Tänään ajaessani tasaista matka-ajoa n. 85km/h nopeudella, huomasin yhtäkkiä että ylämäissä auto alkoi täristä todella voimakkaasti lähinnä sivusuunnassa. Heti kun painoi kytkimen pohjaan niin täristys lakkasi. Normaalissa ajossa ravistus oli hieman pienempää mutta kuitenkin aivan liian voimakasta ollakseen normaalia. Alamäessä veto päällä ilman kaasupolkimen painamista meno oli taas tasaista. Ravistusta voisi verrata esim. TDI:n vedättämiseen todella pienillä kierroksilla. Noin 15km myöhemmin vika katosi yhtä yllättäen kuin tulikin. Johtuisikohan se vaihdelaatikon tai/ja moottorin tukikumista? Vaihtaessani vaihdetta, tunsin polkimien kautta vaimean kolahduksen kolmoselle vaihdettaessa.
Auto on profiilissani ilmoitettu vehje, kilometrejä takana vasta 253tkm joten ei pitäisi varmaan vielä mitään kovin dramaattista olla vikana?
Voimakasta ravistusta kesken ajon
Valvoja: ffp jäsenet
Vetarit kuulostaisi todennäköisemmältä vialta, auto nimittäin lonksuu liikkelle lähdettäessä ja jarruttaessa. Jotenkin vain ihmetyttää miksi se teki tuota ainoastaan tuolla 15km pätkällä eikä ikinä aiemmin? Tuo ravistuskohtaus sattui tänään vähän puolen päivän jälkeen ja olen sen jälkeen ajanut autolla 100km minä aikana ei mitään valittamista. (Autohan on toki ollut mulla vasta n. 1500km verran ja myyjä jätti muutenkin paljon kertomatta, joten ei olisi ihme jos jotain isompaa remppaa olisi kuitenkin tulossa.)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”