Passatti ei käynnisty kunnolla???

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

pepe78
-
Viestit: 8
Liittynyt: 18.7.2007 0:04

Passatti ei käynnisty kunnolla???

ViestiKirjoittaja pepe78 » 19.7.2007 10:19

Aikasemmin ongelma oli ainoastaan kun auto oli seissyt muutaman minuutin. kylmänä lähti heti käymään ja kuumana ku sammutti ja heti starttas nii lähti mut taas jos ootteli hetken nii piti sahata jonkin aikaa.... nyt on sama millon veivaa nii pitää startata kauan että lähtee.. vedot on tallella ,toimii hyvin kunhan saa käymään, vag-comilla ku kattelee ei mitään vikakoodeja, ainut se tdi timing on niiden kolmen viivan alapuolella ei siinä keskivaiheella missä sen (vissiin) pitäs olla?? ilman ja polttoaineen suodatin uudet??

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 19.7.2007 10:34

Itse oletkin jo huomannut mikä on vialla joten korjaa se.

pepe78
-
Viestit: 8
Liittynyt: 18.7.2007 0:04

ViestiKirjoittaja pepe78 » 20.7.2007 21:19

Jees ennakko oli 17-20 ja aikastin sen pikkuhiljaa siihen 54 pintaan, vaan vitut auttanut mitään käynnistymiseen, ehkä savutus vähä väheni. Sit ottelin hehkut pois ja kokeilin akulla oikkariin ja ykskään ei pelittänyt. laitoin uudet ja ei vaikutusta ku niihin piuhoihin ei tullut virtaa ku lampulla kokeilin. Hehkun sulake kunnossa jos se on jompikumpi niistä mitkä on konehuoneessa toinen 50 ja toinen 80??? sitten mikä niistä kolmesta kokkareesta :) on hehkun rele, sitä aloin nyt ihmettelemään?? että onko se passkana..Eli sama ongelma on vieläkin että autoa pitää startata ihan jonku aikaa että lähtee tulille ja lämpinänä vielä huonommin..

pepe78
-
Viestit: 8
Liittynyt: 18.7.2007 0:04

ViestiKirjoittaja pepe78 » 20.7.2007 21:36

Nyt tietäjät vinkkejä kehiin että mikä tuossa romussa on.. Suuttimet on sitten uudet race520.. niissä se ei oo ainakaan vika... vika oli jo ennen niitä.. Auto tekee semmosta myös ku paikallaan kaasuttelee, ja antaa kierrosten tippua nii ne ei tipu silleen tasaisesti vaan 1300sta ihan ku avaimesta sammuttas ,ihan ku kiekat kävis hetken silleen alempana.. tyhjäkäynnillä menee 7.2 ruokaa.. onko liikaa vai liian vähä noille suuttimille?? pitääkö lähtä antaan lankkua pumpulle.. ja sillon ku vaihdoin sen pö suodattimen :) niin auto oli seissyt jonku tunnin ja suodatin oli melkeen tyhjä??? tuntus että ois pitänut olla täynnä vaikka seisoo vuoden...Rassaa tosissaan tuo homma..

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 23.7.2007 13:36

Turhaan ainakin ihmettelet miksei hehkuille tule virtaa.
Kesäkeleillä, eli yli +5 asteen lämpötiloissa niitä ei käytetä, niin siksi niille ei tule virtaskaa.

Talven varalle voit mitata niistä hehkuista vastuksen yleismittarilla, pitäis olla yhden ohmin luokkaa kun on kunnossa.

Ja jos se suodatin valuu tyhjäksi, niin eiköhän se vika ole sitten siinä. Tai siis joku pieni vuoto päästä aineet takaisin tankkiin.
Takaiskuventtiili tai vuotokohdan etsintä.

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 24.7.2007 7:00

Mistä löytyy takaisku venttiili, onko se suodattimessa?

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 24.7.2007 10:52

Sellaista ei ole, jollei edellinen omistaja ole jo laittanut.
Tarkoitin siis, että laittaa sellaisen jos ei löydä vuotoa.

Tulikos tämä ongelma muuten pa-suodattimen vaihdon jälkeen? Syy voi löytyä siitäkin, tai sen tiivistyksestä.

Jos ei takaiskuventtiilikään auta, niin sitten voit olla melko varma että se vuoto on konehuoneessa, esim. suuttimien haperot letkut.

Ja jos tunnissa valuu tyhjäksi, niin voit koneen sammuttamisen jälkeen yrittää kuunnella konehuoneessa kuuluisko jostain pieniä pulputus/pihinä-ääniä.
Silläkin voisi vuodon saada paikallistettua.

audimies
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 18.8.2006 16:15

ViestiKirjoittaja audimies » 24.7.2007 11:41

Kokeile 2-tahtiöljyä, itellä hävis samat ongelmat heti, n. 4desiä tankilliseen, neljä tankillista ajettu ilman 2t-öljyä eikä ongelmat oo tullu takas:-)

Diesel inside
-
Viestit: 628
Liittynyt: 23.7.2003 17:18

ViestiKirjoittaja Diesel inside » 24.7.2007 19:04

Itsekin olin vaihtamassa polttoaine suodatinta, ja nyt pitää startata n. 5 sekuntia ennen kuin lähtee käyntiin. onko siinä jokin ilmaus juttu, joka pitäis tehdä vaihdon jälkeen, että ongelma poistuis..? (1.9 tdi afn)

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 24.7.2007 21:29

Ei siinä ole muuta kuin uusi suodatin pitää kaataa täyteen diisseliä ja sitten paikalleen. Uuden suodattimen tiivisteelle kannattaa tehdä kuten öljynsuodattimelle, eli naftaa tiivisteeseen ennen asennusta.

Sitten kannattaa tarkastaa tuliko vanhan suodattimen tiiviste suodattimen mukana pois, ettei jää kahta päällekkäin. Ja muutenkin pyyhkäistä pinnat puhtaaksi.

Pitäis kai ilmautua itsekseen jos kaikki on kunnossa.

pepe78
-
Viestit: 8
Liittynyt: 18.7.2007 0:04

ViestiKirjoittaja pepe78 » 26.7.2007 17:29

Ongelma on vieläkin päällä. En usko mihinkään ilma vuotoihin koska ongelma on pahin lämpinänä ja ihan just ku oon koneen sammuttanut ja laitan uudelleen käymään. Kylmällä ja kauan seisseellä koneella lähtee käymään paljon paremmin.. Voisko se vika olla kuitenki jossain sähkö osassa vaikka vag com ei sitä näekkään.. esim mikä se magneettiventtiili vai mikä kokkare se on siinä pumpunkyljessä.. Ajelee paskalla nii kauan ku kestää eiköhän se vika pahene että sen sitten löytää...Startillahan voi kans ajaa jonku metrin sitten tulitikkua perään..

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 26.7.2007 18:20

Kokeile ottaa koneen lämpöanturin liitin irti ja startata kuumalla koneella.
Tuleeko putkesta käryä kun sahaa kuumaa konetta käyntiin?

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 26.7.2007 19:02

Voihan se ihan hyvin olla lämpöanturikin, ja se oliskin kaiken lisäksi helppo ratkaisu.

Mutta eikös ilmavuodot juurikin esiinny noin että kylmällä koneella ok ja lämpimällä ongelmia...?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 26.7.2007 20:15

Itseasiassa vika ei aina ole lämpöanturissa vaikka sen irrottamalla käynnistyvyys paranee. VAG-COM kertoo kyllä näyttääkö anturi oikein.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 26.7.2007 20:45

Mites kone muuten käyttäytyy kun nykäisee lämpöanturin johdon irti?
Antaako soppaa sopan päälle, eli paljon soppaa? Ja mitäs se käry meinaa sitten?

pepe78
-
Viestit: 8
Liittynyt: 18.7.2007 0:04

ViestiKirjoittaja pepe78 » 27.7.2007 13:50

Engine coolant temperature sensor... vag comilla anto nyt tuommosen.. vika koodin ja sit kokeilin tdi friikin neuvoa ottaa liitin pois ja avot lähtee ku palmun alta joka lämpötilassa.. pari tuhatta kilsaa sitten ei antanut vielä mitään vikakoodia, mutta nyt onneksi anto..Huh huh olin jo tulla hulluksi tuon auton kans...

pepe78
-
Viestit: 8
Liittynyt: 18.7.2007 0:04

ViestiKirjoittaja pepe78 » 28.7.2007 23:53

No joo. uus lämötila anturi laitettu ja sama vitun vika. Pitää startata pitkään lämpimänä. Ja vikakoodi oli tullut sen takia siittä ku kokeilin sitä siten että ei ollut liitin paikallaan ollenkaan. Ja sillon se pelaa hyvin ,lähteekäymään kylmänä ja kuumana. joku ku rele vaan naksuu ku kiekat 2500.. Elikkä missä hän se siten mahtais vika olla??? jotenki ei tunnu oikeelta että siihen anturilta poksiin menevään johtoon pitäs vastuksia alkaa tinaileen väliin.. Vai onko se vag autoissa semmonen OMINAISUUS että ku mittarissa 300000 nii pitää alkaa antureita huijaileen..

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 29.7.2007 0:10

Niinkuin sanoin niin vika ei välttämättä ole anturissa, vaan siinä että lämpimällä koneella (tietyt) ECU(t) vaatii startatessa tietyn kierrosluvun ennenkuin antaa pumpulle käskyn ruiskuttaa. Eli joko startti tai virransyöttö on vähän heikossa hapessa ja kyseinen kierrosluku ei meinaa ylittyä. Kun anturin liittimen irrottaa niin ECU luulee että kone on kylmä ja antaa heti startin alussa ruiskutuskäskyn. Sitä en tiedä miksi näin on.

Sori että ostit turhaan uuden anturin, tosin kulutustavaraa se on että jossain vaiheessa olisi voinut kuitenkin kajahtaa. ECUn vaihto, Karalan ohjelmointitemput, kytkettävä vastus, startin uusinta, akun uusinta, siinä muutamia keinoja vian korjaamiseksi.

Eikä sitten kannata anturin liitin irrallaan hirveästi lappu lattiassa ajella, ruiskun ennakot on vähän turhan suuria lämpimälle koneelle.

pepe78
-
Viestit: 8
Liittynyt: 18.7.2007 0:04

ViestiKirjoittaja pepe78 » 29.7.2007 21:07

Hyvin se startti ja akku jaksaa veivata. Ainakin noin korvakuulolla. Voikohan sitä kierroslukua minkä se vaatii käynnistyäkseen ja ruiskuttaakseen muuttaa jostain vag comilla..Ja jos voi niin miten ja missä se on siinä ohjelmassa. Jotenkin noi vastusten tinaukset piuhojen väliin vähän arveluttaa..

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 30.7.2007 7:21

Engine-->login--->adption---> channel 5 on kylmäkäynnistykseen, tietääkö joku tästä enempi?


Channel 5: starting conditions

Though undocumented, this channel effects the injected quantity the ECU allows when starting.
You may want to experiment with it as a temporary fix for bad-start problems

pepe78
-
Viestit: 8
Liittynyt: 18.7.2007 0:04

ViestiKirjoittaja pepe78 » 30.7.2007 18:30

Jaa no vaikuttas siltä että pystyy sääteleen, vielä ku löytys joku velho jolla homma hallinnassa..

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 30.7.2007 22:58

Eipä taida toikaan auttaa, kun vaikuttaa vaan siihen paljonko ruiskutetaan kun ruiskutus ylipäätään on ALKANUT. Ja eikö se ongelma ollut juurikin kuumalla koneella??? Eikun vaan Karalalle soittamaan, samalla tulee voimapuoltakin hoidettua. Mikähän tässä Passatissa on ECUn osanumero?

msippala
-
Viestit: 52
Liittynyt: 29.7.2003 8:42

ViestiKirjoittaja msippala » 20.8.2007 13:07

Niinkuin sanoin niin vika ei välttämättä ole anturissa, vaan siinä että lämpimällä koneella (tietyt) ECU(t) vaatii startatessa tietyn kierrosluvun ennenkuin antaa pumpulle käskyn ruiskuttaa. Eli joko startti tai virransyöttö on vähän heikossa hapessa ja kyseinen kierrosluku ei meinaa ylittyä. Kun anturin liittimen irrottaa niin ECU luulee että kone on kylmä ja antaa heti startin alussa ruiskutuskäskyn. Sitä en tiedä miksi näin on.

Onko kellään tietoa, mikä tuo kierrosluku 2.5 tdi:ssä (V6) pitäisi olla? Omastani VAG-COM kertoi vaadittavaksi kierrosluvuksi 340 RPM? On aika korkea mielestäni, kun monessa paikkaa puhutaan 250 - 300 RPM tasosta. Voiko tuota arvoa muuttaa VAG-COM:lla?

Pora
-
Viestit: 188
Liittynyt: 24.9.2003 12:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pora » 20.8.2007 16:30

Huomasin samoja oireita ASZ koneellisessa Borassa. Tuossakin lienee moinen ominaisuus moottoriohjauksessa?!


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 19 vierailijaa