Moro
Nyt olisi tarpeen tuollainen voimanpesä hyvällä vetopidolla. Mitäs koeajolla täytyisi kuullostella/tarkastaa jotta välttyy hirmusilta remonteilta?
Paljon maksaa nokkahihnan vaihto ko. rassiin?
Millaisilla kulutuksilla selviää? Manuaali vaihde. NAINEN / MIES.
Kiitos etukäteen.
Huomioitavaa passat 2,8 syncroa ostettaessa
Valvoja: ffp jäsenet
No vastataan nyt edes jotain.
Tietenkin kantsii kuunnella esiintyykö niitä etupäänkolinoita tukivarsista, toihan on se perus korjauskohde näissä. Hakusessa ilmeisesti kuitenkin 3b/bg malli.
Jakopäänhihnan vaihtoaika kantsii selvittää, en tiedä mitä maksaa vaihtaa mutta luultavasti paljon.
Kulutus itsellä maantie 8-10l, kaupunki 11-15l, tosin mulla vain etuveto. Toisin sanoen soppaa menee ihan kiitettävästi jos yhtään innostuu polkemaan. Mutta kukapa V6:ta ostaiskaan jos haluaa halvalla ajaa.
Tietenkin kantsii kuunnella esiintyykö niitä etupäänkolinoita tukivarsista, toihan on se perus korjauskohde näissä. Hakusessa ilmeisesti kuitenkin 3b/bg malli.
Jakopäänhihnan vaihtoaika kantsii selvittää, en tiedä mitä maksaa vaihtaa mutta luultavasti paljon.
Kulutus itsellä maantie 8-10l, kaupunki 11-15l, tosin mulla vain etuveto. Toisin sanoen soppaa menee ihan kiitettävästi jos yhtään innostuu polkemaan. Mutta kukapa V6:ta ostaiskaan jos haluaa halvalla ajaa.
Ja öljyähän se työntää pihalle vähän joka raosta. Venttiilikoppien tiivisteet ja nokka-akselin juuresta jostain kova vuotamaan. Eli niiden uusiminen varmaan tulee jossain vaiheessa eteen.
Kulutus on ihan maltillinen jos malttaa ajaa nätisti. Maantiellä 8-10 l/100km ja kauungissa 11 --> Pienin kulutus millä oon reilun kolmen sadan kilsan menemään maantiellä oli 7.8 l/100, mutta joutuu jo ajamaan suht nätisti ;)
Varsin tyytyväinen olen omaan kulkineeseen ollut, jos nyt ei pienistä öljyvuodoista välitä.
Kulutus on ihan maltillinen jos malttaa ajaa nätisti. Maantiellä 8-10 l/100km ja kauungissa 11 --> Pienin kulutus millä oon reilun kolmen sadan kilsan menemään maantiellä oli 7.8 l/100, mutta joutuu jo ajamaan suht nätisti ;)
Varsin tyytyväinen olen omaan kulkineeseen ollut, jos nyt ei pienistä öljyvuodoista välitä.
Paljon ajetut (yli 150 tkm) oksentaa aina jakopäästä pääasiassa öljyä, myös vesivuodot on yleisiä. Huohotinputkistot ilman lämmitysvastusta on varmasti tukossa viimeistään talvisin. Nämä kaikki pitää kunnostaa aina jakopäärempan yhteydessä. Että tuota, osta pois vaan jos ei oo rahoille muuta käyttöö.
Tuota huohotinputkiston tukkoisuutta en kyllä allekirjoita. Omassa ei lämmitysvastusta, eikä tuo viime talvena tukkoon mennyt / jäätynyt. Aika paljon kiinni röörien puhtaudesta. Menee varmasti tukkoon, jos ajaa lyhyttä ajoa eikä öljyt ehdi lämmetä tarpeeksi (kerääntyy sitä valkeaa moskaa). Ja toinen pointti on röörien puhdistus. Syksyllä puhdistaa huohotusjärjestelmän niin eipä tule ongelmia, siinä ei lämmittimet auta jos putket on jo lämpimällä ilmalla tukossa.
Vikoihin en nyt rupea ottamaan sen enempää kantaa, tarkemmin kun lueskelee esim. tän foorumin juttuja niin joka moottori tyypissä/automallissa löytyy joitain vikoja.
Manuaalista ei ole kokemusta, mutta tuo kutonen on kyllä omaa luokkaansa noihin pienempiin koneisiin verrattuna. Kannattais harkita autoa missä on automaattiloota, on meinaan järkyttävän hyvä yhdistelmä tuo v6/at/4x4, ei ongelmia talvella missään tilanteessa vaikka olis painavampi kärry perässä ja toiskseen pesee kyllä ruuhkaliikenteessä manuaalin ihan 5-0.
Kulutuksesta sen verran, että oma kulkine syö matkassa 8-10l ja kaupungissa 12-16l/100km, enemmänkin saa palamaan helposti etenkin talvella...
Osta pois ja hyvästä kannattaa maksaa
Manuaalista ei ole kokemusta, mutta tuo kutonen on kyllä omaa luokkaansa noihin pienempiin koneisiin verrattuna. Kannattais harkita autoa missä on automaattiloota, on meinaan järkyttävän hyvä yhdistelmä tuo v6/at/4x4, ei ongelmia talvella missään tilanteessa vaikka olis painavampi kärry perässä ja toiskseen pesee kyllä ruuhkaliikenteessä manuaalin ihan 5-0.
Kulutuksesta sen verran, että oma kulkine syö matkassa 8-10l ja kaupungissa 12-16l/100km, enemmänkin saa palamaan helposti etenkin talvella...
Osta pois ja hyvästä kannattaa maksaa
Lahden autosalpa ...
Kävin koe-ajamassa autosalvan passatin. Myyjä sano et ihan kelpo peli, kilometrien mukaisessa kunnossa (194tkm).
- Kytkin luisti
- auto savutti, siis aivan selkeästi poltti öljyä!
- nahkaratista oli lähtenyt koko kehän matkalta musta väri nahasta! (194tkm?)
- kuskin puolinahkapenkkin perseenalus alcantara, vai mitä se nyt onkaan oli kuin huonosti suomustetun särjen kylki, siis aivan kuin olisi juustohöylällä hajotettu tahallaan.
- apukuskin penkin istuimen tikkaus revennyt persiin alta.
- alusta ja voimansiirto tuntuivat kylläkin olevan hyvässä tikissä
Tuotu saksasta 3 vuotta sitten. Korjauskuitteja reilusti hanskalokerossa.
Kyllä jää ainakin tuo "yksilö" odottamaan toista ostajaa, ja meikä jatkaa hakemista.
Hieman epäilyttää nuo kilometrit....
Olen muuten hakemassa vaihtoa golffista esim. passattiin.
nettiauto id:1220340
- Kytkin luisti
- auto savutti, siis aivan selkeästi poltti öljyä!
- nahkaratista oli lähtenyt koko kehän matkalta musta väri nahasta! (194tkm?)
- kuskin puolinahkapenkkin perseenalus alcantara, vai mitä se nyt onkaan oli kuin huonosti suomustetun särjen kylki, siis aivan kuin olisi juustohöylällä hajotettu tahallaan.
- apukuskin penkin istuimen tikkaus revennyt persiin alta.
- alusta ja voimansiirto tuntuivat kylläkin olevan hyvässä tikissä
Tuotu saksasta 3 vuotta sitten. Korjauskuitteja reilusti hanskalokerossa.
Kyllä jää ainakin tuo "yksilö" odottamaan toista ostajaa, ja meikä jatkaa hakemista.
Hieman epäilyttää nuo kilometrit....
Olen muuten hakemassa vaihtoa golffista esim. passattiin.
nettiauto id:1220340
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa