Ongelmia ohjauslaitteistossa?
Valvoja: ffp jäsenet
Ongelmia ohjauslaitteistossa?
Mikä voisi olla syynä kun kaverin IV Golfissa rattia käännettäessä tarpeeksi vasemmalle (ei loppuun saakka) ratissa tuntuu pieni pykälä. Sen myös tuntee kun kääntää takaisin yli (pykälän yli). Helvetin vaikea selittää :P "Normaalissa" ajossa ei ohjauksessa tunnu olevan mitään vikaa ja tämä erikoisuus havaittiin juuri tiukassa U-käännöksessä. Ajattelin etukäteen kysellä näin etukäteen ennen kuin auto nostetaan pukeille. Kiitos
Etsipä foorumilta Passatin ohjauksen välyksestä. Minulla on samaa vikaa Passatissa, vika voi olla monessa paikassa: rattiputken ristinivel, ohjausvaihde (kiristys voi auttaa), sisemmät raidetangonpäät tai ulommat raidetangon päät.
Itsellä vaihdettiin syksyllä rattiakselin nivel ja ohjausvaihde säädettiin. On se nyt parempi, mutta ei aivan täydellinen eli pientä välystä on vielä. Ulommat raidetangonpäät vaihdettu eli vika tod. näk. on sisemmissä.
Itsellä vaihdettiin syksyllä rattiakselin nivel ja ohjausvaihde säädettiin. On se nyt parempi, mutta ei aivan täydellinen eli pientä välystä on vielä. Ulommat raidetangonpäät vaihdettu eli vika tod. näk. on sisemmissä.
Kaveri oli käynyt näyttämässä autoa (jossain korjaamossa) ja mitään vikaa ei löydetty nivelistä yms. Siellä oli myös kerrottu että ohjauksessa on väljää etenkin 2000-luvun alun Ibizoissa ja mainittu että se ei kuitenkaan ole vika. Ibiza ja Golffihan on kuitenkin aivan eri planeetoilta, joten pitää kehoittaa kaveria viemään auto tarkastettavaksi vielä jonnekkin muualle :)
-
- -
- Viestit: 34
- Liittynyt: 22.11.2006 18:30
Liityn klubiin, sama feature omassa -98 pasuunassa, eteen/taaksepäin huomaa pienen välyksen. Ajaessa huomaa välyksen häipyvän painamalla/vetämällä ruoria eteenpäin/taaksepäin. Vaihtelin aikoinaan raidetangot yms mutta eipä niillä häipännyt välys. Välys voisi tulla vaikka rattiakselin nivelestä asti mutta kun en nivelestä löydä tuota välystä vaikka kuinka pyörittelee ja itse ohjausvaihde tuntuisi kanssa toimivan ok.
Ratin takana akseli painuu läjään kun kerran säädettävä etäisyys on. Siinä välissä on varmaankin booreissa rattiakseli päällekkäin/sisäkkäin, luulisin...
Purkka/kanavateippi korjauksena tuli mieleen jos akseli "heiluisi" booreissa niin koittaisi uittaa väliin todella jäykkää vaseliinilla tai jotain mikä "tiivistäisi" booreja toisiinsa muttei lukitse akseleita toisiinsa jotta ratin etäisyyssäätö vielä toimisi? Tämä ihan mutu teoriana, oikeastihan rattiputki pitäisi vaihtaa jos välys siitä syntyy...
Ratin takana akseli painuu läjään kun kerran säädettävä etäisyys on. Siinä välissä on varmaankin booreissa rattiakseli päällekkäin/sisäkkäin, luulisin...
Purkka/kanavateippi korjauksena tuli mieleen jos akseli "heiluisi" booreissa niin koittaisi uittaa väliin todella jäykkää vaseliinilla tai jotain mikä "tiivistäisi" booreja toisiinsa muttei lukitse akseleita toisiinsa jotta ratin etäisyyssäätö vielä toimisi? Tämä ihan mutu teoriana, oikeastihan rattiputki pitäisi vaihtaa jos välys siitä syntyy...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa