1.9td syöttöpumppu

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

herni
-
Viestit: 44
Liittynyt: 4.9.2006 12:52

1.9td syöttöpumppu

ViestiKirjoittaja herni » 28.1.2007 20:31

joo eli avasin tuon oman autoni syöttöpumpun ja yllätys oli semmonen et sielä ei ollu sitä karaa eikä mitään! eli vaihdoin koneen tuohon golffiin seat toledosta (aaz) ni oiskohan tuossa nyt käyny sillee et se ois tuo ekodiesel pumppu? auttakkee!
niin eli lueskelin vielä tuossa lisää ja onko tuo nyt niin että se ekodiesel on vielä eri moottori tyyppi eli ei aaz? noh jokatapauksessa pumpusta uupuu kaikki hilut!

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 28.1.2007 21:33

Sehän tuossa AAZissa hauskaa onkin kun niissä on ollut kolmenlaista pumppua. Rehellistä vaparipumppua matalalla kannella, korkeakantista pumppua josta puuttuu kara yms hilut sisältä ja "oikeaa" turbopumppua jossa on karakin sisällä.

herni
-
Viestit: 44
Liittynyt: 4.9.2006 12:52

ViestiKirjoittaja herni » 28.1.2007 21:36

joo iteltä löytyy tuo matalakantinen eli se kansi on aika sileä! sit tossa ois varaosa autona seat toledo td siinä näyttäs olevans semmonen korkeakantinen pumppu! eli kannataskohan tuo pumppu nyt vaihtaa sit siitä vai pystyykö ne "hilut" siirtää siittä pumpusta tuohon omaan!

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 28.1.2007 21:53

Helpompi se on vaihtaa koko pumppu. Siitähän sen äkkiä tunnistaa turbon pumpuksi jos sinne kanteen menee letku imusarjasta.

H-Tech
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.3.2005 18:27

ViestiKirjoittaja H-Tech » 30.1.2007 23:52

Lisää tuosta TD-Venton pumpusta. Mitähän mahtaa olla kuvissa näkyvät osat. Alfamerin korjausopas ei moisia tunne. Ensimmäisessä kuvassa näkyy pumppu kauempaa ja toisessa itse ihmetystä aiheuttaneet osat.
Pumppu kaukaa
Pumppu läheltä
Mitä osat 1 ja 2 ovat ja mikä on niiden funktio?

Kysyn siksi, että osa 1 jumitti, jolloin kierrokset "laahasivat" ja laskivat hitaasti kuten rasvaamattoman kaasuvaijerin tapauksessa. Ja nyt puhdistuksen jälkeen se on rikki. En ole huomannut mitään eroa auton käytöksessä.

Vastaavasti osaan 2 menevä johto oli poikki ja se liitettiin takaisin. Jännitettä ei johtoon näyttäisi tulevan ja johdon toisen pään sijainnistakaan ei ole mitään tietoa.
Kytkentäkaavioissa ainoa ruiskutuspumpulle oleva johto on katkaisusolenoidi joka tuo EI ole. Kuten edellisessäkin tapauksessa - eroa ennen liittämistä ja liittämisen jälkeen ei havaittu.

Onko syytä huoleen vai huolehdinko turhaan?

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 1.2.2007 18:39

Osa1 on ETKAn mielestä "damper", eli vaimennin :)

Sen funktio on varmistaa kaasuvivun palautuminen hallitusti ja pehmeästi. Jos damperi jumittaa, se vaimentaa liikaa -> mainitsemasi oireet.

Kakkosesta ei mitään tietoa.

janne.k
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.12.2003 15:40

ViestiKirjoittaja janne.k » 1.2.2007 18:53

joo itsekkin olen ihmetellyt että mikä tuo kakkososa on tai että mitä se tekee!

tuxo
-
Viestit: 131
Liittynyt: 8.2.2006 15:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja tuxo » 4.2.2007 0:59

kakkososa säätää ennakkoa myöhäsemmälle.

Jalo8
-
Viestit: 27
Liittynyt: 25.1.2007 19:04

ViestiKirjoittaja Jalo8 » 7.2.2007 18:51

kakkososa säätää ennakkoa myöhäsemmälle. ? Miksi niitä kaksi tarvittaisiin!

Tämän mallin pumpussa kylmäkäynnistinvipu/ennakon säätö on vaijerilla...

Miksi möykystä menee putki käyttöakselin yläpuolelle?

Minä veikkaan osan kaks tarkoitukseksi parantaa voitelua kun kierrättää polttoainetta sinne ylös.

tuxo
-
Viestit: 131
Liittynyt: 8.2.2006 15:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja tuxo » 7.2.2007 19:33

Kylmäkäynnistysvipu kääntää ennakkoja aikasemmalle.

Tuo ennakon myöhästys siis toimii poistamalla pumpun sisäisellä paineella toimiva ennakon aikaistus käytöstä. Liittyy jotenkin päästöjen vähennykseen tjsp. Ohjaus tulee vissiin samalla tavalla kun EGR:llekkin kaasuvivustolta.

peke99
-
Viestit: 118
Liittynyt: 4.3.2005 10:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja peke99 » 9.2.2007 1:39

Tuo vaimennin hajosi itsellänikin, mutta eipä ole tullut ikävä - ei mitään eroa käytössä .
Tuota 2. osaa en muista omassa edes nähneen. Liekö joskus poistettu vai onko koskaan ollutkaan? Oma vento vm. -96 AAZ

Vinkkinä, kannattaa tulpata se EGR. Varsinainen imusarjan tappaja, jopa tulpattunakin kerää mahtavan määrän sontaa EGR putkeen (tulpattu imusarjan päästä).


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa