käykö audi tt 180hv:n ahdin gti golfiin

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

TuhnuD
-
Viestit: 44
Liittynyt: 6.1.2007 14:36

käykö audi tt 180hv:n ahdin gti golfiin

ViestiKirjoittaja TuhnuD » 27.3.2007 12:48

Istuuko tollasen audin ahdin suoraan IV golfin pakosarjaan, eikös nuissa 180 TT audeissa ole se kkk 03sport ahdin?

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 27.3.2007 13:39

Istuu suoraan =)

Ariva
-
Viestit: 118
Liittynyt: 10.8.2006 12:57

ViestiKirjoittaja Ariva » 27.3.2007 14:11

Ai meneekö se suoraan tilalle..Mitä eroa tässä ahtimessa on? 1mm vahvempi akseli vai muutakin? Entäs 225hp mallin ahdin? Mitäs tuollainen 180hp ahdin maksaa?

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 27.3.2007 15:20

225hv koneessa on K04 ja se ei sovi K03:n paikalle suoraan.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 28.3.2007 18:33

180hv mallin ahtimessa, joka tuli vakioiksi mm. gti golfeihin -01->, vaikka ei olisi kun 150hv. k03sport ahtimeessa on k04 pakopesä eli riittää aavistuksen pidemmälle tuotto.

En alkaisi vaihtamaan, paitsi jos vanha ahdin vetää viimeisiään ja ei halua mitään suurempia muutoksia/tehoja hakea.

TuhnuD
-
Viestit: 44
Liittynyt: 6.1.2007 14:36

ViestiKirjoittaja TuhnuD » 4.4.2007 15:09

jos verrataan tavan kkk03 ja sitä sport mallia niin kuinka pidemmälle sen tuotto virityksissä riittää? Ihan vaan sillä jos väliaikaiseksi ahtimeksi laittas lastun, 3"dp+catbackin, samcon intaken ja paremman bypassin seuraks kunnes saan säästettyä rahat kunnon ahtimeen ja pakosarjaan.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 12.4.2007 10:07

Riippuu lastusta, mutta eiköhän siellä reilu 200hv paremmalla puolella olla tuolla sport ahtimella eli veikkaan, jos revon/apr:n softan laittaa niin n.215-225hv/300-360nmnm.

Eli n.20hv pidemmälle riittää tuo sport ahdin.

GTi 4
-
Viestit: 354
Liittynyt: 26.2.2005 16:54

ViestiKirjoittaja GTi 4 » 12.4.2007 19:45

Onko varnaa tietoo että tossa -02 gti:ssä on se 03s:ssä?

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 13.4.2007 14:46

Onko autossa vakiona recaron penkit vai normi trendlinen? Eli jos trendlinen penkit niin sitten on sport ahdin.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 13.4.2007 14:52

^Mistäs niin päättelet?

Ariva
-
Viestit: 118
Liittynyt: 10.8.2006 12:57

ViestiKirjoittaja Ariva » 13.4.2007 15:15

OT: mutta onko mkIV GTI saanut ilman recaron sisustaa?

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 13.4.2007 15:40

Viimeiset vuodet sisusta vastasi juuri tuota trendline-sisustaa.

GTi 4
-
Viestit: 354
Liittynyt: 26.2.2005 16:54

ViestiKirjoittaja GTi 4 » 13.4.2007 18:07

Juu trendline on.

Trex
-
Viestit: 509
Liittynyt: 3.8.2003 20:49

ViestiKirjoittaja Trex » 14.4.2007 22:13

Eli recaropenkkinen -01 ei ole vielä sporttiturbolla?

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 15.4.2007 5:04

Ei kai se nyt voi tuosta penkki varustuksesta olla kiinni, että mikä ahdin siellä on??
Sama moottorihan noissa on molemmissa.

Nuo penkithän ovat vain lisävarustelistalta valittavia...Ellei sitten tuon ahtimenkin koon saa valita jostain listalta .

TuhnuD
-
Viestit: 44
Liittynyt: 6.1.2007 14:36

ViestiKirjoittaja TuhnuD » 19.4.2007 0:17

eli kuitenkin väliaikaisena ratkaisuna voisi olla ihan järkevä, ilmeisesti paremmin saa vääntöä irti tuolla ahtimella ja kestänee muutenkin lastutettuna hieman paremmin?

