Kävin tänään katsastuksessa.
Pakokaasujen päästömittaus:
CO-pitoisuus: mitattu 1,2 ; sallittu 4,5
HC-pitoisuus: mitattu 1883 ; sallittu 1000
CO2-pitoisuus: 8,8
O2-pitoisuus: mitattu 7,8 ; sallittu 5,00
Eli HC- ja O2-pitoisuudet liian korkeat. Mistä vikaa etsimään?
Tähän mennessä vaihdettu tulpat.
Auto: Vw golf 1.3 -85.
G2 päästöissä ongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
Korjaa pakoputki ja imuvuodot niin pääset säätää kaasarin arvoihin. Noin kovat HC:t viittais venttiilivuotoon, mutta aloita vuotojen korjauksilla.
Tarkennetaas vielä, imuvuotokohdat perinteisesti jarrutehostimen putki ja kaasarin kumijalka. Pakoputkihan saattaa sitten vuotaa mistä vaan - rätti rööriin ja tunnustelemaan putkea pitkin mistä kaasut karkaa.
Tarkennetaas vielä, imuvuotokohdat perinteisesti jarrutehostimen putki ja kaasarin kumijalka. Pakoputkihan saattaa sitten vuotaa mistä vaan - rätti rööriin ja tunnustelemaan putkea pitkin mistä kaasut karkaa.
Vastaava tapaus kaverilla, luultavasti venttiili palanut. Vaihdettiin koko moottori. :D
Käykö kunnolla? Jos selkeästi joku pytty ei tule kunnolla mukana, niin sillon kannattaa etsiä vikaa joko virranjakajan tienoilta, tulpasta, tulpanjohdosta tai sitten on käynyt niin, että venttiili on palanut tms.
Käykö kunnolla? Jos selkeästi joku pytty ei tule kunnolla mukana, niin sillon kannattaa etsiä vikaa joko virranjakajan tienoilta, tulpasta, tulpanjohdosta tai sitten on käynyt niin, että venttiili on palanut tms.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 28 vierailijaa