Audi A4 1.9Tdi 110Hp vm.97 Mitä moottoriöljyä?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

severed
-
Viestit: 11
Liittynyt: 8.5.2007 16:51

Audi A4 1.9Tdi 110Hp vm.97 Mitä moottoriöljyä?

ViestiKirjoittaja severed » 24.5.2007 17:26

Mitäs moottoriöljyä näissä kuuluu käyttää, kun pitäis vaihtaa öljyt kohta??

kevinc
-
Viestit: 60
Liittynyt: 3.9.2006 19:04

ViestiKirjoittaja kevinc » 28.5.2007 0:41

Shell Helix Ultra 5W-40 näyttäis ainakin toimivan hyvin tuossa omassa koneessa ja edellinenkin omistaja on samalla öljyllä ajellut jo 100tkm. Eihän tuo ihan "oikeaa" dieselkoneen öljyä ole, mutta kelpaa mulle.

Eipä tuolla merkillä varmaan niin väliä ole, kunhan vain säännöllisesti vaihtaa öljyt ja suodattimen.

Sitten on aika hyvällä pohjalla, jos öljypurkista löytyy VW505.00 hyväksyntä, mikä kertoo että öljy sopii jakajapumpullisten TDI koneiden voiteluun. Tuossa Helix Ultrassakin se on.

jar-sk-i
-
Viestit: 40
Liittynyt: 21.1.2007 13:16

ViestiKirjoittaja jar-sk-i » 28.5.2007 12:46

Shellin öljyjä ei kannata laittaa muualle ku ehkä tunkkiin...

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 28.5.2007 12:53

Nää on just näitä toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä-juttuja.
Itsellä toimi Mobil Synt S kahdessa 90-luvun lopun TDI:ssä mainiosti.

kizmou
-
Viestit: 439
Liittynyt: 24.7.2003 21:29

ViestiKirjoittaja kizmou » 30.5.2007 15:40

joo en minäkään shellin öljyjä hehkuttaisi=/
itselläkin ollu synt s:ää ja hyvin on toiminu ja pysyny sisälläkin;)

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 30.5.2007 17:21

5w50 mobili tuntu pelaavan omassani ihan välttävästi. 0w40 taas on jo vähän turhan kuraa kesäkelissä. Sitä tunttui vähän jopa häviävänkin jonnekkin. Seuraavaksi kokeilen kyllä Castrollin 10W60 Edgejä jos vaikka pitäis öljynpaineita lämpimälläkin vähän paremmin. Tuo auto kun saa kokea välillä vähän nilkka suorana ajoakin niin en kyllä ala öljyistä enää tinkimään.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 30.5.2007 19:00

Teboil Diamond Dieseliä itte käytän ja tuntus toimivan. Edullista kun mikä, marketista 4litraa ja 25€.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 30.5.2007 22:36

Itehän olen ajellut tällä solvatulla Shellin kuralla viimeiset 60 tkm jonka aikana sitä ei ole vaihtovälillä kulunut sen vertaa että mittatikussa olisi näkynyt. Pitäisi varmaankin vaihtaa pois kunhan vain keksisi syyn miksi - osaisiko joku viisas kertoa miksi kun osaatte kuiten sanoa sen olevan täyttä paskaa?

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 31.5.2007 8:11

Itehän olen ajellut tällä solvatulla Shellin kuralla viimeiset 60 tkm jonka aikana sitä ei ole vaihtovälillä kulunut sen vertaa että mittatikussa olisi näkynyt. Pitäisi varmaankin vaihtaa pois kunhan vain keksisi syyn miksi - osaisiko joku viisas kertoa miksi kun osaatte kuiten sanoa sen olevan täyttä paskaa?


Mäkään en kyllä Shellin kurasta mitaan moitittavaa löydä. Kokemuspohja myös n. 60 tkm. Puolen mittavälin kuluu vaihtovälillä.
Yhden kerran laittoivat huollossa Mobil 1 0W-40, sitä joutui lisäämäänkin vaihtovälillä lähes 2 litraa, ja huomattavasti kalliimpaakin kuin Helixi

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 31.5.2007 8:24

Castrollin 10W60 löytyy parista TDI:stä

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 31.5.2007 11:47

Mielenkiintoista olisi tietää tosiaan mikä siinä Shellin öljyssä nyt sitten on.
Kymmenisen vuotta tuli sitä bensa-autoissa käytettyä ilman ongelmia.
Kun bensa-autojen merkki vaihtui, vaihtui öljyn merkki myös Castroliin.

Onko tämä Shellin parjaaminen vaan sitä kun ensin parjattiin pitkään Mobilia, jonka lopulta todettiinkin olevan ehkä ihan hyvää, niin piti löytää joku toinen parjattava tilalle...

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 31.5.2007 21:50

No mun kokemuksien mukaan Shellin öljyt ei sovi kaikkiin autoihin/koneisiin. Edellisissä kahdessa autossani en Shellin öljyä voinut käyttää, koska se aiheutti paljon ns"majoneesia", lisäksi öljyä kului aika reilusti. Heti kun vaihdoin öljymerkkiä niin majoneesin muodostus ja öljyn syönti loppuivat.

Nykyisessä Pasuunassa oli ostohetkellä Shellin öljyt ja mitään ongelmia taas niillä ei ollut. Nyt kyllä mobilit koneessa.

Mun mielestä on tärkeintä varsinkin noihin turbo vehkeisiin vaihtaa öljyt tarpeeksi usein, olkoot öljyn merkki mikä tahansa. Itse vaihdan 10.tkm:n välein. Vaikka joidenkin mielestä se on liian usein niin ei se mua vararikkoon vie.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 1.6.2007 15:01

En tiedä mitä öljyä laittoivat Porvoon Laakkosella vuosihuollossa, mutta 15tkm jälkeen ei tikku enää tavannut öljyn pintaa. Aiemmin ei tavaraa juuri kulunut. Hain taas uudet Mobilit Öljyhetkestä, katsotaan pysyykö pinta taas siellä missä pitää..

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 1.6.2007 15:56

Tuota Castrolin GTD:tä on tullu käytettyä jo muutama vuosi useammassa vanhemmassa TDi koneessa. Mamman CDi Vito tykkää taas syödä tota Castrolia, se onkin mursu ;)

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 1.6.2007 16:53

Minä taas nostan Shellin öljyt hyvinkin korkealle.. Erilaisilla kulkuneuvoilla noin puolimiljoonaa kilometriä, enkä kyllä mitään negatiivistä keksi noista..

Toisaalta tuo öljytekniikka on varmaankin jo niin pitkälle viety, että "suurten" yhtiöiden tuotteissa varmaankin on erot käytännössä melko pieniä, ts. "pyörä on jo keksitty".. Näin jos puhutaan jostakin esim. täys-synteettisestä perus huippuöljystä, kuten nämä 5w-40 ultrat ja diamondit yms..

Erikoistuotteissa, jotka ovat jotakin tiettyä teknistä ratkaisua varten hyväksytty (esim vw505.01), voisi sitten kuvitella jotakin eroja jo löytyvän?? ..tai sitten nekin ovat vain rahastus keino, joka on ollut helppo järjestää, kun uutta tekniikkaa on tullut markkinoille??

micke74
-
Viestit: 73
Liittynyt: 18.8.2007 7:54

ViestiKirjoittaja micke74 » 16.1.2008 17:00

Onko kellään kokemusta Nesteen synteettisestä turbodiesel LXE 10w40 öljystä..?
Käytän sitä koneessa nyt ja nostajat on alkanut pitämään
vähän ääntä sen jälkeen, huomaa varsinki tyhjäkäynnillä..

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 16.1.2008 22:08

Motonetista, klick. On laatutavaraa. Omassa kamppeessa on nämä öljyt, mutta audiin kelpaa toi eka.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 16.1.2008 23:21

Ite vaihdoin Teboil diamond dieseliin sen TM:n testin takia ja on tuntunut toimivan loistavasti.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 17.1.2008 8:32

Mulla Laakkosen laittamat Shellin kurat ei tahtonu kestää koneessa, kun taas Mobilit tuntuu pysyvän. Tuo Teboilin tavara ois kyllä kokeilemisen arvoista, ihan jo hinnankin puolesta.

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 17.1.2008 12:58

Omaan pumppusuutin koneella varustettuun vaihdoin kaks kertaa Molbil 1 ESP Formula 5W-40 ja ny tuli kokeeltua Shell Ultra X 0W-30. Tuota samaa shelliä ne laittaa kuulemma Seinäjoen käyttöautolla ainakin mersuihin ja vag diisseleihin. Tuntuu että tuo Shelli on kulunutkin paljon hitaammin kuin Mobil.

J-M
-
Viestit: 29
Liittynyt: 14.3.2006 17:13

ViestiKirjoittaja J-M » 21.1.2008 19:03

-98 tdi passatissa käytän teboilin diamond dieseliä 5w-30, on ns. pesevä öljy

topi-
-
Viestit: 43
Liittynyt: 28.10.2007 18:40

ViestiKirjoittaja topi- » 21.2.2008 22:32

Mulla ois AFN koneeseen öljynvaihto käsillä ja kysyn, että onko Teboil 10w40 puolisynteettinen öljy mistään kotosin? Tätä tavaraa saisin parin euron litrahintaan. Vai kannatteeko hakea Mobilin täyssynteettiset 5w40, mitkä ovat nytkin koneessa?

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 22.2.2008 10:15

Eiköhän se kannata pysy siinä täyssynteettisessä, merkillä nyt ei niin väliä.

Itse ajattelin laittaa nyt tohon AHF:ään ihan normi Teboil Diamondia (5W-40), eikä sitä diesel timanttia.

Juise
-
Viestit: 59
Liittynyt: 14.1.2008 12:59

ViestiKirjoittaja Juise » 22.2.2008 10:16

Omaan AFN:ään tuli castrolin 5w 30 öljyt ja ainakaan parintonnin ajon jälkeen ei oo näkyny mitään eroa mittatikussa... ja venttiilinnostimetkin naputtaa aan ekan 10 sekkaa :)

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 22.2.2008 10:24

olen tämmöistä joskus kuullut että jos vaihtaa öljymerkkiä niin saattaisi alkaa kone syömään öljyä ensimmäisen vaihtovälin aikana ja toisella sitä ei juurikaan enään ole... stefat ja muut pitää tottua uuteen öljyyn??? voisko pitää paikkaansa?

itse ku siirryn tuohon diisseliin niin varmaan haen teboilin diesel diamondit... eipä se nyt niin kallista kuitenkaan ole.

Tonttu
-
Viestit: 202
Liittynyt: 9.9.2003 20:33

ViestiKirjoittaja Tonttu » 3.3.2008 8:23

Tuli tuossa perheeseen uusi kuljin. -00 Passat TDI AFN koneella. Vaihdoin öljyt ja suodattimen forte käsittelyn kera ja tilalle laitoin Teboilin diamond diesel öljyt. Nyt huomasin että kylmänä kun käynnistää venttiilit nakuttaa muutaman sekunnin. Mielestäni venttiilit eivät pitäneet mitään ääntä ennen öljyjen vaihtoa, mutta auto kerkesi tosin olla pihassa vain kaksi päivää ennen vaihtoa, joten ei tullut ehkä vain kiinnitettyä huomiota... Onkohan tämä nyt öljystä riippuva ilmiö vaiko enemmänkin ominaisuus.

Juise
-
Viestit: 59
Liittynyt: 14.1.2008 12:59

ViestiKirjoittaja Juise » 5.3.2008 13:02

Hydrauliset venttiilinpainimet joko tyhjenee helpommin(yöllä) tai täyttyy hitaammin startista kuin vanhoilla öljyillä, ei mitään vaaraa pitäisi olla. Se että ääni loppuu muutamassa sekunnissa kertoo sen että öljy kulkee hyvin, joten ei huolta.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 5.3.2008 13:07

Ja toiseksi forte-käsittely on varmaan pessy kanavat melko hyvin, jolloin öljy valuu tietenkin helpommin pois.
Voihan toinen skenaario olla, että sieltä on lähteny paskaa niin paljo liikkeelle, että ne on nyt entistä tukkeisemmat ja öljy ei saavuta kantta niin äkkiä ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa