Kellään 120 CDI Vitoa
Valvoja: ffp jäsenet
Kellään 120 CDI Vitoa
Onkos kukaan hommannut tollasen Vito 120cdi:n?
Vaikuttais aika ärhäkkäältä peliltä 204hv 0-100km/h 8.4sec automaatilla ja lastulla 245hv ja 515nm.
Normi pakuna hinta alle 43t€ tarvittavat varusteet päälle niin jää alle 46t€.
Missäköhän vois käydä koeajolla?
Vaikuttais aika ärhäkkäältä peliltä 204hv 0-100km/h 8.4sec automaatilla ja lastulla 245hv ja 515nm.
Normi pakuna hinta alle 43t€ tarvittavat varusteet päälle niin jää alle 46t€.
Missäköhän vois käydä koeajolla?
Sen verran mitä olen kerenny ajaa kyseistä autoa vaikuttaa se oikein
mukavalta vehkeeltä. Liikahtaa aikas vikkelää pakettiautoks ja muutenki
ajettavuus on aika hyvä.
Rontin tilavuushan siinä on hieman pienehkö, mutta kyllä sinne tavarat
mahtuu. Kaikken kaikkiaan mukava auto enkä ole kuullu mitään pahaa
sanottavaa.
mukavalta vehkeeltä. Liikahtaa aikas vikkelää pakettiautoks ja muutenki
ajettavuus on aika hyvä.
Rontin tilavuushan siinä on hieman pienehkö, mutta kyllä sinne tavarat
mahtuu. Kaikken kaikkiaan mukava auto enkä ole kuullu mitään pahaa
sanottavaa.
Tuon moottorin takia ihan makia kampe mutta en kyllä Vitoa ajo-ominaisuuksiltaan ylistäisi. Kyllähän sillä nyt kesäkeleillä ajelee mutta talvella sillä ei sitten pääse mihinkään. Luistonesto/ajonvakautus järjestelmä on ihan hanurista. Liian herkkä. Pienenkin luiston jälkeen tehojen takaisin tulo tuntuu kestävän ikuisuuden. Perä on todella kevyt jos ei ole kuormaa. Jää tasaisellekkin maalle "kiinni". Sitähän ei sitten saa edes pysyvästi pois päältä. 200:sta ei saa ainakaan vielä nelivetona, sittenhän asia voisi olla toinen.
Laatuvaikutelma ei nyt kovin kummoinen ole, mutta ei se nyt kovin monessa pakussa muutenkaan. Muotoiluhan tossa on ihan kohdallaan. Töissä tulee ajeltua 109 Cdi:tä (lastutettu n.135hp) niin siinä ei ole vikoja kummemin ollut. Kaveri pisti firmalleen tollasen 200 Cdi:n, kokemuksia odotellaan.
Laatuvaikutelma ei nyt kovin kummoinen ole, mutta ei se nyt kovin monessa pakussa muutenkaan. Muotoiluhan tossa on ihan kohdallaan. Töissä tulee ajeltua 109 Cdi:tä (lastutettu n.135hp) niin siinä ei ole vikoja kummemin ollut. Kaveri pisti firmalleen tollasen 200 Cdi:n, kokemuksia odotellaan.
Tota, kannattaisko kuitenkin katsella Sprinteriä, sieltä pienemmästä päästä... Ovat kuitenkin kohtuu lujia vehkeitä, kestävät jakeluajoakin, meinaan siinä auto saa aika rääkkiä... Omakohtainen kokemus sprintteristä on hyvä, niin 312D, 313cdi ja 316 cdi (pitkä&korkea). Ajanut jakeluajoa tre-hki-tre väliä. Tamperelaiset tunnistavat nämä siniset sprintterit, jotka menevät "kohtuu ripeästi"...
Rivissä ahersi aikanaan n.600th veivattu 312D, mustaa tuli kun kaasua survo, mutta kesti kuitenkin sitä aika kovaa kättä, joka päivä yli tonni tavaraa pykälään ja kohti pääkaupunkiseutua...
Kiertoon ne meni 450-650th ajettuna, riippuen kunnosta...
Rivissä ahersi aikanaan n.600th veivattu 312D, mustaa tuli kun kaasua survo, mutta kesti kuitenkin sitä aika kovaa kättä, joka päivä yli tonni tavaraa pykälään ja kohti pääkaupunkiseutua...
Kiertoon ne meni 450-650th ajettuna, riippuen kunnosta...
Kerran käyny koeajolla tollasella uudella vitolla,tosin pienemmällä koneella.Oisko ollu tuo 111CDi versio.Jälkivaikutelmat oli kyllä aika suuri pettymys,moottori aivan kauhea ajaa.Ottaa heti 1000rpm jälkeen oikein riuhtovan piikin joten sellasen rauhallisen kiihdytyksen voi unohtaa.Aina oli mies syvällä penkissä kun koitti lähtee eteenpäin.Eikä noin muutenkaan oikein vakuuttanu laatuolemuksella..kojetaulussa olevat toiminnot on myös jotenkin sijoteltu huonosti eikä kyllä kummoselta edes näytä.Jos olis pakettiauton osto edessä niin ei tarvis kyllä montaa sekunttia miettiä että käveliskö veholle vai esim. vv-autoon.
Mitä tulee tohon 204hv malliin niin hyvin sellanen tuli perässä moottoritiellä aina sinne 160-170kmh saakka kun edes menneellä passatilla kiusasin mutta sitten tulee vissiin fysiikanlait vastaan kun alkaa vauhtia oleen sen verran paljon.Mutta sitkeä oli mersukuski,kolme kertaa halusi yrittää :)
Mitä tulee tohon 204hv malliin niin hyvin sellanen tuli perässä moottoritiellä aina sinne 160-170kmh saakka kun edes menneellä passatilla kiusasin mutta sitten tulee vissiin fysiikanlait vastaan kun alkaa vauhtia oleen sen verran paljon.Mutta sitkeä oli mersukuski,kolme kertaa halusi yrittää :)
Todella halvan oloisia nuo uudet Vitot, sisusta varsinkin. Sisällä ollessa ei viimeistelyn ja materiaalien laadusta uskoisi että istuu Mersussa. Etulokarit ja puskurit ovat muovista. Paljon on muuten tehtaalla asti ollut vikoja, tiedän yhden joka laittoi Viton ja sai odottaa sitä todella kauan, kun tehtaalla vaihtelivat osia uusiin.("viallisia alihankkijan komponentteja" sanottiin tehtaan lähettämässä kirjeessä)
^Hintahan mesessä on kilpailukykyinen, eräs urakoitsija vaihtoi viton uuteen, kuulemma oli halvempi kuin transportteri samoilla varusteilla mutta vitossa on tehokkaampi moottori. Tosin onhan noissa vitoissakin ongelmia, eräskin totesi että muuten hyvä auto mutta eihän ole vaihdettu vasta kuin moottori,vaihdelaatikko,startti,laturi ja lista vaan jatku.
Paljon on muuten tehtaalla asti ollut vikoja, tiedän yhden joka laittoi Viton ja sai odottaa sitä todella kauan, kun tehtaalla vaihtelivat osia uusiin.("viallisia alihankkijan komponentteja" sanottiin tehtaan lähettämässä kirjeessä)
Jotain positiivista: Laadunvalvonta sentään toimii jotenkin kokoonpanossa, kun ei viedä suoraan asiakkaalle ja aleta vasta sen jälkeen ihmettelemään.
Onhan tuo ihan ripeä varsinkin vähän kutiteltuna.
Viimeksi muokannut mattigr, 22.1.2007 22:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No portterissahan niitä vikoja vasta onkin. Töissä ja tutuilla on muutama T5 jotka seisoo yhtenään pajalla. Alustanosia, iskareita, turboja, sähkövikoja jne. jne.
Vitoon verrattuna parempi ajaa, paremman näköinen, parempi laatuvaikutelma. Mutta kalliimpi ja ainakin omien kokemusten perusteella vikaherkempi.
Oma valintani pakuksi olisi Rellun Traficci.
Vitoon verrattuna parempi ajaa, paremman näköinen, parempi laatuvaikutelma. Mutta kalliimpi ja ainakin omien kokemusten perusteella vikaherkempi.
Oma valintani pakuksi olisi Rellun Traficci.
gti^^: Enhän mä sanonutkaan etteikö se olisi kiihtynyt,mutta silti hopeamitaliin sai tyytyä. Ja kyllä se oli tuo 204hv versio oli,meinaan siinä vaiheessa kun päästin mersun ohitte niin selviskin että auton kuljettaja oli tuttu mies ja jälkeen päin kävi ilmi että ei se 120cdi merkki feikki siellä takaluukussa ollu.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Oma valintani pakuksi olisi Rellun Traficci.
On niissäkin vikoja. Yhtä tommosta 140hp mallia seurannu läheltä 60tkm ja parin vuoden ajan. Kerran on sylkässy öljyt ulos, ikkunan tiivisteitä ei saada kuntoon, jne. Kaiken huippu oli kun viimeksi ajoin joulukuisena sunnuntaina 200km päästä kotiin loskassa, niin pissapoika lakkas toimimasta. Riittävästi noikin kulkee, mutta laatikon välitykset on omituiset, joten 102hp VW T4 tuntui melkein nopeammalta.
Tuosta edellisestä viton mallista on aika huonoja kokemuksia. Hyvä se on ajaa, ei siinä mitää; kulkee hyvin ja kiihtyy nopeasti. Mutta mutta, ei ole normaalia että 2 vuotta vanha auto on ruosteessa, vaikkakin joka toinen viikko pestään ja vahataan, joka paikka kilisee ja kolisee kuin 80-luvun corollassa. Ja se seisontajarru vasta turvallinen onkin kun jalka on lepuuttajalla ja jos nopeasti pitääs jarruttaa niin housujen pulttu jää siihen jarruun kiinni...
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa