Mistä korkeapaine Öljypumppu 1,6l 8v koneeseen ?
Valvoja: ffp jäsenet
Mistä korkeapaine Öljypumppu 1,6l 8v koneeseen ?
Oisko kellään tietoa mistä sais tollasen suurteho/korkeapaine öljypumpun kyuseiseen koneeseen ? Entä mistä sais suht halvan säädettävän nokkapöyrän ! Kiitos!
Tai vaihtoehtona jakohihnarempan yhteydessä laittaa muutaman sentin lyhempi hihna ja pienempi hihnapyörä apuakselille. Enemmän jenkaa pumpulle ->tuotto kasvaa.
(en sit tiedä mistä löytyy lyhempi hihna ja pienempi pyörä, mut jos viettää Biltemassa muutaman tunnin niin varmasti löytyy... Jos en ihan väärin muista niin jossain Hondassa oli sama hammastus)
(en sit tiedä mistä löytyy lyhempi hihna ja pienempi pyörä, mut jos viettää Biltemassa muutaman tunnin niin varmasti löytyy... Jos en ihan väärin muista niin jossain Hondassa oli sama hammastus)
Mites noissa volkkarin pumpuissa on hoidettu toi paineenrajoitus? Jousella vai?
Sitten vaan G:n pumppu niin saa lisää tuottoa ja Prikkaa jousen alle niin painekin nousee.
Mitäs virityksiä koneeseen on tehty jos se tarvii enemmän painetta/tuottoa?
Onkos kukaan perehtynyt volkkarin koneiden öljynvirtauksiin, eli paljon on painetta/virtausta eri moottorin osissa? Paljon esim kanteen menee?
Eikös apuakseli pyöritä jakajaakin?
Sitten vaan G:n pumppu niin saa lisää tuottoa ja Prikkaa jousen alle niin painekin nousee.
Mitäs virityksiä koneeseen on tehty jos se tarvii enemmän painetta/tuottoa?
Onkos kukaan perehtynyt volkkarin koneiden öljynvirtauksiin, eli paljon on painetta/virtausta eri moottorin osissa? Paljon esim kanteen menee?
Eikös apuakseli pyöritä jakajaakin?
Kaikki yli noin 4barin öljynpaineen on turhaa öljynlämmittämista ja tehohävikkiä. Laakerikaulan toisella puolella (ei kuormitetulla) yllättäen on samanlainen öljynpaine kuin kuormitetulla puolella, joten paineella ei ole merkitystä voitelun onnistumisella.
Isolohko 1.6 8v koneessa tosiaan apuakseli pyörittää myös jakajaa, joten sen nopeuden kasvattaminen ei onnistu jos käyttää jakajaa.
Isolohko 1.6 8v koneessa tosiaan apuakseli pyörittää myös jakajaa, joten sen nopeuden kasvattaminen ei onnistu jos käyttää jakajaa.
Joo jousellahan ne toimii sellanen millin prikka väliin niin saavähän enemman tuottoa..mut en tiiä et saako riittävästi..ton koneen pahin öljyn hukka paikka on muuten toi apuakselin laakerointi..kannattaa uusia aina kun avaa koneen! Moottoriin tulee kyl kunnon laakerit mut kun huipputeho ois tarkoitus saada tos 8500-9500 väliin niin öljyn paineet käy lämpöisenä liian heikoiksi ainakin vanhalla öljypumpulla ja muuten 6kiloakaan tyhjäkäynnillä kylmänä ei oo viel liikaa..!
Ja jakajasta ei tartte houlehtia...!
Kansi venttiilit uudet imu 36 pako 40mm, kovat nostajat+jouset, nokka yli 13mm nostolla ja yli 330astetta..joutuu muuten luutavasti jyrsimään kantta et mahtuu pyörimään sit imu ja pakokanavat muotoiltu uusiks/avarrettu....vievit pösöstä ja männät sorvataan sopiviks...sit katotaan puristussuhde sopivaks jonnekkin yli 13 lohkoa ja kantta laskemalla...eli kone on viel teko vaiheessa mut voin kyl laittaa sit dyno käppyrät kun saan kasaan..!..kone tulee muuten kuplaan !
Ja jakajasta ei tartte houlehtia...!
Mitäs virityksiä koneeseen on tehty jos se tarvii enemmän painetta/tuottoa?
Kansi venttiilit uudet imu 36 pako 40mm, kovat nostajat+jouset, nokka yli 13mm nostolla ja yli 330astetta..joutuu muuten luutavasti jyrsimään kantta et mahtuu pyörimään sit imu ja pakokanavat muotoiltu uusiks/avarrettu....vievit pösöstä ja männät sorvataan sopiviks...sit katotaan puristussuhde sopivaks jonnekkin yli 13 lohkoa ja kantta laskemalla...eli kone on viel teko vaiheessa mut voin kyl laittaa sit dyno käppyrät kun saan kasaan..!..kone tulee muuten kuplaan !
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 20.1.2005 21:07
Tuolla jousella lisätään painetta, ei tuottoa.
Kuplassako kone on?
Mikäs öljypohja sulla on?
Onko kone vinossa vai suorassa?
Millainen vedenjäähdytys systeemi sulla on?
Itsellä tulee -73 kuplan 1.6 gtin: koneella kohta liikenteeseen ja kiinnostaa mitä muut on tehnyt
Isompi öljytilavuus ja kunnon jäähdytin niin ei tule ongelmia öljynlämpöjen kanssa
Kuplassako kone on?
Mikäs öljypohja sulla on?
Onko kone vinossa vai suorassa?
Millainen vedenjäähdytys systeemi sulla on?
Itsellä tulee -73 kuplan 1.6 gtin: koneella kohta liikenteeseen ja kiinnostaa mitä muut on tehnyt
Isompi öljytilavuus ja kunnon jäähdytin niin ei tule ongelmia öljynlämpöjen kanssa
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 20.1.2005 21:07
Voin kertoo omasta totutuksesta jos siitä voi joku jotain hyödyntää. Kuplassa on ja kone suorassa. en tiedä mistä mallista öljypohja on mutta "pohja" on lähes suora. Oisko jostain semmosesta koneesta mikä on ollu suorassa vakionakin? Jäähdytys on tehty niin että syyläri edessä ja kaikki muut paitsi ylä ja alavesiletkun lähdöt on tukittu lohkosta/kannesta. Kampiakselin päähän tulevaa hihnapyörää on pienennetty hieman,taisin tehdä sen dieselin vesipumpun pyörästä. Ei lämpöongelmia. Nyt tulee lisäks öljynjäähdytin mitä ei viime vuonna vielä ollu,ihan varmuuden vuoks. Niin ja öljyä menee suodattimen kans vajaa 5 litraa...
Kyselin vähän enemmän tota öljypumppu asiaa ja ei kukaan jolta kysyin ollut laittanut korkeapainepumppua kyseiseen koneeseen eli pitää pistää tilaukseen tollanen g60 pumppu. Kone ei ole viellä ollut autossa kiinni mut suoraan se tulee ja vakio öljypohjaa pitäis käyttää ja syyläri on edessä ja läppärin kenno kans edessä..(tällä hetkellä autossa on 1600cc kent 136hv)..
Ei noiden lämpöjen kanssa pitäis mitään ongelmia tulla mut tehokkaammalla öljypumpulla oisin hakenut parmpaa voitelua yläpäähän..ainakin noi foortit vaatii korkeapaine pumpun..!
Ei noiden lämpöjen kanssa pitäis mitään ongelmia tulla mut tehokkaammalla öljypumpulla oisin hakenut parmpaa voitelua yläpäähän..ainakin noi foortit vaatii korkeapaine pumpun..!
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 20.1.2005 21:07
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa