Corroja talviliikenteessä?
Valvoja: ffp jäsenet
Corroja talviliikenteessä?
Eli kuinka moni tunnustaa minun lisäksi ajavansa corradolla talvella?
Mulla asia on oikeastaan olosuhteiden pakko, kun vaimo tarvii ton ocun ja kuplat on talviseisonnassa, niin jäljelle jää vaan tämä G60 "Elli".
Tosin en ole omistanut tuota vekotintakaan kun vasta reilun viikon, mutta onhan tuolla tullut ajeltua jo useampi satakilometriä.
Mulla asia on oikeastaan olosuhteiden pakko, kun vaimo tarvii ton ocun ja kuplat on talviseisonnassa, niin jäljelle jää vaan tämä G60 "Elli".
Tosin en ole omistanut tuota vekotintakaan kun vasta reilun viikon, mutta onhan tuolla tullut ajeltua jo useampi satakilometriä.
Täällä on kans talviautoksi koulutus käynnissä. Syksyllä ostin, että tämänverran on nyt kikkailtu.
Ei munmielestä mitään ihemeellistä oo ollu, tosin nyt vaihdevivuston/ vaijerin kanssa on nyt painia, kun ei pakki tykkää mennä silmään. Lukot vähän jäätyilee, ja jäykällä alustalla mennään ku pulkalla. Maavaraakaan ei oo liikaa, mutta eipähän oo etulippaakaan puskurissa :)
Lämpöä riittää koppiin ja tuoreilla öljyillä lähtee komeesti käyntiin roikasta tai ilman. Vähän aikaa käyttelen paikallaan, että vähän voitelee ;)
Ihmettelen vaan, että missä on kaikki VAG -höyry laseista, ei moista höyryongelmaa oo näkyny ??
-Kovaa ajoo vaan jos hampaissa paikat kestää..
Ei munmielestä mitään ihemeellistä oo ollu, tosin nyt vaihdevivuston/ vaijerin kanssa on nyt painia, kun ei pakki tykkää mennä silmään. Lukot vähän jäätyilee, ja jäykällä alustalla mennään ku pulkalla. Maavaraakaan ei oo liikaa, mutta eipähän oo etulippaakaan puskurissa :)
Lämpöä riittää koppiin ja tuoreilla öljyillä lähtee komeesti käyntiin roikasta tai ilman. Vähän aikaa käyttelen paikallaan, että vähän voitelee ;)
Ihmettelen vaan, että missä on kaikki VAG -höyry laseista, ei moista höyryongelmaa oo näkyny ??
-Kovaa ajoo vaan jos hampaissa paikat kestää..
Viimeksi muokannut [mortti], 19.2.2007 21:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mä ajoin kolme ja puoli talvea. Ei voi valittaa suuremmin, maavaraa voisi olla enempi, mutta siitä saa syyttää itseä.
Kuskin ovi välillä jäätyy tiivisteistään kiinni, apukuskin aukeaa aina halposti.
Hyttiin tulee mukavasti lämmintä ja auto lähtee kovastakin pakkasesta nätisti käyntiin. Vaihteistossa ei ongelmia edes kireimmillä pakkasilla.
Huurtuu tuo hytti kosteilla keleillä turhan herkästi, joutuu kesäisinkin ajamaan turhaan ilmastointi päällä sadekeleillä.
Kovassa pakkasessa nahkapenkit eivät ole mukavat jos sisätilanlämmitin ei ole ollut päällä.
Kuskin ovi välillä jäätyy tiivisteistään kiinni, apukuskin aukeaa aina halposti.
Hyttiin tulee mukavasti lämmintä ja auto lähtee kovastakin pakkasesta nätisti käyntiin. Vaihteistossa ei ongelmia edes kireimmillä pakkasilla.
Huurtuu tuo hytti kosteilla keleillä turhan herkästi, joutuu kesäisinkin ajamaan turhaan ilmastointi päällä sadekeleillä.
Kovassa pakkasessa nahkapenkit eivät ole mukavat jos sisätilanlämmitin ei ole ollut päällä.
Onhan outoja ongelmia, tai oikeastaan tiivisteet yms. lienee vaan ihan tavallista kaikissa maailman autoissa, mutta tuo huurtuminen, saati kylmyys. Oma oli orggis kennolla (Valeo) muuten lämpimämpi kuin motonetin tarvikkeella, nyt hiukan kauemmin kestää lämmetä, mutta huurtumista ei kahdella hengellä ole havaittavissa, eikä kyllä palele. Minusta jopa nopeaan lämpiävä auto, jos vertaa vaikka kakkos golf/jettaan tai kolmos Golffiin. Lukot jäätyy yleensä vain jos on todella surkeat olosuhteet, vetää nopeaan vesisateesta pakkaselle. Shellin öljyllä laatikkokin notkistui jonkin verran, eli vaihteetkin pelittää aina tuonne 20 asteen korville ihan kivasti, 30 likellä alkaa olemaan vähän "nahkeat".
Mulla tuo on ihan käyttöautona, kesät talvet, eipä ole jaksanut sääliä, kun maalipintakin on milä on ja vähän vaiheessa kaikki. Ehkä se vielä joskus päätyy puhtaasti harrastepeliksi, jos ei myyntiin.
Levis: onkos sinulla nyt jokin talvikiesi, vai oletko luopunut Corradosta?
Mulla tuo on ihan käyttöautona, kesät talvet, eipä ole jaksanut sääliä, kun maalipintakin on milä on ja vähän vaiheessa kaikki. Ehkä se vielä joskus päätyy puhtaasti harrastepeliksi, jos ei myyntiin.
Levis: onkos sinulla nyt jokin talvikiesi, vai oletko luopunut Corradosta?
Itse ajoin kans kaks talvea corrolla ja nyt näyttäis siltä että jos auto jää taloon niin sen talviajot olivat tässä.
Mitään ongelmia kyllä ei ollut itse talvi+corrado yhdistelemässä. Ainoo et termari ei ehkä ihan parhaimmillaan enää ole kun kylminä päivinä alko puskee vähän viileämpää hyttii kun valoissa seiso.
Niin ja tietenkin 205/55/15 rengas on kyllä vähän turhan kova talveks. =)
Mitään ongelmia kyllä ei ollut itse talvi+corrado yhdistelemässä. Ainoo et termari ei ehkä ihan parhaimmillaan enää ole kun kylminä päivinä alko puskee vähän viileämpää hyttii kun valoissa seiso.
Niin ja tietenkin 205/55/15 rengas on kyllä vähän turhan kova talveks. =)
Itellä myös corbaado talvi ajossa ja näillä leveysasteilla tuota pakkasta myös ON (-30c) ja eipä ole kyllä corro vierastanut pakkasta yhtään ainoa miinus alussa oli toi kuuluisa maavara,mutta ei muuta kun tolpista lisää ja hyvä tuli :) Ja niinkun muutamat ovatkin jo maininneet ni lämpöä corradossa kyllä piisaa...
Seisonut ekan talven korjattana, ehkä ensi talvena.. Lämppärin kennoa vaihtaessa huomattiin, että siellä corrossa ollu kenno on huomattavasti harvempi kuin Motonetistä ostettu Topranin kenno.. Topranin kenno on tän näköinen. Yli puolet tiheämpi. Ei o kuvaa orkkiskennosta... Huurtumista oli kyllä viimekesänä havaittavissa..
Itselläni oli ykköskoppainen cabriolet seitsemän talvea ajossa ja yksi parhaista talviautoista, mitä itselläni on ollut. 8V koojetti lähti aina tulille ja lämpöä oli kabiinissa aina enemmän kuin ulkona. Pakkastakin oli kolmenkymmenen paikkeilla, kun kävin avoauton ostamassa ja matkaa kotiin 450 km 8)
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”