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 19.4.2007 7:52

Edelleenkin se on ihan ok ratkaisu jos on pakko vaihtaa ahdin. Ehjää K03:sta en itse alkaisi tuohon sporttiin vaihtamaan, ei siitä niin isoa hyötyä ole työmäärään ja kustannuksiin nähden.

vesap
-
Viestit: 96
Liittynyt: 29.1.2004 23:28
Viesti:

ViestiKirjoittaja vesap » 20.4.2007 0:32

Täältä löytyisi moitteettomassa kunnossa, lastuttamattomasta 55000km ajetusta autosta oleva ko. ahdin.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 26.4.2007 18:00

Ai mitä saa -03 autoonkin noi recarot? Mulla menny ihan ohi sitten toi. Vai mitä tarkoitit tuolla lisävarusteella?

Siis mun käsityksen mukaan a3 tuli samalla niin sanottu facelift kuin golfeihin päivityksiä. ja golfeissa tällöin muuttu noi recarot normi trendlinen penkeiksi niin eiköhän tällöin olisi samalla vaihtunut ahdinkin, kun tuli päivityksiä? Eikä niin, että vaihdetaan vähän penkkejä/sisustaa ym... Ja sitten vuoden päästä vaihdetaan ahdinta.

Samaan aikaan tuli myös suunnilleen leon tuolla turbo mosalla, kun tuli päivityksiä golfeihin/a3:seen.

Eli tällöin hyvin todennäköisesti on sport ahdin autossa. Mikä moottorikoodi niin siitä saa vielä varmistuksen?

Murre: Sama moottori entä moottorikoodi?

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 26.4.2007 18:38

^Siis hä ? ;)

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 27.4.2007 9:18

Selitin ehkä vähän epätarkasti siis kysyin:
Kun sanoit, että recarot on lisävarustelistalla niin, jos autossa vakiona tulee trendlinen penkit n.-01-> niin onko sitten ollut mahdollisuus vaikka -02 autoon lisävarusteena saanut recarot?

Itse ne ainakaan ole nähnyt kuin -01 vanhemmissa autoissa kaikissa recarot ja sitten -01 uudemmissa trendlinen penkit. Luulis, että porukka olis noita recaroita ottaneet lisävarusteena lähes kaikkiin autoihin, koska ovat sen verran paremmat.

Murre: Kun sanoit, että sama moottori noissa silti. Mutta moottorikoodejahan on vaikka muille jakaa. Eli oletko varma, että sama moottorikoodi?

Nyt kyse tosiaan gti mallista.
Viimeksi muokannut ABT, 27.4.2007 12:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 27.4.2007 11:26

Käsittääkseni ollut lisävarusteena. Myytävänä olevat ainakin 01 -> GTi:t, niin osa on trendlinen penkeillä ja osa Recaroilla.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 27.4.2007 12:35

Onko jollain sitten esim. 02-04 gti jossa recaron penkit? Siis alunperin?

Voi olla myös, että -01 alkuvuodesta on myyty recaron penkeillä vakiona ja keskellä vuotta vaihtunut -trendlinen penkeiksi??

Tosin nämä taas on näitä rekisteröinti juttuja, että voi hyvin olla, että auto myyty/rekisteröity -01 vaikka on niin sanotusti ollut vanhempaa -00 mallia ja tämän takia löytyy recaron penkit??

Luulis, että joku voisi vahvistaa vielä varmasti noi asiat täällä foorumilla. Mä muistelen aikoinaan lukevani, että -01 tuli tuo sport ahdin noihin ja yhdistin vaan siihen päivitykseen sitten kun penkit ym... vaihtui.

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 27.4.2007 15:55

Mulla on -00 mallinen ja siinä on ihan vi**n hienot sähkörecarot ;)

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 27.4.2007 16:29

Siis....Noita Recaroja on ollut minun nähdäkseni myös jopa GTI 02-03 malleissa! Myös kankaisina!

Löydöksiä olen tehnyt esim blocket.se sivuilta!

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 30.4.2007 14:48

Niin ruotsissa ehkä, mutta onhan ruotsisssakin vakiona r32:ssa kunnon penkit eikä gti:n penkkejä. Entä oletko taas varma, että ei ole jälkikäteen vaihdettu?

Muita eroja mitä olen huomannut, erilainen antenni, sivuvilkut, vaihdekepin ympärillä krominen rengas, erinlaiset vanteet ym...

Itse ainakaan en ole törmännyt yhteenkään 02-03 malliin jossa olisi recarot. Siis suomi autoon.

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1211592 (ulkomailta raahattu)

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 10.5.2007 12:56

Onkos 2000 mallisella 150hp versiolla ja uudemmalla 180hp versiolla moottorissa muita eroja kuin se ahdin? Jos ahtimen vaihtaa niin pitääkö ohjausyksikkö ohjelmoida uudelleen?

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 10.5.2007 14:17

Jos haluat ne tehot sinne 180hv tai yli niin täytyy ohjelmoida, koska ei se ahtimen vaihto nosta niitä tehoja/ahtoja.

Nyt ollaan puhutta 150hv veriosta, jossa tuo 180hv ahdin eikä 180hv versiosta, jossa 6-lovinen laatikko.

Mahtooko 2000 vuos mallin auto olla jo sähkösellä kaasulla?

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 10.5.2007 14:47

Niin siis tuossa oli kaksi erillistä asiaa joita kysyin ja joilla ei sinänsä ole tekemistä toistensa kanssa.

Eli onko 150hv ja 180hv moottoreilla muuta eroa kuin tuo ahdin? Eli merkittävästi vahvemmat männät/kannet/laakerit tms? Jos asiaa on käsitelty aiemmin täällä niin voi pistää pelkän linkin. En itse löytänyt pikaisella haulla.

Sitten toinen asia eli jos vaihdan 150hp versioon (ARZ) KKK03-sport turbon, pitääkö se ohjelmoida uudelleen ettei se hajoa vai toimiiko se samalla tavalla kuin aiemminkin?

Eikös tuon isomman ahtimen pitäisi periaatteessa antaa vähän lisäpotkua samoilla ahdoilla?

Ja tämä minun 2000 mallinen on tietääkseni vaijerikaasulla. Moottorikoodi on tuo yllämainittu ARZ.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 10.5.2007 15:16

Ei ainakaan minun mielestäni tarvitse ohjelmoida uudestaan eli pitäis toimia, vaikka vaihtaisit tuon sport ahtimen.

Eikö sulla on ahdot 0.5 tuolla k03 ahtimella? Myös sport ahdin versioissa on 150hv ja 0.5bar eli tuskin sinne tulee tehoja lisää, jos vakiosta vehkeestä kyse? Ehkä joku 2hv mutta sellaista ei edes huomaa. Ainut huomattava ero voi tulla siitä, jos vanha ahdin vetää jo viimeisiään ja tuo sport ahdin on paremmassa kunnossa niin voi eron huomata.

Kyllä ne sisuskaluiltaan ovat pitkälti samat jopa moottorikoodeiltaa jotkut eli leonissa sama moottori (180hv ahdot 0.8)), kun taas golfissa (150hv ahdot 0.5) Sama moottorikoodi.

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 10.5.2007 22:34

Älkää nyt hermostuko mutta on pakko vielä hieman kysellä, utelias kun olen.

Eli siis sen kyllä uskon että noissa uudemmissa malleissa, joista löytyy sport ahtimella 150 ja 180 heppaista versiota, ei ole eroja. Mutta onko vanhan 150 heppaisen jossa on KKK03 ahdin ja uuden 180 heppaisen, jossa on KKK03-sport ahdin, välillä isompia eroja?

Eli periaatteessa kysymys kuuluu näin: Jos vaihdan Golffini ahtimen sport malliseen ja vien auton säädettäväksi (ohjelmoitavaksi), saanko siitä ulos saman verran tehoa ja vääntöä kuin vakiona 180 heppaisesta mallista lastuttamalla?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.5.2007 23:19

Jos itse moottori on sama niin voipi olla vaikka erilainen ahtoilmanjäähdytin, polttoaineen paineensäädin tai jotain muuta toisarvoisesti tehoon vaikuttavaa...

Moottorikoodien avulla vertailu voi helpottua.

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 10.5.2007 23:47

Vaikkapa seuraavat mallit:

-ARZ (150hp KKK03 ahdin)
-AUM (150hp KKK03-sport ahdin)
-AUQ (180hp KKK03-sport ahdin)

Itse olen saanut sen verran selville että ARZ:ssa on 20mm männäntappi kun taas noissa kahdessa muussa se on 19mm :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.5.2007 0:20

Pikkulinnut kertoo että AUM:ssä ja AUQ:ssa on käytetty Golfissa samoja sylinterinkansia, ahtoilmanjäähdyttimiä ja polttoaineen ruiskutussuuttimia.

Mutta tämän kuulin, sanotaan vaikkapa naapurin Penalta, että älkää pitäkö tätä kiveen hakattuna totuutena.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 15.5.2007 23:19

AUM moottorikoodisia tosiaan löytyy sekä leonista, että golfista ainut, että golfissa vaan ahdot 0.5bar joten 150hv versio ja tämä 100% varmaa.

1.8tvag
-
Viestit: 36
Liittynyt: 1.6.2007 23:14

ViestiKirjoittaja 1.8tvag » 4.6.2007 21:44

mulla on octaviassa aum otin juuri ahtimen irti eikä se ollu sport malli mutta pako puoli kylläkin halki

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 5.6.2007 13:18

Oletko ihan 100%, että ei sport malli eikö sulla ole 180hv vakiona?

Useinhan, kun lastuttaa niin alkaa nuo mikki hiiri ahtimet olemaan sen verran kovilla, että alkaa lahoamaan.

1.8tvag
-
Viestit: 36
Liittynyt: 1.6.2007 23:14

ViestiKirjoittaja 1.8tvag » 5.6.2007 20:05

en oo aivan satavarma tyyppikilvessä k03/53fj.... ja on 150 hp... on aivan vakio niin paitsi 3" putkisto ja kn filtteri. olin aikeissa lastuttaa kun ahdoista hävis ja ahdin rupes ääntämään arvasin heti mistä kyse (oli varoteltu) ja otin ahtimen irti no halkihan se... no nyt on tulossa k04 ja pitäs käydä suoraan paikoilleen... en voi ymmärtää miten muka vois kestää jopa 230 hevosta irrottaa kun ei kestä vakio ku 95000km ajaa

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 6.6.2007 10:14

Mikä firma lupaa 230hv vakio kukkopillin kanssa? Ja tuommoinen alkuperäinen ahdin yli 200tkm ajetussa autossa ei ole harvinaista.

1.8tvag
-
Viestit: 36
Liittynyt: 1.6.2007 23:14

ViestiKirjoittaja 1.8tvag » 6.6.2007 17:07

doc power muistaakseni. tutulla octaviassa sen verran ja samalla aum koneella.kysyn ja varmistan seuraavan kerran kun näen. no moni varmaan ajaa enemmänkin ku 200tkm mulla vaan tosi huono tuuri aina joka asiassa.tai no olin sitä ahdinta vaihtamassa joka tapauksessa.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 11.6.2007 17:24

Aika pitkälti tuo ahtimen hajoaminen tuurista kiinni ja samalla voi myös katsoa peiliin, että onko jälkikäyttänyt tai miten ajanut myös virittäminenhän tietenkin lyhentää ahtimen ikää.

Onhan noista taidettu tuolla sport ahtimella juuri ja juuri saada jotain n.230hv tehoja. Usein tällöin sitten putki vaihdettu koko matkalta, vapari, joku raju lastu ja usein vielä välijäähy. Tosin nämä tehot ovat aika monella niitä esso hevosia eli näitä valmistajan lupaamia arvoja on vaan laskettu lastu n.215hv+vapari 5hv+ putki 10hv. Ja sitten on arvioitu, että pakko olla toi 230hv, vaikka penkissä ei ole käyty. Tietenkin onhan näitäkin kellä on tullut oikeesti se n.230hv.

1.8tvag
-
Viestit: 36
Liittynyt: 1.6.2007 23:14

ViestiKirjoittaja 1.8tvag » 14.6.2007 20:46

no joo näinpä juurikin mutta tästä yksilöstä oli oikein dyno laput ja kaikkee... no nyt on ahdin rikki siitäki.... ja saahan noita hepoja tosiaan silleen yhteenlaskemalla äkkiä ja varmaan moni myös niin ilmottaa tehonsa ja saavat aikaan kauheen kysely tulvan firmoihin "kuulin että tästä mun autosta saa 5000 hevosta lastulla" tyyliin


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 20 vierailijaa