Onko Vento 1.9TD kytkinvaijerin vaihdosta kokemuksia?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

nokanmov
-
Viestit: 11
Liittynyt: 12.10.2006 10:31
Viesti:

Onko Vento 1.9TD kytkinvaijerin vaihdosta kokemuksia?

ViestiKirjoittaja nokanmov » 21.3.2007 17:24

Pitäisi vaihtaa kytkinvaijeri kun on automaattikiristin kulunut hajalle. Mitenkä tämä vaihto operaatio sujuisi ilman kirosanoja? Onko joku tehnyt kyseisen homman itse?

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 25.3.2007 10:21

helppo homma,meet selälles auton lattialle ja sieltähän se vaijerin pää muljahtaa irti ja konehuoneen puolellä vastaava hommeli....

Jegor
-
Viestit: 9
Liittynyt: 6.9.2005 15:31

ViestiKirjoittaja Jegor » 8.9.2007 13:47

Minkälaisia käärmemiehiä täällä oikein on? :)

yritin tunnin etsiskellä sitä muljahtavaa vaijerin päätä piuhojen ja muoviosien seasta mutten löytänyt. Siinä edessä on joku jousi, pirusti niitä piuhoja ja kaikkea mahdollista.. saisko vähän tarkempaa vinkkiä mistä kautta kannattais yrittää sitä vaijeria kokeilla muljautella

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 8.9.2007 15:19

seuraa vaan kytkinpoljinta, kyllä se siä pääs on ;)

Oxtar
-
Viestit: 9
Liittynyt: 18.6.2007 15:06

ViestiKirjoittaja Oxtar » 17.2.2008 10:06

ei nyt ihan kuulu tänne osioon, mutta samanmoinen ongelma olisi. Mulla on golf 3 1.8cl ja pitäis kytkinvaijeri saada vaihdetuks mut kädet ei millään mahu ottamaa polkimen päästä vaijerii irti, sillee et sormenpäät vähä hipasee ja thats it.. rautaa ympäril nii mikää ei anna periks et sais vähäsen kättä tungettuu syvemmälle.. vai joutuuko sitä sit purkamaa koko kojelaudan et pääsee käsiks??

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 17.2.2008 10:12

ite nuljautin sen vaijerin pitkällä ruuvarilla pois sieltä polkimen kolosta, kattoo vaan ettei tue ruuvaria johonkin sähköboxiin tai vastaavaan.. Siinä on sellainen v*ttumainen pellin käikäle siinä vaijerin nipukassa, vaikeuttaa sen irtiottoa huomattavasti;)
Ja polkimessa on kaksi hahloa, kannattaa painaa mieleen kumpaan sen uuden vaijerin sitten laittaa, ettei mene 100km sisällä paskas, kokemusta tästäkin;)

elvis68
-
Viestit: 4
Liittynyt: 2.3.2008 20:28

ViestiKirjoittaja elvis68 » 3.3.2008 12:58

Mitenkäs sen vaijerin saa takaisin kiinni polkimeen? Mihin väliin sen pellin pitäisi tulla, vai onko sillä mitään tarkoitusta? Harvinaisen v...umainen systeemi, kakkosgolfin kytkinvaijerin vaihto oli varttitunnin homma, siinä kun on vaan muovilenkki joka asetetaan polkinen päähän.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 3.3.2008 19:47

sitten kun vaijerin nippa on asetettu "huulille" siihen oikeaan koloon, pyydät jonkun painamaan polkimesta samalla kun itse vedät konehuoneesta käsin vaijerista, kyllä se sinne koloon loksahtaa.. kaippa sillä pellin lipareella on sellainen virka ettei se nippa pääse itekseen irtoamaan polkimesta..

elvis68
-
Viestit: 4
Liittynyt: 2.3.2008 20:28

ViestiKirjoittaja elvis68 » 4.3.2008 9:54

Kiitoksia! Kyse ei siis olekaan tekniikasta vaan voimasta...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa