Kolinaa etupäässä, G2

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

Kolinaa etupäässä, G2

ViestiKirjoittaja SS » 15.4.2007 19:21

Kuoppaisella tiellä kuuluu selvää kolinaa vasemmalta puolelta etupäästä. Kävin renkaita vaihtaessa rengasraudan kanssa läpi kaikki etupään nivelet enkä löytänyt väljää mistään. Alatukivarren takimmaiset puslat antoivat pystysuunnassa melko paljon periksi, mutta ihan ehjän näköinen kumi sielläkin välissä on.

Onko tuossa mitään vakiopaikkaa, jota kannattaisi tutkiskella tarkemmin?

Sivuseikkana mainittakoot, että pyöränkulmat olivat jostain syystä muuttuneet aiemmasta nollasta harittaviksi. Syytä tälle en löytänyt, kaikki vaikutti ehjältä.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 15.4.2007 19:27

itsellä rikkinäinen iskarin yläpää laakeri piti soundia.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 15.4.2007 19:33

tuo edellinen ja sitten tuo takimmainen pusla sekä kallistuksenvakaajan kiinnitys...
itsellä ainakin on nuista löytynyt sanomista.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 15.4.2007 19:33

Ensimmäisenä kannattaa kiristää iskarin yläpäätä, monesti se on vain löysä ja kolisee.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 15.4.2007 20:00

Iskarin yläpään laakerit on vaihdettu reilu vuosi sitten, nytkin kokeilin ravistaa iskaritolppaa yläpäästä kulma maassa ja ilmassa, ei väljyyttä. Myöskin yläpää vaikutti olevan kireällä, mutta täytynee tuo vielä varmistaa.

Kallistuksenvakaajaa tuossa taas ei edes ole.

Kolaus ilmenee myös, kun etupään ajaa esimerkiksi kynnystä tai lankkua vasten, liittynee siis jotenkin pitkittäisliikkeseen eikä ylös-alas-joustoon.

Ohjauksessa on hieman väljyyttä, mutta ei mielestäni niin paljon että se moista aiheuttaisi.

Edit: Miten kova ehjän puslan kuuluu olla ja miten rikkinäisen tunnistaa? Tarkoituksena on vielä ajaa auto montun päälle ja ihmetellä asiaa alakautta.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 21.4.2007 16:00

Vika löytyi väljästä pallonivelestä, oli aivan tohjona vaikka ajettu vasta vajaat 380tkm.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 21.4.2007 16:24

Kannattaa kysellä takuuseen, eihän nyt noilla kilometreillä vielä saisi mennä. On se kumma miten paskaa laatua ne suoltaa sieltä tehtaalta... ;)

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 22.4.2007 8:10

^samaa oon ihmetellyt miekin, ei nää nykyajan autot mitään kestä...430 000 ja jo joutuu takajarruja rassaamaan....

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 22.4.2007 16:46

Ok, tunnustan :) Kumissa oli itse aiheutettu viilto josta vesi ilmeisesti pääsi sisään. Yritin joskus laittaa rasvaa tuonne kun joku kääntäessä natisi.

Toinen oli ihan ehjä vielä ja vaseliinia täynnä. Toki samalla vaihdoin senkin, taas menee seuraavat 400tkm huoletta :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 42 vierailijaa