jetta mk1 jarrupäivitys ja moottori swappi

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

elmer
-
Viestit: 106
Liittynyt: 30.5.2004 13:10

jetta mk1 jarrupäivitys ja moottori swappi

ViestiKirjoittaja elmer » 7.3.2007 23:45

Tarkoitus olisi lähitulevaisuudessa tehdä tekniikanvaihto tuohon 1.3 mk1-korimallin jettaan (16v PL), mutta ensin on edessä auton läpikäyntiä ja samalla ajattelin laittaa alustan/jarrut vaatimusten tasalle. Pari päivää artikkeleita lukeneena, tarvin edelleen rautalanka version...

Tärkein:

-Saako tuolla PL-koneella kilpiin ilman kikkailuja?

Jatketaan jos ensimmäinen OK?

-Sopivatko tarvittavat alustan, jarrujen ym. osat suoraan mk2 gti:stä? (taka-akseli, etuvakaaja...)
-Kannattaako laittaa suoraan 280mm etulaikat? Sopivat olka-akselit tällöin?
-Jarrutehostaja mistä? Sopivuus bolt-on?

matti.l
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 16.9.2003 8:46

ViestiKirjoittaja matti.l » 8.3.2007 9:15

Menee ihan ok sillä PL:llä kilpiin kun jää tehot alle 134,4hp:n.

Mutta vakaajat/ taka-akseli ei varmaankaan sovi kakkosesta. Joten nämä joutuu metsästään ykkös Gti mallista. Kakkosen levyjarrunavat tosin pitäisi käydä ykkösen taka-akseliin ja sitä kautta saada levyjarrut taakse.

Vastaavan tyyppinen projekti ittelläkin tulevaisuudessa rakenteilla.

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 8.3.2007 10:44

Tärkein:
-Saako tuolla PL-koneella kilpiin ilman kikkailuja?

Kyllä, jos auto vastaa muuten mallisarjan tehokkainta mallia, eli GLI Jettaa.
239mm jäähdytetyt etulevyt, 9" tehostaja, 17mm takasylinterit ja Vakaajat edessä/takana.


-Sopivatko tarvittavat alustan, jarrujen ym. osat suoraan mk2 gti:stä? (taka-akseli, etuvakaaja...)

Jarrut käy ei kyllä ihan bolt-on mutta tehtävissä. Taka-akseli ei käy samoin etuvakaaja.

-Kannattaako laittaa suoraan 280mm etulaikat? Sopivat olka-akselit tällöin?

Kannattaa lukea minun projekti, laitoin G60 280mm jarrut ja satulat omaan ykköseen, samalla myös 16v levyt taakse.


-Jarrutehostaja mistä? Sopivuus bolt-on?

Mk2 tai Mk1 kunhan on vähintään tuo 9" halkasijaltaan.

elmer
-
Viestit: 106
Liittynyt: 30.5.2004 13:10

ViestiKirjoittaja elmer » 12.3.2007 12:01

Ok. Vielä pari;)

-Vaihteiston sopivuus mk2:sta? Viisilovista askia kaipailen...

-Mitenkä suhtautuvat muutoskatsastuksessa jos "uudessa" tekniikassa onkin kaasuttimet ruiskun tilalla? Tämä lähinnä jos tekniikka onkin 8v gti:stä.

Ves_ku
-
Viestit: 188
Liittynyt: 14.8.2003 16:16

ViestiKirjoittaja Ves_ku » 12.3.2007 12:45

Jetasta en ihan sata varma ole, mutta ainakin 1 golffiin menee kakkosen laatikko kiiniikkeet vaan tarvii olla mallia ykköskoppa. Kiinnikkeet löytyy ainakin 1.8 gti ykkosestä, ja mahdollisesti 1.6:sta.

Ei mulla ainakaan oo ollu mitään ongelmia katsastuksessa vaikka ruisku tekniikka vaihtuikin tuplilla olevaan. Tossa 1.3:sen muutoksessa voi joutua hankkimaan dynolapun konttorille.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 12.3.2007 14:33

aika hankala saaha kakkosen olka-akseli ykköseen. en alkais laittaan

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 16.3.2007 19:34

Ihan helppoa :D

Iskaritolpan kulma oikeaksi saamiseksi pitää vaan levittää raideväliä.

Sekä raidetangonpään kiinnitys on hieman eri korkeudella sekä tolpan kiinnitys hieman eri jaolla.

Ainoa ongelma on tuo iskaritolpan kulma

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 12.4.2007 16:34

Lainataampa vähän topiccia...

Onko mitään mieltä laittaa levyjä taakse jos niitä ei katsastuksessa vaadita? Onko ne oikeasti paremmat vai pelkkää hifistelyä takertelevine käsijarruineen :)Sciroccoon tulee nyt eteen G60 jarrut ja toistaiseksi ainakin ajattelin pitää 200mm rummut takana. Jarrupaineensäädintä autossa ei ole, oliskohan se takalevyjen kuin välttämätön?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa