Vento 1.8 puutunut (Vedot hukassa).

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Hasa
-
Viestit: 124
Liittynyt: 6.9.2004 11:49

Vento 1.8 puutunut (Vedot hukassa).

ViestiKirjoittaja Hasa » 27.7.2007 9:55

Tuossa 1.8 ilmeisesti yksipisteruiskussa on hieman tehot kateissa.
En tiedä konetyyppiä, mutta vm. on 96.
Ei oikein kunnolla ota kierroksia kuormalla. Siis vapaalla kaasutellessa tuntuu ihan normaalilta, mutta ajaessa on semmoinen nuutunut.
Muistuttaa vahvasti mondeota, kun siitä oli ilmamassamittari likaantunut.

Vikakoodeja ei ole muistissa.
Katseltu on jo virranjakaja, jonka puhdistin. --> ei apuja.
Tulpat on ok.
Muilla on ollut jotain vikaa kaasuläppäkotelossa, mitähän se meinaa?
Vissiin se kumituttelon päällä oleva loota, jossa kaasuläppä siis on?
Onkos tuossa edes ilmamäärälle mittaria?
Omia veikkauksia on, että jako ei ole kohdallaan, tai lambada-anturi on entinen.


Lueskellut jo täältä apuja, mutta en oikein vastaavaa löytänyt, niin aloitin uuden.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 27.7.2007 18:22

Moottorin on joko AAM (55kW) tai ADZ (66kW). Molemmat ovat Mono-Motronic yksipisteruiskulla. (Moottoreilla on 11kW tehoero mutta muuten ne ovat täysin identtisiä - vaihtamalla AAM:ään ADZ:an ECU:n saisi luultavasti lisätehoa? ;) ) Olet aivan oikeassa, tuossa ei ole ollenkaan ilmamassa/määrämittaria. Kaasuläppä sijaitsee suihkutusyksikössä, eli siinä moottorin takapuolella imusarjan päällä. Sen päälle pitäisi tulla vasemmalta puolelta se musta muovinen ilmaputki ja suihkutusyksikön päällä on siinä putkessa VW-logo.

Jako saattaa olla kohdallaan nokka-akseleilta mutta jos se on pielessä esim. apuakselilta niin sytytys saattaa olla pielessä, tarkista molemmat joka tapauksessa. Sitten vasta siirtyisin esim. lambda-anturin vaihtoon jne., ellei joku muu tunnista vikaa suoralta kädeltä.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 27.7.2007 18:25

Oisko se kumilaippa rikki?

Hasa
-
Viestit: 124
Liittynyt: 6.9.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Hasa » 28.7.2007 17:43

Imuvuodot kattelin jo aikaisemmin humppaavan tyhjäkäynnin takia. Silloin se parani ns. valohoidolla.

Otin sen paketin siitä kumilutteron päältä pöydälle ja aikani sitä ihmettelin. Löin takasin kiinni ja sen jälkeen on pyörinyt ihan ok. Vedot on vaan ollu karkuteillä jo varmaan vuoden. Appiukko ei ole siitä niin nuuka, mutta itse sillä ajeltuani aloin ihmettelemään, kun hieman tehoja voisi olla enemmänkin. Heh... S kuski puhuu..

Vahvasti veikkailisin, että nyt on jotain joko sytyssä pielessä tai sit se jako on pompannu.

Mites tossa vehjeksessä sytytyksen ajoitus on hoidettu? Onko vanha perinteinen kääntele jakajaa tyylinen vai löytyykö joku muu anturi?

Toi on se 90hp malli eli ilmeisesti sit adz. Hitto, kun en tajunnu ottaa siitä vag-comista sitä ylös.

Hasa
-
Viestit: 124
Liittynyt: 6.9.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Hasa » 1.11.2007 18:04

Nyt alkoi tyhjäkäynti humppaamaan, niin sit älysin tutkia sen jarrutehostimelta tulevan letkun. ( http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=75689 ) Rikkihän se oli. Nyt tuntuis taas vetävän.

Mites toisytytyksen säätö? Lamppua kun ei ole, niin pitänee viedä johonkin.

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero P » 1.11.2007 20:15

(Moottoreilla on 11kW tehoero mutta muuten ne ovat täysin identtisiä - vaihtamalla AAM:ään ADZ:an ECU:n saisi luultavasti lisätehoa? ;) )

ECU:n vaihtamalla vissiin sitte muuttuu myös puristussuhde ja nokka-akseli :)

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 2.11.2007 3:14

ECU:n vaihtamalla vissiin sitte muuttuu myös puristussuhde ja nokka-akseli :)

Myönnän, olin hieman hätäinen päätelmissäni.

Alipainevuoto on kyllä aika legendaarinen vika. Välillä vaikea havaita mutta niin tappava moottorin toiminnalle...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Topsuu ja 12 vierailijaa