17958 P1550 Charge Pressure Deviation?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
17958 P1550 Charge Pressure Deviation?
tommoisen antoi agr -00 tdi seatti.
aamulla oli kova pakkanen ja reissulla tunsin kuinka vähäisetkin tehot olivat kateissa.
koneen sammutus toi tehot takaisin.
auto on vakio.
poistin vikakoodin ja käväsin 20km lenkin ja kaikki näytti olevan ok.
N75 ei tuntunut nakuttavan totuttuun tyyliin pakkasella ahtojen aikana.
onkohan se sökö?
muita ajatuksia?
aamulla oli kova pakkanen ja reissulla tunsin kuinka vähäisetkin tehot olivat kateissa.
koneen sammutus toi tehot takaisin.
auto on vakio.
poistin vikakoodin ja käväsin 20km lenkin ja kaikki näytti olevan ok.
N75 ei tuntunut nakuttavan totuttuun tyyliin pakkasella ahtojen aikana.
onkohan se sökö?
muita ajatuksia?
Samaa vaivaa...
Omassa Audissanikin on ilmennyt sama vaiva samalla vikakoodilla.Ei kulkenut kuin 110km/h ja turbo tuntui puuttuvan. Meni kai sitten varaohjelmalle?
Sammutuksen jälkeen kaikki pelasi taas hyvin. Miten on, onko syypää jo muilta löytynyt?
Itse ajattelin tarkistaa kaikki letkut ahtopaineventtaalilta(n75) ja ehkäpä irroittaa ko.kamppeen ja putsailla. Voisihan sitä kelaa vaikkapa mittaillakin kylmentäen samalla tahi kuumentaen. Kyseessähän lienee solenoidiventtaali?
Onhan toimintatavaltaan on/off tyyppinen?Jospa sille antaisi hieman virtasta ja toteaisi toiminnan/toimimattomuuden.......
Itse kuvittelisin nyt äkkisältään ko. venttiilin olevan mekaanisesti tahiva, kun ajattelee sitä noen ja paskan määrää linjoissa....
Sammutuksen jälkeen kaikki pelasi taas hyvin. Miten on, onko syypää jo muilta löytynyt?
Itse ajattelin tarkistaa kaikki letkut ahtopaineventtaalilta(n75) ja ehkäpä irroittaa ko.kamppeen ja putsailla. Voisihan sitä kelaa vaikkapa mittaillakin kylmentäen samalla tahi kuumentaen. Kyseessähän lienee solenoidiventtaali?
Onhan toimintatavaltaan on/off tyyppinen?Jospa sille antaisi hieman virtasta ja toteaisi toiminnan/toimimattomuuden.......
Itse kuvittelisin nyt äkkisältään ko. venttiilin olevan mekaanisesti tahiva, kun ajattelee sitä noen ja paskan määrää linjoissa....
Lukekaas ketju http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=67334 läpi.
Samasta asiasta kyse tuossa, ei sille välttämättä ole yksinkertaista selitystä...
Samasta asiasta kyse tuossa, ei sille välttämättä ole yksinkertaista selitystä...
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
jutun juurta...
Joo kiitos linkistä vain.Mittailin tuon n75:n ja kelan ohminen arvo oli 28,1, eli siis sähköisesti tod.näk. kunnossa. Mutta mekaaninen jumitus voisi olla mahdollista vielä.
Mikäs tuon ahtosäädön toimintaperiaate oikein on?
Eli jos ajatellaan että hukkaporttia tulisi tarve raottaa niin saako tuo n75 käskyn eculta aukaista venttiili vaiko sulkea?Jousivoimallahan tuo n75 on kiinni.
Ja ecu saa taasen painetietoa jostainpäin jonka mukaan antaa käskyjä?
Mikä on maffin rooli tässä kaikessa?
Täytyy jotenkin saada tolkkua järjestelmästä ennenkuin alkaa vaihtamaan osia turhaan.....normaalisti duunissa tulee vaihdettua kilkkeitä sen enempää miettimättä ja todeta toimiako vaiko eikö ja jatkaa samaa kaavaa kunnes toimiii.
Nyt siihen ei pysty kun ei ole osia joilla voisi kokeilla..
Mikäs tuon ahtosäädön toimintaperiaate oikein on?
Eli jos ajatellaan että hukkaporttia tulisi tarve raottaa niin saako tuo n75 käskyn eculta aukaista venttiili vaiko sulkea?Jousivoimallahan tuo n75 on kiinni.
Ja ecu saa taasen painetietoa jostainpäin jonka mukaan antaa käskyjä?
Mikä on maffin rooli tässä kaikessa?
Täytyy jotenkin saada tolkkua järjestelmästä ennenkuin alkaa vaihtamaan osia turhaan.....normaalisti duunissa tulee vaihdettua kilkkeitä sen enempää miettimättä ja todeta toimiako vaiko eikö ja jatkaa samaa kaavaa kunnes toimiii.
Nyt siihen ei pysty kun ei ole osia joilla voisi kokeilla..
Mikäs tuon ahtosäädön toimintaperiaate oikein on?
Hukkaportillisissa ohjaa painetta (siis nimenomaan painetta, ei alipaineella toimiva) hukkaportille, tämä paine sitten aukaisee hukkaporttia.
saako tuo n75 käskyn eculta aukaista venttiili vaiko sulkea?
Eli edellisen perusteella nimenomaan linja hukkaportille aukeaa.
Ja ecu saa taasen painetietoa jostainpäin jonka mukaan antaa käskyjä?
MAP-anturilta.
Mikä on maffin rooli tässä kaikessa?
Ei kai mikään minun tietääkseni, liittyy vain sopan annosteluun mutta viisaammat tietää tämän varmaan...
tdi tekniikkaa:
http://www.volvo-forums.com/index.php?a ... ost&id=696
http://www.volvo-forums.com/index.php?a ... ost&id=696
Kiitoksia vain..
Kirjoittelen lisää kun olen paikallistanut vian, jos se vielä ilmenee.
Edit: Joo kiitoksia minultakin tuosta LM:n linkistä, hyvää settiä.
Edit: Joo kiitoksia minultakin tuosta LM:n linkistä, hyvää settiä.
Viimeksi muokannut AMTman, 24.1.2007 18:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Korjattu on..
Jeps, vika siis uusiutui taas, eli pitihän se nyt sitten korjata.
Uusi N75 Laakkoselta hintaan 88e ja vanha poijes ja uusi tilalle. Toimii komeasti.
Mutta ihan varma en ole siitä oliko vika tuossa venttaalissa,koska ko. solenoidin sähöjohot oli hangannu toisiaan ja maata vasten...olisikohan ohjausvirta ollut oikosessa.Mene ja tiedä. Mutta nyt pelittää ja hyvä niin.
Taidanpa uittaa tuota vanhaa venttiiliä ultrapesurissa,jospa se siiitä virkoaisi??
Uusi N75 Laakkoselta hintaan 88e ja vanha poijes ja uusi tilalle. Toimii komeasti.
Mutta ihan varma en ole siitä oliko vika tuossa venttaalissa,koska ko. solenoidin sähöjohot oli hangannu toisiaan ja maata vasten...olisikohan ohjausvirta ollut oikosessa.Mene ja tiedä. Mutta nyt pelittää ja hyvä niin.
Taidanpa uittaa tuota vanhaa venttiiliä ultrapesurissa,jospa se siiitä virkoaisi??
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 75 vierailijaa