Motonet starttimoottorit

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

Motonet starttimoottorit

ViestiKirjoittaja weasel » 12.7.2007 10:33

Tuossa iski yllättävä tarve starttimoottorille, Bosch osaa ei saatavilla samantien, Blueline tms. Tarvike tehdaskorjattua olisi samantien, 144e, ja motonetissä 99e tms. Onkohan motonetin osa samaa tavaraa vai jotain täyttä skeidaa?

Ei nappaisi mennä jonottamaan tuonne demarinettiin puoleksi tuntia että saisi tsekattua mikä tuo osa on miehiään..

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 12.7.2007 11:50

motonetista saa sitä mitä ne ovat itse saaneet tukkureiltaan. yleensä niillä saattaa olla useampaakin merkkiä hyllyssä esim hellaa. kannattaa kysyä että mitä merkkejä sieltä löytyy. jos löytyy hellaa niin se on ainakin laatu kamaa.
sama pätee myös kytkimissä.

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 12.7.2007 12:06

Kaveri joskus tilasi Boschin laturin tuollaiseen samanlaiseen Volvoon kuin mulla, ja Motonetin tuote oli täysin identtinen alkuperäiseen verrattuna (paitsi hinta oli 550€ halvempi kuin Volvon tiskillä).

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 12.7.2007 12:51

Itse sain motonetistä joskus jonku laturin joka oli laaduton jo suoraan paketista eikä ladannut yms. Joku Elstock tjsp kannattaa välttää sitä merkkiä ainakin.

Startin kun Corroon hain niin se oli jotain toista merkkiä, en muista mitä mut päällepäin näytti samanlaiset kuoret olevan ku boschissa. Kilometrejä ei oo vielä kertyny että osais kestosta yms sanoa.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 12.7.2007 13:38

niin no, jos joku ei tiennyt miksi starteissa,latureissa ja jarrusatuloissa on runko pantti niin, se on sen takia ettäkun palautat sen vanhan raadon, niin se lähetetään tehtaalle. jossa se puhalletaan ja kasataan uudelleen. eli jos sulla on vaikka laturi merkkiä jinjang niin se voi olla vaikka boschin tai hitechin yms... vanha. kaikki tarvike laitteet ovat rungoiltaan aina alkuperäisestä kunnostettuja.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 13.7.2007 20:15

Kannattaa kysellä paikallisesta varaosaputiikista, 100e maksoi uusi kun kolmoskoppaan hain. Takuu 2 vuotta.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 13.7.2007 23:05

Se on sitten niin, että samoja romuja ne paikalliset varaosaliikkeet myy kuin motonet. Eli joko se on merkkiliikkeestä haettava tai sitten käy ihan mikä vaan varaosaliike.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 14.7.2007 11:27

Saatto se elstocki laturi etäisesti boschi runkoo muistuttaa mutta esim bosch hiilipesä yms ei käyny siihen.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 14.7.2007 11:49

Itsellä oli Scirocossa joku Jugoslavialainen Iskra tms. ja siihen ei käynyt yksikään hiilipaketti mm. Boschilta, kun ei löytynyt sellaista johon tulee johto sisäkautta. Mitat oli lähellä, mutta ei kuitenkaan samat. Päädyin sitten vaihtamaan koko laturin takaisin yhteen purku Boschiin, johon saa sentään osia.

Hiilipaketteja käytiin läpi kaikki motonetin myymät uusista vanhoihin, lisäksi VW:llä kävin, kun en tiennyt kenen valmistama tuo oli, ainut tunnistetieto oli "made in Yougoslavia" ja yhdessä kohtaa muovia kirjain "M", mutta se ei ollut kuitenkaan Motorolankaan. Kesti aikansa että sai jäljitettyä edes sen, että ei ole alkuperäinen, koska luulin vain hiilipaketin olevan vaihdettu.

Opetus oli, älä osta tarvikelaturia, jos meinaat että sitä voi myös korjata.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 14.7.2007 15:04

Startin vaihdoin, ehanata, vanhan startin hammaskehä oli silppuna, ja mukavinta tuossa oli että nyt saa remppailla audia ennakoiden vähän enempikin, vauhtipyörästa oli leegoa poikki, joten uutta vauhtipyörää ja kytkintä sitten vaan. Eikä se vielä mitään, virikytkintä pitänee ootella reilun kuukauden..

Vitutuskäyrä kohtuullisen korkealla btw. :) - Onneksi positiivinen ajattelu auttaa, oishan tuo pitäny ennen seuraavaa kesää tehä kummiski.. samapa se nytkin tehdä. Autokaan ei kulu kun sillä ei aja.

-Timo-
-
Viestit: 215
Liittynyt: 3.8.2005 0:50

ViestiKirjoittaja -Timo- » 14.7.2007 21:33

Hyvin on toiminu ainakin minulla, startti mallia Motonet.
Vaihdoin tammi/helmikuussa pakkasten aikoihin.
Nätisti on toiminu, voin suositella.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa