1.8 jetan kierrokset

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

wolfgang
-
Viestit: 16
Liittynyt: 15.12.2005 22:32

1.8 jetan kierrokset

ViestiKirjoittaja wolfgang » 18.1.2007 18:42

mitäs tollasen 1.8 vm,88 (kaasari) jetan pitäis kiertää vakiona.5000 ottaa vaivasesti kun kolmosvaihteella hiillostaa.jako on katsottu sytkä säädetty testaamalla kaasarin letkut tarkistettu tulpat vaihdettu jonka jälkeen tuli jälkikäyntiä,muuten vääntää ihan ok.sit vaihdoin virinokan ja säädettävän nokkapyörän ei ollu kierroksiin mitään vaikutusta no vääntöö vähä hävis.sitäkin on nyt ruuvattu suuntaan jos toiseen.peltisarjan laitan kunhan saan revittyä sen toisesta autosta.jos se sit alkas kiertää paremmin.. noi samat osat oli 1.6 jetassa ja se kierti kyllä 7500 helposti.. vähä ihmetyttää.. kertokaas jotai vinkkejä..niin ja mitäs on ne ihme pallukat mitä on kaasarin ja sytkän alipaineletkuissa pitäiskö niistä mennä ilma helpostikkin läpi kun ei puhaltamalla ainakaa menny kokeilin kyllä ilman niitäkin ei vaikutusta mihinkään..

wolfgang
-
Viestit: 16
Liittynyt: 15.12.2005 22:32

ViestiKirjoittaja wolfgang » 18.1.2007 21:17

eikö kukaan tiedä.?? no sit mulla olis 1,6 kansi mikä olis laskettu/portattu eikös se käy suoraa tohon 1.8 koneeseen et oliskai se vähä tota vakiota parempi.luulisin.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 18.1.2007 21:24

oisko alipainesäätö jakajasta rikki?

Anssi
-
Viestit: 88
Liittynyt: 27.12.2005 21:26

ViestiKirjoittaja Anssi » 18.1.2007 21:51

Aukeaako kaasarin kakkoskurkku. Se kun toimii alipaineella, ja noissa on ollut jonkin verran vikaa.

wolfgang
-
Viestit: 16
Liittynyt: 15.12.2005 22:32

ViestiKirjoittaja wolfgang » 18.1.2007 22:14

tota kurkkua ei ole tullu katottua.täytyy huomenna kattoo se.mut toimiskohan se noinkaan hyvin jos se ei aukeis.käyntiin lähtee ihan ok joskus vähä sahuuttaa ja tyhjää käy hyvin. kiihtyvyys on sellainen tappavan tasainen ei yritä ottaa minkäänlaisia tehopiikkejä.ja sit jos lyö kaasun pohjaa niin ikäänkuin hyytyis vähän löysää kaasua nii alkaa taas kiihtyy paremmin..

Anssi
-
Viestit: 88
Liittynyt: 27.12.2005 21:26

ViestiKirjoittaja Anssi » 18.1.2007 22:23

Kyllä se toimii ihan hyvin ilman sitä kakkoskurkkua. Minulla oli Golfissa hajalla ja lähinnä tuli ilmi sillä tavalla, että kaasun painamisella yli puolenvälin ei ollut oikestaan minkäänlaista vaikutusta. Varsinkin kovemmilla kierroksilla aiheutti melkoista tehottomuutta.

wolfgang
-
Viestit: 16
Liittynyt: 15.12.2005 22:32

ViestiKirjoittaja wolfgang » 19.1.2007 17:45

no nyt selvis jotai unohdin laittaa venakopan päällä olevan mikälie huohotin letkun paikoilleen nii tuli kummasti vetoja lisää.ja kaasari heiluu suuntaan jos toiseen pitänee vaihtaa se tiiviste sinne jos se auttais näytti aika murtuneeltakin..on se näemmä öljyäkin syöny melkolailla mut tulpat on kyl ihan hyvän näköiset eikä auto savuttakaa en tiiä minne nekin sit katoo...

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 19.1.2007 21:06

Mitä pallukoita niissä alipaineletkuissa on? Eikai niissä mitään kuulu olla? Joku tukkinut ne kuulien kanssa huvin ja urheilun vuoksi.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 20.1.2007 1:22

Tarkoittaakohan kirjoitta niillä pallukoilla niitä vihreitä alipaineensäätöyksiköitä (vaimitäneolikaan)?

wolfgang
-
Viestit: 16
Liittynyt: 15.12.2005 22:32

ViestiKirjoittaja wolfgang » 22.1.2007 3:15

niin ne on sellaisia muovisia pötkylöitä olikohan musta keltainen ja musta punainen.en nyt ihan tarkkaan värejä muista.mut virranjakajan vieressä alipaine letkussa on sellainen ja kaasarilla toinen aikaisemmassa autossa noita ei ollut niin siksi vähä ihmettelen ei ole kameraa niin ei onnistu kuvaa laittaan.

wolfgang
-
Viestit: 16
Liittynyt: 15.12.2005 22:32

ViestiKirjoittaja wolfgang » 26.1.2007 20:29

juu kattelin tos huviks taas kaikki ajoitusmerkit kohilleen kaikki täsmää muuten paitsi virranjakajan merkki mikä heittää melkoisesti. jos sen kääntää kohilleen niin auto juuri ja juuri jaksaa käydä ja sit kun se käännetään siihen missä käy kunnolla niin tulee pirusti nakutusta. mikäs tässä nyt mättää...

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 26.1.2007 21:07

Se klassinen, eli joku on hihnanvaihdon yhteydessä jättänyt apuakselin pistämättä merkkeihinsä. Sen asennolla ei oikeastaan ole mitään väliä, mutta sytkä pitää vaan laittaa ajoituslampulla kohdalleen. Riittää, että hihnapyörien merkit on kohdallaan (katsoitko venakopan irroittamalla että nokka-akselin merkki on kannen tasalla ja sieltä vaihteiston päästä propun alta vauhtipyörän merkistä, ne on tarkimmat).

Omassa Golfissa ei ole kyllä mitään palluroita alipaineletkuissa, en tiedä onko ollutkaan.
Viimeksi muokannut taggis, 26.1.2007 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Woo
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.9.2003 20:36

ViestiKirjoittaja Woo » 26.1.2007 21:08

Koitappa onko alipaine-ennakkosäätimessä mitään eloa...

Eli siis jakajan kyljessä oleva mokkula mihin tulee alipaineletku.

Jos se on rikki niin tyhjäkäynti on melko huonoa, vaikka olisi syttyennakko kohillaan.

Ja siis testatahan voi esim pistämällä koneen tyhjäkäynnille ja ottamalla letkun irti.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 26.1.2007 21:10

Jos se on rikki niin tyhjäkäynti on melko huonoa, vaikka olisi syttyennakko kohillaan.

Ja siis testatahan voi esim pistämällä koneen tyhjäkäynnille ja ottamalla letkun irti.


Eihän virranjakajan alipainesäädin vaikuta tyhjäkäyntiin mitenkään. Se säätää ennakkoa kierrosten mukaan.

Tyhjäkäynnillä jos sen alipaineletkun nappaa irti tulppaamatta niin tietenkin käynti huononee.

Woo
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.9.2003 20:36

ViestiKirjoittaja Woo » 26.1.2007 21:20

^ Nii.. jos on vaikka kalvo rikki niin eikö se oo sama asia ku jos ois letku irti?

Ja jos omistaa semmosen imu / paine testeripumpun nii sillä tietenkin voi testata, onhan tuossa vehkeessä muitaki alipaineella toimivia kamppeita esim kaasarissa.

wolfgang
-
Viestit: 16
Liittynyt: 15.12.2005 22:32

ViestiKirjoittaja wolfgang » 26.1.2007 21:25

katoin yläkuolokohdan merkin mikä oli kyl vähä epäselvää mut olettasin et se on sen loven oikeallapuolella oleva merkki ja sit kiilapyörän/apuakselin merkit kohakkain ja nokan merkki kannen tasalle en irroittanut venakoppaa mut sen jakohihnan suojapellin irroitin.. kyllä sen noilla käymään saa syttyä pyörittelemällä mut alkaa se kilkatus kuuluun sit koneesta. niin ja siinä on se jyrkempi nokka et voisko olla ettei se toimi vakiomerkkien mukaan..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa