Dunlop vs Kumho ??
Valvoja: ffp jäsenet
Dunlop vs Kumho ??
Dunlop FM 901 tai Kumhon ECSTA SPT KU31 olisi nyt vaihtoehtoina. 215/35-19 koossa ja tulossa siis 9":lle vanteelle. Kellään kokemuksia em. kumeista? Nakang NS-2 sais halvalla mutta ei oikein vakuuta noin niinkuin nimen puolesta. :)
Venyvyydestä ja todellisesta leveydestä olisin myös kiinnostunut....
Kaikki kommentit tervetulleita!
Venyvyydestä ja todellisesta leveydestä olisin myös kiinnostunut....
Kaikki kommentit tervetulleita!
Viimeksi muokannut Mikko S., 21.3.2007 21:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei kannata sotkea itteään halpoihin renkaisiin, ainakaan tuon hintaisissa.
Mitä olen kuullut juttua, että noiden halpisrenkaiden kanssa on ollut runkoongelmia, eli ei meinaa saada kunnolla tasapainoon.
Mihinkä hintaan Dunlopit ja Kumhot saat?
Kyllä ainakin itse maksaisin hiukan enemmän laaturenkaista.
Mitä olen kuullut juttua, että noiden halpisrenkaiden kanssa on ollut runkoongelmia, eli ei meinaa saada kunnolla tasapainoon.
Mihinkä hintaan Dunlopit ja Kumhot saat?
Kyllä ainakin itse maksaisin hiukan enemmän laaturenkaista.
600e ja rapiat on molemmat setit. Kumhoista oon ainakin lukenut paljon hyvää, Dunlopeista en oikeastaan mitään...
Edellisessä autossa oli Nexenit jotka oli ainakin erittäin hyvät hintaisikseen. Ns. merkkirenkaat on mielestäni täysin rahastusta enkä laita renkaisiin 300e extraa että kyljessä lukee esim. michelin. :P
Edellisessä autossa oli Nexenit jotka oli ainakin erittäin hyvät hintaisikseen. Ns. merkkirenkaat on mielestäni täysin rahastusta enkä laita renkaisiin 300e extraa että kyljessä lukee esim. michelin. :P
Itse voisin ihan hyvin ottaa Nankang ns-2:set. Mun mielestä on ihan hyvin toimineet enkä oo puntituksessakaan mitään ongelmia kohdannut vaikka on jokunen sarja tullut puntitettua. Muut Nankang:in mallit kuin ns-2 on kyl sit vähän epäilyttävämpiä. Jos meinaat mennä radalle veivaa ni Nankangist alkaa lähtee palasia ku lämpee, Kumho taas kestää rata-ajoa paremmin. Normaali käytössä Nankangilla saa pidemmät kilometrit kuin Kumholla. Dunlopin fm 901:sistä en tiedä mutta ainakin sp sport maxxit oli tosi hyvät mitä niillä pari vuotta tuli ajeltua. Eli jos ei oo rahasta kiinni niin Kumhot tai Dunlopit, mut ei Nankangia nimen takia kannata poiskaan sulkea.
Ostin viime kesänä Cordobaan samaiset Kumhon Ecstat..Edellisetkin oli Ecstat, mutta vanhempaa mallia, kulu nopeesti! Mutta nuo uudet oli loistavat, ei hävenny kalliimmille renkaille yhtään..Koko oli 205/45 16..Ehdin ajamaan sellaset 7000km, eikä kulumisesta ollu tietoakaan..Hiljasuus oli kohtalaista, märkäpito suorastaan hyvä..
Tällä hetkellä nykyisessä Golfissa on Marangonit (oli valmiina ku ostin sen), mutta seuraavat on kyllä samaiset Ecstat, sen verta hyvät kokemukset jäi..
Tällä hetkellä nykyisessä Golfissa on Marangonit (oli valmiina ku ostin sen), mutta seuraavat on kyllä samaiset Ecstat, sen verta hyvät kokemukset jäi..
Onko kokemuksia noista Kumho Ecsta Mx:stä? Aattelin ratarenkaiks niitä kun ovat sen verran edukkaat. Märkäpidolla ei ole niin väliä ja melulla, mut kuivalla pito sais olla hyvä.
FM 901 on ihan hyvät kumit, tosin toi FM 901 on vanhempaa mallia FM 902 korvaa ton. Muistaakseni kaksi vesiuraa yhden sijaan. Itellä on Dunlopin LM 901:set, jotka 902 korvasi ja ainakin vesiurassa oli eroa, muuten sama kuvio.
Toisekseen ainakaan omista LM901, eikä ex mersussa 902 renkaista ei löytynyt E hyväksyntää, tiedä sitte tuleeko katsastuksessa ongelmia, itellä ei tullut.
Toisekseen ainakaan omista LM901, eikä ex mersussa 902 renkaista ei löytynyt E hyväksyntää, tiedä sitte tuleeko katsastuksessa ongelmia, itellä ei tullut.
Kumhon KU-15 on ratarenkaaks varmaan ihan hyvä valinta. Se on suht painava rengas pehmeällä seoksella. Märkä pito ei oo oikein hyvä mut kuivalla kyl sit pitää hyvin. Ei varmaan hirveesti kilometrejä kestä mut radalla varmasti pitempi ikäinen kuin normi renkaat. Hinta ja laatu kohdillaan joten varmaan ihan varteenotettava vaihtoehto ratarenkaaksi.
Kumho ecsta ku19sista... Tänään ruuvasin kesävanteet alle ja näin muutaman kymmenen kilometrin kurvailujen jälkeen ainakin vielä ihan tyytyväinen noihin renkaisiin ;). Kuivalla tuntuu pitävän ainakin ihan ok, autohan ei siis mikään älytön raketti ole, 115hv 1.6fsi :D... mutta mutkissakaan en ainakaan minä huomaa eroa edellisiin continentalin sportcontact 2:iin.
Itseä kiinnostaisi miten kestävät kyseiset renkaat ovat. Eli jos jollain on Tietoa (ei esson baari -juttuja) niin olisi kiva, jos viitsisit kommentoida !
Itseä kiinnostaisi miten kestävät kyseiset renkaat ovat. Eli jos jollain on Tietoa (ei esson baari -juttuja) niin olisi kiva, jos viitsisit kommentoida !
Itsellä myös Kumhon ku19 alla... Myyjä kertoi uuden kumiseoksen olevan pehmeahkö hyvän märkäpidon ja hiljaisuuden tavoittamiseksi, tarkoittaako tämä pehmeä koostumus sitten sitä että saattavat kulahtaa nopeammin kuin esim. kivikovat Nexenin "halparenkaat". Itse olen Kumhoihin tyytyväinen, erittäin hyvät renkaat hinta/laatu suhteeltaan, pito on hyvä ja suht.hiljaiset ja väliäkös tuolla jos kulahtavat nopeaa kun ovat edulliset hankkia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”