Moro
Yritin ensiksi etsiä tietoo seachilla, mut ei löytyny. Elikkä ajelin sellasia reiluja nopeuksia ~190 (suljetulla alueella) niin yhtä-äkkiä kone nykäsi aika rajusti ja kaasupoljinta painaessa ei mtn vaikutusta. Kone kylläki kävi eikä mitään vikavaloja, mutta tehot poies pelistä. Ajelin siinä sitte huoltsikalle ja sammutín auton ja käänsin EVRY:n pois päältä. Kokeilin heittää lenkkiä ja autohan toimi ja veti. Mutta tämän jälkeen on tuntunut ettei kone enää vastaa kaasuun yhtä hyvin eikä tehot ole yhtä suuret kuin ennen. Oli sitten evry päällä tai ei. EVRY:ssä 150 ohm vastus asennettu. Osaako joku kertoo mitähän ois voinu tapahtua?
ATD hyytyi motarille
Valvoja: ffp jäsenet
Heikki J.
Site Admin
TT, Jetta
Posted: 19.5.2006 15:04
Siis jos se on vikatilassa/varaohjelmalla, niin se ei oikeasti kulje yhtään mihinkään. Vikatila leikkaa tehoista niin paljon, että sen kyllä huomaa normaalitilaan verrattuna ihan selvästi. Ja vikatila poistuu kun auton sammuttaa ja käynnistää uusiksi.
Rollo
.
vikaan Posted: 17.7.2006 13:17
itselläni ainakin kanssa rupeaa hehkuvalo vilkkumaan mutta eron huomaan,2s nopeammin nollasta sataan auto 1.9tdi passat 90hv autom
-------------------------------------
Tollasia postauksia löysin "vikatilasta"...Eikä mulla kyllä näin radikaaleja muutoksia tullu. Ei hehkuvalo oo syttyny kertaakaan ja veto on ihan OK mut ei niinku ennen. Se auton käynnistäminen uuestaan kyl autto tohon et alko vastaan kaasuun. Pitänee käyä stekkaamasa et liikkeessä et onkohan sillä koneella ny mikä hätänä.
Site Admin
TT, Jetta
Posted: 19.5.2006 15:04
Siis jos se on vikatilassa/varaohjelmalla, niin se ei oikeasti kulje yhtään mihinkään. Vikatila leikkaa tehoista niin paljon, että sen kyllä huomaa normaalitilaan verrattuna ihan selvästi. Ja vikatila poistuu kun auton sammuttaa ja käynnistää uusiksi.
Rollo
.
vikaan Posted: 17.7.2006 13:17
itselläni ainakin kanssa rupeaa hehkuvalo vilkkumaan mutta eron huomaan,2s nopeammin nollasta sataan auto 1.9tdi passat 90hv autom
-------------------------------------
Tollasia postauksia löysin "vikatilasta"...Eikä mulla kyllä näin radikaaleja muutoksia tullu. Ei hehkuvalo oo syttyny kertaakaan ja veto on ihan OK mut ei niinku ennen. Se auton käynnistäminen uuestaan kyl autto tohon et alko vastaan kaasuun. Pitänee käyä stekkaamasa et liikkeessä et onkohan sillä koneella ny mikä hätänä.
Itse itselleni vastaten...
Käväsin huollossa tietsiltä kattomassa vikamuistin. Yksi ainoa vikailmoitus oli "Ahtopaineraja ylitetty". Huollon kaveri ei osannu sanoa et mistä johtuu. Sano et vois mitata ajossa tietsillä miten käyttäytyy ahtopaineet ja tänne "haastavalle" operaatiolle hinnaksi vaivaiset 60 euroa. Samalla huoltomies kuunteli auton turbon ääntä ja totes et aika hyvin se pitää mekkalaa, mutta ei ottanu sen enempää kantaa ääneen. Yks vaihtoehto mikä tuli itelle mieleen olis sellanen et pistäisin tuon yhen ahtopainemittarin kiinni imupuolelle ja kattois miten se paine nousee. Mutta aika merkillinen vikailmo ko huoltokaan ei osannu sanoo mitään.
Käväsin huollossa tietsiltä kattomassa vikamuistin. Yksi ainoa vikailmoitus oli "Ahtopaineraja ylitetty". Huollon kaveri ei osannu sanoa et mistä johtuu. Sano et vois mitata ajossa tietsillä miten käyttäytyy ahtopaineet ja tänne "haastavalle" operaatiolle hinnaksi vaivaiset 60 euroa. Samalla huoltomies kuunteli auton turbon ääntä ja totes et aika hyvin se pitää mekkalaa, mutta ei ottanu sen enempää kantaa ääneen. Yks vaihtoehto mikä tuli itelle mieleen olis sellanen et pistäisin tuon yhen ahtopainemittarin kiinni imupuolelle ja kattois miten se paine nousee. Mutta aika merkillinen vikailmo ko huoltokaan ei osannu sanoo mitään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa