mk2 golf gti laatikko

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jartsa 1
-
Viestit: 7
Liittynyt: 5.3.2007 14:43

mk2 golf gti laatikko

ViestiKirjoittaja jartsa 1 » 19.7.2007 21:35

käypikö minkä muun vaihdelaatikko vai pitääkö olla just gti:n laatikko.. itseltäni just hajosi omasta..

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 19.7.2007 21:48

Muutkin kakkosten 5 vaihteiset laatikot käy. Vetarinlaipat ovat pienemmät ei-GTI:n laatikossa, mutta ne voit vaihtaa nykyisestä. Välitykset tosin varmaankin voivat olla hieman erilaisia.

jartsa 1
-
Viestit: 7
Liittynyt: 5.3.2007 14:43

gtin laatikko

ViestiKirjoittaja jartsa 1 » 19.7.2007 21:50

toi tieto auttaa jo huomattavasti.. kiitoksia

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 19.7.2007 21:56

Ai niin. Kytkinakselin paksuudesta en mene vannomaan onko kaikissa sama. Omaan GTI:hin vaihdoin laatikon 1.6 diesel jetasta ja siinä ainakin oli samanpaksunen tuo akseli.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 19.7.2007 22:05

Ja siitähän taas selviää kytkinlevyn vaihdolla.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 20.7.2007 15:27

^Näinhän se on. Ja levy nyt varmaan kannattaa joka tapauksessa vaihtaa kun on laatikko irti jos on vähänkin enemmän ajettu.

passatvariantti
-
Viestit: 36
Liittynyt: 16.6.2006 11:37

ViestiKirjoittaja passatvariantti » 30.7.2007 23:17

no älkää nyt puhuko ihan mitä sattuu... kullä toi vaihteisto kai sopii mut ei kyllä kulje yhtään ku ei toi diiseli jetan moottori kierrä kun joku 2000r min ja gti mylly joku 6000 r min niin miettikää siitä...
tuo noin diideli koneessa on sama kytkin levy kuin 1.6 sessa pensa koneessa ,,,

passatvariantti
-
Viestit: 36
Liittynyt: 16.6.2006 11:37

ViestiKirjoittaja passatvariantti » 30.7.2007 23:24

alkuperäseen kysymykseen , kai ite etsisin jos ei alkuperästä gti laatikkoo löydy niin tuo 1.8 8 v gti niin siinä muistaakseni oli vetarin laipakki isot niin sellasen laittaisin vaihtoehtoisena ja nuo 1.6 sen laatikko ei kestä ku otetaan tehoi irti.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 30.7.2007 23:29

Juu, itseasiassa tarkistelin tuossa niin otinkin sen laatikon tuohon omaani 1.6 bensakoneesta.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 30.7.2007 23:34

Ja kylläkin dieselin lootissa 1-3 vaihteilla välitykset on tiheämpiä kuin gti:ssä, ja 4 sekä 5-vaihteet on pitempiä. Joten se kulkupuolen voi päätellä tuosta.

Gtin laatikoita ovat 9A, AEN, 2Y, joista viimeksi mainittu kaikista lyhimmällä 5-vaihteella. Dieselin laatikoita/muita taas 4S, 4T, ATH jne. Noi koodithan löytyy joka lootan pohjasta ja välitykset voi kattoa tuolta Tekstit-osiosta.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 31.7.2007 22:10

no älkää nyt puhuko ihan mitä sattuu... kullä toi vaihteisto kai sopii mut ei kyllä kulje yhtään ku ei toi diiseli jetan moottori kierrä kun joku 2000r min ja gti mylly joku 6000 r min niin miettikää siitä...
tuo noin diideli koneessa on sama kytkin levy kuin 1.6 sessa pensa koneessa ,,,
2000? Ei kai tuo sentään mikään traktoridiesel ole? :)
Ei puhuta potaskaa ei, esimerkiksi:
Dieselin laatikoita/muita taas 4S, 4T

Ainakin noita 4T ja 4S on käytetty myös bensakoneen yhteydessä, omassa kulkineessani 4S ihan tehtaalla asennettuna. Ei noissa välityksissä niin isoja eroja ole, etteivätkö lainkaan toimisi. Välitykset kyllä saattavat muuttua.

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 31.7.2007 22:47

4T laatikkoa käytetty tietääkseni myös MK 2 1.8 GTI:ssä?

Topikkia lainaten;
Itse tarvisin Golf III 2.0 8v gti uuden vaihteiston. Kiinni oli CHE, jossa siis 100mm vetareitten laipat, ja iso kytkinakseli (booreja 28). Mitkä laatikot kelpaisi suoraan kiinni?
Minulta löytyy myös tuo ko. 4T laatikko, siinä on oikeat laipat, mutta kytkinakseli liian pieni (booreja 24).

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 31.7.2007 23:00

Ei puhuta potaskaa ei, esimerkiksi:
Quote:
Dieselin laatikoita/muita taas 4S, 4T


Tarkotinkin tuolla "/muita" myös bensamalleja ;)

jartsa 1
-
Viestit: 7
Liittynyt: 5.3.2007 14:43

2koppasen laatikon laippojen vaihto

ViestiKirjoittaja jartsa 1 » 2.8.2007 21:41

eli onko tietoa miten saa vaihettua?? gti:n vetarin laipat vähän turhan järeät...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 3.8.2007 0:48

On aika p...homma tehdä laatikko paikoillaan. Eli vetarit irti, kupin pohjalta lätkä pois, lätkän alta löytyy sokat ja jotain muuta rojua.
Sokat pois ja laippa pomppaakin sen jälkeen otsaan...laipan alla on isojousi joka hankaloittaa laipan takasin laittoa.

jartsa 1
-
Viestit: 7
Liittynyt: 5.3.2007 14:43

2koppasen laatikon laippojen vaihto

ViestiKirjoittaja jartsa 1 » 3.8.2007 2:26

laatikko on onneks jo irti... laatikon vaihto meneillään tässä.. juu no huomen jatkuu et pitää tota keinoa kokeilla...

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 3.8.2007 8:38

Helpot vaihtaa vaikka autossa paikalla ollessaankin, kun tekee sopivan työkalun. Akselin pätkässä on M8 jenka johon voi rakenella ulosvetäjän/asennus työkalun.

jartsa 1
-
Viestit: 7
Liittynyt: 5.3.2007 14:43

2koppasen laatikon laippojen vaihto

ViestiKirjoittaja jartsa 1 » 3.8.2007 13:16

no just tota kierre aluetta mietin et voisko sitä käyttää hyväks tos hommas... no eiköhän ne vaihdu jotenkin..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.8.2007 1:22

Mun huoltomanuaali väittää että ne kierteet on just sitä varten siellä.

jartsa 1
-
Viestit: 7
Liittynyt: 5.3.2007 14:43

mk2 golf gti laatikko

ViestiKirjoittaja jartsa 1 » 4.8.2007 4:23

ei tarvihe laippojen vaihtoon mitään muuta kun tasapää meisselin.. ei tarvihe käyttää m8 kierteellä mitään.. eikun sokat pois ja laippa hyppää silmile.. ja eikun uus tilalle..

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 4.8.2007 14:45

Jääpähän ainakin kummatkin kädet vapaaksi sokan takaisin laittoa varten, jos käyttää tuota "erikoistyäkalua".

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.8.2007 15:18

Mulla ei todellakaan hypännyt vetolaipat vaan piti oikein avittaa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 4.8.2007 16:47

Tarkotinkin tuolla "/muita" myös bensamalleja ;)
Ymmärsin, viittasinkin tähän:
no älkää nyt puhuko ihan mitä sattuu... kullä toi vaihteisto kai sopii mut ei kyllä kulje yhtään ku ei toi diiseli jetan moottori kierrä kun joku 2000r min ja gti mylly joku 6000 r min niin miettikää siitä...

jartsa 1
-
Viestit: 7
Liittynyt: 5.3.2007 14:43

ViestiKirjoittaja jartsa 1 » 4.8.2007 17:02

se on kyllä jos rakentaa työkalun ni jääpi kädet vapaaksi... kaverikun on ni hoituu helposti...

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 4.8.2007 17:13

Apuna voi käyttää myös pitkää liimapuristinta, jos vetarit eivät ole kiinni. Samalle kertaa voi puristaa molemmat laipat kiinni. Itse yritin irrallaan olevaan laatikkoon laippoja asentaa ilman työkalua, ei onnistunut. Tein 20x20mm putken pätkästä työkalun, keskelle reikä josta läpi pultti. Helppoa ja halpaa. Ja sopivat lukkorengaspihdit saa Biltemasta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 24 vierailijaa