Viallisen vaihdelaatikon tunnistaminen ja ennaltaehkäisy.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

majava
-
Viestit: 48
Liittynyt: 20.12.2005 11:22

Viallisen vaihdelaatikon tunnistaminen ja ennaltaehkäisy.

ViestiKirjoittaja majava » 20.7.2007 20:05

Mistä tunnistan vaihdelaatikkovikaisen auton? No varmaankin siitä, että siinä ei mene vaihteet päälle...Mutta onko jotain, mistä tietää että loota on hajoamassa?

Mitenkäs sitten vaihdelaatikkovian ilmestymistä voi parhaansa mukaan ehkäistä? Vaihtamalla öljyjä tarpeeksi tiheään tahtiin?!?! Ja tietenkin asianmukaisella käytöllä.

Ehkä hieman noloja kysymyksiä, mutta en onneksi ole vielä päässyt/joutunut ajamaan laatikkovikaista autoa. Olen menossa parin päivän sisään katsomaan (ja luultavasti samalla ostan pois) IV Golf -98 1.6:sta jonka ml. on 185 tkm. Käsittääkseni noin vanhat kaikki ovat 8 venttiilisiä ja noissa niitä laatikkovikoja on. Searchia on käytetty niin että päässä suhisee, mutta jos jollain on linkittää joku hyvä juttu niin kiitän.

Ei tosiaan kiinnostais satsata suurta summaa rahaa ja ajaa autoa hetikohta pajalle kolmen tonnin remonttiin.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 20.7.2007 20:32

Tuo että pienimoottoristen laatikko heittää öljyt ulos, johtuu siitä että vetopyörästön niitit korkaavat ja rikkovat laatikon rungon. Todellinen tyyppivika jota tehdas ei myönnä, jopa korjaussarja saatavana joko korvaa niitit.

Näin kävi myös itselle. Yleinen ongelma. 1.4 -1.6 IV koppaisista golffeista kannaattaa pysyä erossa, ainakin niistä missä on laatikko tyyppiä: DUU tai DUW. Myös nokkahihnan kirstin hajoaa helposti ennen vaihtoväliä ja kone hajoaa täysin.... kokemusta on tästäkin :-(

Löytyy ihan sivutkin tästä viasta:

http://www.btinternet.com/~a_hutton/VW_ ... ailure.htm

Lainasin linkkiä (mitä tuohon lisäisi).

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 20.7.2007 20:43

Kokemuksesta voin myös sanoa, että kaikki alle 1.8l volkkarit on syytä jättää kauppaan.

Janssoni
-
Viestit: 212
Liittynyt: 11.5.2005 21:03

ViestiKirjoittaja Janssoni » 20.7.2007 22:48

Niihän se on aina ollu!

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 20.7.2007 23:05

Eli TSI-koneet saa unohtaa?

Tomi K
-
Viestit: 68
Liittynyt: 19.12.2005 17:53

ViestiKirjoittaja Tomi K » 21.7.2007 10:36

Ei taida vielä olla paljoa kokemuksia TSI pannuista esim. 200tkm ajettuina ja haettavan auton hintaluokkakin pyörii varmaan alle 10k€

majava
-
Viestit: 48
Liittynyt: 20.12.2005 11:22

ViestiKirjoittaja majava » 23.7.2007 0:09

Ok, kiitoksia vastauksista. Koskeeko tämä sama myös Fabioita? Skodaa siis, ei fitness...

pk
-
Viestit: 449
Liittynyt: 23.7.2003 11:53

ViestiKirjoittaja pk » 23.7.2007 1:06

Samaa paskaa eri kuoressa, seat/skoda/vw. Pikku audeissa tuota 1.4/1.6 16v:tä ei ole pahemmin onneksi näkynyt.

Noilla teeääsiii pannuilla on varmaan kaikillä viel ajettu alle 100tkm, joten hajonneita ei ole vielä näkynyt. Vaikkapa kohtuullisen paljon niitä myydäänkin.

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 23.7.2007 10:09

Joo kannattaa jättää auto ostamatta, jos pelkää, että siihen tulee vikaa. Koska sehän on tähtiin kirjotettu, että joka Volkkarista ja Skodasta paukahtaa laatikko.

majava
-
Viestit: 48
Liittynyt: 20.12.2005 11:22

ViestiKirjoittaja majava » 24.7.2007 23:17

Ostin sit 1.4 isolohko Fabian runsailla 50 kw:n tehoilla. Katsotaan miten lootan kanssa käy.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 20 vierailijaa