Kakkosgolfin Girlingin käsijarrujen vivuston kasaus..

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

Kakkosgolfin Girlingin käsijarrujen vivuston kasaus..

ViestiKirjoittaja Arto S » 1.7.2007 13:25

Elikkäs, aiheestahan on juttua tekstit- osiossa mutta mieleni tekisi tietää sen tapin pituus mikä kuluu liian lyhyeksi ajan kuluessa. Ollakko kenelläkkään tietoa sen oikeasta mitasta? :)
Viimeksi muokannut Arto S, 5.7.2007 12:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 2.7.2007 16:56

Tarvittas pikasta tietoo..

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 2.7.2007 17:08


Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 4.7.2007 22:00

Mitenkähä tuo ois tarkotus saaha se seger-sokka sinne pohjalle kiinni että se jous jäisi puristuksiin?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.7.2007 23:19

Tekniikkalaji :D

Ite väsäsin jonkun palikan ja sopivan hylsyn avulla sen sinne. Kikkula oli ruuvipenkissä koko ajan.

Siitä satulan jarrupalojenkurkistusaukosta kampesin isolla ruuvarilla tms. ja toisella kädella puupalikat väliin siihen kohtaan mistä palojen selkäpuoli ottaa. Sain jäämään osat pohjaan pingottuneena jousen varaan ja sit pitkällä kapeapäisellä tasapääruuvarilla reunaa kierrellen painamalla segeriä uraansa.

Pari kertaa asennelma tais lähteä pikavauhtia johonkin suuntaan, mutta osat löytyi ja uusi yritys.

Vittumainen paikka, sanoisin...

E: Oliskohan tavis liimaus-/ruuvipuristin hyvä pitämään tota jousijutskaa siellä pohjilla...

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 5.7.2007 0:26

Tuossa tuota ruuvipuristin kikkaa jo kokeiltiin, siinä ja siinä että oli menemässä. Voin kyllä sanoa että on siinä ollu jo suunnittelijat viisaita. Mutta jospa ne huomenna..

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 5.7.2007 9:00

Itse suunnittelin työkalun siihen ja sorvautin sen paikallisessa sorvaamossa. Ei menny ku hetki kun oli vehkeet paikoillaan.

Kuvat laitteesta saa maksua vastaan :p

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 5.7.2007 12:05

Eehhehee... Jos en nyt kuitenkaa maksua antas ;) Sorvi on lähimpänä 20 kilsan päässä, siinä on samassa korjaamo että ehkä helpoin jos sinne vaikka "lahjottas" laitettavaksi ne jos ei mene.. Mutta iso kiitos vinkistä :D

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 5.7.2007 16:17

Tuossa yhdet Girlingien remontointiohjeet...

Jontsa
-
Viestit: 149
Liittynyt: 1.8.2003 18:07

ViestiKirjoittaja Jontsa » 5.7.2007 18:05

Itse olen puristanut jousen kasaan ja sen jälkeen pyöräyttänyt muutamat rautalangan käikäleet siihen jouseen että se pysyy kasassa. Sen jälkeen sokka on helpompi äheltää paikalleen kun jousi ei paina vastaan. Kun sokka on paikallaan langat poikki ja vetää ne varovasti pois välistä.....

Ei tarvii mitään erikoistyökaluja lähtee teettelee.........

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 5.7.2007 18:15

^ tämä kyllä tarkistetaan...

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 6.7.2007 15:57

Suatiinpas kassaan ne jarrut! :D Pappa vähä jelppas nii kyllä se siitä. Vähä ropleemata vuan ku eestä vuotaa ilmeisesti oikee sylkkä nii ei oikee iha parhaat jarrut tule ilmaamalla. Mutta ensi viikolla, ensi viikolla ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa