Vaihto Passat 1.8T-->1.9TDI tai 2.5TDI

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

Vaihto Passat 1.8T-->1.9TDI tai 2.5TDI

ViestiKirjoittaja KariT » 8.7.2007 11:25

Työpaikan vaihdon takia pitäisi siirtyä dieseliin. Kilometrejä alkaa kertymään vuodessa n.40tkm. Tarkoitus olisi pysyä VAG-konsernin vehkeissä. Olen katellut 3BG passattia ja IV golffia, farkkuna tietysti.

Dieseliä en ole koskaan omistanut ja ois hyvä tietää etukäteen, mitä noissa kannattaa ottaa huomioon. Onko jossain konetyypeissä heikkoja kohtia, kestääkö automaattilaatikot? 2.5TDI:ssa taitaa olla jotain kestävyys ongelmia?

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 8.7.2007 12:24

2.5 koneissa on ollut erittäin kalliitakin remontteja... ja kulutus on aikapaljon kovempi. Siksi itse päädyin 1.9 koneeseen.
Tosin on tehoa/vääntöä enemmän ja monella ei ole niissä mitään vikoja ollut jne... mutta silti.

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 8.7.2007 13:49

Suosittelisin pwd mallia, 6v laatikolla niin kytkinongelmat ei tule heti vastaan, jos lastuttaa ja muutenkin 6v loota on minusta mukavempi ajaa.
Ja jos kilometreja tulee noin paljon kannattaa listalle ottaa myös a4 audi, jos haluaa hiljaisemman auton

nuno
-
Viestit: 36
Liittynyt: 11.11.2006 19:46

ViestiKirjoittaja nuno » 8.7.2007 23:27

Kyllä oma passatti joka on 2000 vuosimallia tuntu hiljasemmalta omaan korvaan mitä työkaverin 02 audi a4 lähinnä rengas äänien suhteen. Moottori taitaa olla hiljasempi.

Tosin senhän sitte ite voi todeta kun käy ajelmassa.

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 13.7.2007 20:18

Minkälaisia kilometri määriä noilla 1.9TDI:llä yleensä ajellaan? Olen kattonut n.200tkm ajettuja, kannattaako semmosta hommata? Vähemmillä kilometreillä hintaa nousee aika rajusti ja menee budjetin yli.

diesel power
-
Viestit: 130
Liittynyt: 19.7.2006 15:56

ViestiKirjoittaja diesel power » 13.7.2007 20:59

Jos auto tuntuu hyvältä "käteen" ja on tehty peruhuollot ajallaan, niin uskaltaa. Ei kannata säikähtää tuota 200tkm:n haamurajaa. Tottakai normaalit autonostoon liittyvät "selvittelyt" ja renkaan potkimiset kannattaa hoitaa.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 13.7.2007 21:03

Kai se kilsamäärä on vähä tuurista kiinni.... Luetun ymmärryksen perusteella pumppareissa taitaa tulla kansiremontti ennemmin eteen ku vanhempaa tekniikkaa omaavissa tdi:ssä. Itellä oli aiemmin vähä reilu pari satkua ajettu '00 110tdi farkkupasuuna lastutettuna ja oli kyllä varsin mukava pirssi. Eihän se miltään tunnu, mutta käytännön suorituskyky on tuon kokoselle diiseli-valaalle ihan ok ja tuhannen kilsan välein tankatessa naurattaa olemattomat polttoainekulut ;)
Veekutosessa ja neloskoneesa on molemmissa ominaisuutensa, kuten ongelmansakin, että kai se on loppupeleissä kiinni siitä mistä ite tykkää...

tanttu
-
Viestit: 436
Liittynyt: 28.7.2003 0:40

ViestiKirjoittaja tanttu » 13.7.2007 21:12

Itselläni oli -99 115hv pumppusuutin diesel passatti ja mittarissa oli 345tkm kun myin.Hyvin se palveli kolme vuotta eikä ollut mitään lahoamisen merkkejä kun siitä luovuin.Ainut mikä oli niin kytkin vähän loppu kun oli vielä lastutettu mutta sehän on kuluvaa osaa.
Viimeksi muokannut tanttu, 15.7.2007 15:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja andeRS » 14.7.2007 0:11

unoha se velttokuus ja invaliidivaihteisto jos sille ei oikeasti ole tarvetta.
Kilometrit on ihan herran hallussa. Itsellä mossahti 240t ajettu 81kw -99, kansi totaalisen paskana, kellarista saa remppaamalla vielä kalun jos joku jaksaa tehdä.

96kw 3bg highline olis itelläki kiikarissa tai 530D jos tuosta nykyisestä vessasta joskus eroon pääsee.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 14 vierailijaa