kun muijakin ajaa tuolla kulkineella)
Viimeksi muokannut malandio, 27.8.2007 22:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaa olen ymmärtänyt että ääni tulee vaihdelaatikosta ja se johtuu kytkinlevyn jousten jäykkyydestä -> laatikon rattaat rallattaa. Mutta voin olla väärässäkin.
Kukaan ei ole tainnut kokeilla SRE asetelmaa ihan vakiolla TDI:n kytkinlevyllä, että rallattaako silloin. Kaikilla on joko sintteri, jossa varmaankin on aika jäykät jouset tai sitten VR6:n levy, jossa todella on jäykemmät jouset kuin tdi:n vakiolevyssä.
Kukaan ei ole tainnut kokeilla SRE asetelmaa ihan vakiolla TDI:n kytkinlevyllä, että rallattaako silloin. Kaikilla on joko sintteri, jossa varmaankin on aika jäykät jouset tai sitten VR6:n levy, jossa todella on jäykemmät jouset kuin tdi:n vakiolevyssä.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa