2,5 TDI remminvaihdon jälkeistä ajoituspähkäilyä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

2,5 TDI remminvaihdon jälkeistä ajoituspähkäilyä

ViestiKirjoittaja Baltic » 4.5.2007 13:03

Koppiauto ACV 75kW oli remminvaihdossa…

Ajoitukset on nyt tässä asennossa tyhjäkäynnillä kuumalla koneella:

GR 000 -> Basic settings puolella, kenttä 2. *** 80…90

Measuring block 004
Specified 0,4 BTDC *** Actual 3,5-4,5 BTDC *** Cold start duty 14,7%
TDI timing ikkunassa menee ulos asteikosta.

Eli aika paljon liikaa ennakolla. Mutta kuitenkin ajossa mitatessa tuo actual seurailee hienosti specified pyyntiä esim. 80 tasanopeudella sekä osakaasu+täyskaasuvedätyksissä.
Ainoastaan hyvin pienellä kuormituksella tai pienillä kierroksilla (alle1600) actual on suurempi kuin pyynti. Ilmeisesti on niin, että ohjelmallinen säätö pystyy kompensoimaan tuon liian ennakon pois. Kannattaako tuota nyt alkaa säätämään vai työntää menemään. Ajan kuluessahan tuo säätö kuitenkin hiipii myöhäisemmälle. Kertokaas viisaammat.

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 8.5.2007 12:27

Kukaan ei vissiin tiedä kakspökästä mitään... tuunaavat vain yksysejä?!


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa