Garmin nuvi 300/kameratolppa päivitykset jne?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Qman
uusi tulokas

Garmin nuvi 300/kameratolppa päivitykset jne?

ViestiKirjoittaja Qman » 31.1.2007 12:30

terves, vähän on uusi asia tuo navigaatori itselle ja etsiskelen neuvoja noitten tolppatietojen hankintaan ja miten niitä asennetaan tähän toosaan? ja muutaman ajovirheenkin tämä on antanut , noh pikkujuttuja kielletty ajosuunta jne=)ostin laitteen tuossa tammikuun alussa että päivitys varmaan on suht tuore?aika hepponen oli suomenkielinen käyttöohje lähinnä pikaohje kait.nooh ei skodalla nyt tosin lujaa pääse mutta joskus niitä tolppia on varmaan noilla 50km/h alueilla joilla saattaa kinnatessa lipsahtaa...

SR2001
-

ViestiKirjoittaja SR2001 » 31.1.2007 12:36

Näitä koordinaatteja olen itse käyttänyt: http://konttinen.1g.fi/tomtompoi/
Garminin sivuilta poiloader ohjelma koneelle millä siirrät tiedoston nuviin.
Tuolta sivuilta löytyvät koordinaatit tallennat .csv muodossa (esim.poiedit softalla) ennen siirtoa ja homma on paketissa.
Kannattaa myös ottaa garminin sivuilta webupdater ja päivitellä nuvi, vaikka onkin uusi on tod.näk useampia päivityksiä saatavilla.
Tuolta sivuilta löytyy myös aika paljon muitakin koordinaatteja, itse asentelin muutaman tuhat pistettä omaan vempeleeseen.
Toinen ok sivusto: http://www.gps-waypoints.net/gps/
Viimeksi muokannut SR2001, 14.3.2007 10:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

SS
-

ViestiKirjoittaja SS » 31.1.2007 12:45

ja muutaman ajovirheenkin tämä on antanut , noh pikkujuttuja kielletty ajosuunta jne=)ostin laitteen tuossa tammikuun alussa että päivitys varmaan on suht tuore?
Nuo johtuvat laitteen kartasta, yleensä tiemuutokset ilmestyvät karttoihin melkoisella viiveellä ja karttapäivityskin on maksullinen. Kaikkien navigaattoreiden kartat tulevat kahdelta karttatoimittajalta (NavTeq ja TeleAtlas), joten puutteet eivät johdu Garminista.

Kannattaa hieman katsella liikenneverkkejä eikä tehdä U-käännöstä motarilla vaikka laite niin saattaa ehdottaakin :)

Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”