Eikös tosta eteenpäin ole jo nokkamurheet voitettu. Ois nelikkoa ja tehoa vaille niin tarvii vaihtaa autoa.
Kun tilaakin pitää olla niin seuraava auto on joko pasu tai a4 audi. Onkos muuten 1.9 130hp:sen ja 2.5 tdi:n käytännön suoritus kyvyssä miten iso ero?
Autolla pitää kiskoa talvella n. 800-1000 kg lastia perässä niin ei kehtaa etuvedolla lähteä kiskomaan. Harmi kun suberbia ei saa nelikkona. Vai saako esim. saksasta? jos on kokemuksia kärrin kiskomisesta talvella niin saa esittää mielipiteitä.
2.5 tdi 03->
Valvoja: ffp jäsenet
Ruiskutuspumppu on kyseisen moottorin herkkä kohta (nokkien lisäksi). Pumpun saa pilalle pa-suodatinta vaihtaessa, jos tekee pa-järjestelmän ilmauksen huolimattomasti. Esim. "sahaamalla käyntiin"-tyylillä pumppu saattaa vaurioitua. Lisäksi tuntuu olevan että pitkät siivut korkeilla kierroksilla (vrt. baanat) tuntuu tekevän hallaa pumpulle.
Vika mikä ilmenee on huono käynnistyvyys, aluksi satunnaisesti ja sitten pahenee eli ei lähde käyntiin ollenkaan. Syy on sisäinen ilmavuoto mm. käyttöakselilta, eli pumppu painaa kokoajan ilmaa putkistoon ja vaikeahan siinä on sitten käynnistyä.
Ja kuinka kallista? Noh, tehdaskunnostettu pumppu ~1400 € olettaen että sen osaa itse vaihtaa - muuten merkkiliikkeen työt päälle.
Itse en voi suositella kyseistä automallia (jos yli 150 tkm ajettu) kellekkään. Viime kesänä kyseiset pumput oli loppu jopa Saksasta kovan kysynnän vuoksi.
Vika mikä ilmenee on huono käynnistyvyys, aluksi satunnaisesti ja sitten pahenee eli ei lähde käyntiin ollenkaan. Syy on sisäinen ilmavuoto mm. käyttöakselilta, eli pumppu painaa kokoajan ilmaa putkistoon ja vaikeahan siinä on sitten käynnistyä.
Ja kuinka kallista? Noh, tehdaskunnostettu pumppu ~1400 € olettaen että sen osaa itse vaihtaa - muuten merkkiliikkeen työt päälle.
Itse en voi suositella kyseistä automallia (jos yli 150 tkm ajettu) kellekkään. Viime kesänä kyseiset pumput oli loppu jopa Saksasta kovan kysynnän vuoksi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”